Skocz do zawartości

E39 530i ZF 5HP19 - piąty bieg


kotpodwodny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku miesięcy obserwuje narastający problem ze swoją skrzynią - jest to zdaje się 5HP19, mianowicie - skrzynia bardzo źle wrzuca piąty bieg. Na początku było to stuknięcie, ale problem się nasila. Obecnie wygląda to tak, że zmiana trwa bardzo długo, czwarty bieg wyskakuje, następnie auto jest jakby na luzie, obroty skaczą (w zależności od prędkości i siły przyspieszania nawet o 1500) następnie wrzucany jest piąty bieg i czuć szarpnięcie (zdaje się przez te podbite obroty). Kilka dni temu wymieniłem olej, jednak nic to nie dało, problem powoli, ale się nasila. Jeszcze przed wymianą oleju kilka razy wyskoczył błąd Transmission Failsafe Program. Wówczas skrzynia jest w trybie awaryjnym (trybie bezpieczeństwa?) I pracuje tak jak w skuterze - nie ma biegów. Dzieje się to coraz częściej. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta błąd znika, skrzynia działa w normalnym trybie. Dodam, że pozostałe biegi wchodzą gładziutko, zwłaszcza po wymianie oleju. Pytanie: czy ktoś miał coś podobnego? Czy problem z piątką oznacza, że cała skrzynia zdycha, czy może jest element odpowiedzialny za ten konkretny bieg? Czy mam szykować się na naprawę skrzyni - jeśli tak - jakie mogą być to koszta? Czy warto robić remont, czy może lepiej kupić drugą skrzynkę, tak jak zrobiłem z silnikiem? Czy w okolicach Lublina znajdę warsztat godny polecenia?

Pozdrawiam serdecznie i będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź chociaż błędy, ogólnie szukałbym innej skrzynia, zf nie psują się często, więc jest duża szansa na sprawną (oczywiście z gwarancją rozruchową). Naprawa skrzyni to kwota rzędu 4000,- w górę. W trybie manualnym też jest taki problem z piątym biegiem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w trybie manualnym też jest ten sam problem. Ogólnie dzisiaj trochę ćwiczyłem ten samochód z nadzieją, że się polepszy, jednak zgodnie z oczekiwaniami - pogorszyło się - tryb awaryjny wszedł na stałe i auto ledwo rusza. Używane skrzynie chodzą w granicach 600 - 1000 zł, oczywiście nieregenerowane. Regenerowane to kwoty okolo 3500 - 4000, tak jak Pan napisał. Skłaniam się do decyzji o kupnie używanej skrzyni, jeśli szczęście dopisze to trochę na niej pojeżdżę. Koszt demontażu i montażu nowej skrzyni to około 1200 zł, jeśli się nie mylę. Włożyłem w to auto już tyle nerwów i hajsu, że kolejne 2 tysiące nie robią mi różnicy. Dziękuję za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.