Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,4dni temu kupiłem BMW E36 z 98r,bardzo fajnie wyposażona skóra,elektryczne szyby klimatronic bardzo zadbana,sportowy wydech bardzo fajnie chodzi.Felgi BBS świetnie się prezentują,nisko siedzi.Dodany mpakiet zderzak i kiera.Wszystko mi pasowało oprócz silnika 1.6 bo to tylko 105koni i mało oszczędny motor.Poszedłem na kompromis bo ładniejszej i w takim stanie nie widziałem do 15tyś a dałem 6800zł,znajomy mówił że przepłaciłem bo 1.6.Chciałbym teraz robić SWAPA na 2.5 żeby było 6garów jakoś w wakacje i pierwszy raz mam do czynienia z tym i nie mam doświadczenia i czy taki przeskok pojemności nie zaszkodzi.Wiem że nie wystarczy sama zmiana silnika tylko trzeba inne elementy zawias,lepszy hebel,wał skrzynia i hamulce,dyfer,półosie i nie wiem co jeszcze,w sumie z tyłu już mam hamulce tarczowe,oryginalnie były bębny ,myślę nad silnikiem 2.5 M50B25 bez vanosa lub M52B28,trochę już o tym poczytałem wiem że spalanie to 12l w górę więc myślałem o zagazowaniu tego silnika niby dobrze wyregulowany gaz nie zabiera w ogóle mocy.A instalacja LPG to kolejne 2000zł albo więcej,silnik znajdę pewnie do 2000zł z osprzętem,skrzynia sterownik i całą elektroniką.Sam tego nie zrobię to mechanik też weźmie ponad 1000zł na pewno.Zawsze może wyjść więcej niż się liczy to jak narazie dam 5k,plus inne elementy oprócz silnika czy dam radę zmieścić w 10K? i czy w ogóle warto się w takie coś bawić.Sprzedawca mówił żeby robić swapa 1.8IS ale to dalej tylko 4cylindry,140koni też już jedzie na pewno ale nie oszukujmy się to nie 2.5,wcześniej myślałem nad 2.0 ale 2.5 nie pali niby więcej a jest dużo mocniejszy.Poczytałem że M50B25 jest mocniejszy niż M52 i że tak powiem debiloodporny,ma mocny blok i lepszy dźwięk niż M52 więc skłaniałbym się ku temu silnikowi.Może macie jakieś inne propozycję bo nie wiem czy wogóle opłaca się coś takiego,chciałbym zasięgnąć opinii doświadczonych osób.Chciałbym się zmieścić w 10K z tym wszystkim,z góry dziękuję za odpowiedzi wszystkie dokładnie rozpatrzę,sorki jak w czymś się pomyliłem pisząc post ale jestem jeszcze laikiem,mam tylko 19lat co mogę wiedzieć :D
Opublikowano

Kiedyś zleciłem swap u gościa na m52b28 (miałem m43b18), wszystko kosztowało mnie 5 tysięcy zł. Auto było jak fabryczne m52b28 oprócz umiejscowienia akumulatora, po prostu został z przodu.

Silnik miałem z automatu, anglik 165k nalotu. Bez instalacji lpg.


Pozdrawiam

Opublikowano
michau1 dzięki za odpowiedź,ja myślałem że bardziej mi opłaci się kupić BMW E36 z tym silnikiem co chcę który posłuży jako dawca zamiast kupować wszystkie elementy osobno,tak przełożę wszystko z jednego auta(silnik,wał,hamulce,skrzynia itp),nie będzie z tym problemu.U ciebie jak wyglądał SWAP kupowałeś wszystko osobno czy z jednego samochodu.
Opublikowano

On miał drugie auto i przekładał do mojego. Ja tylko postawiłem swoje auto u niego i tyle, minęło kilka dni i odebrałem gotowe.


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.