Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


ostatnio zauważyłem, że gdy dojechałem do domu i wyszedłem otworzyć bramę wiatrak chłodnicy pracował na dość dużych obrotach. Myślałem, że to normalne. Niestety ale także ostatnio zauważyłem dziwne wskazania temperatury na zegarach. Mianowicie czasem te kreski bardzo szybko spadały, następnie troszkę się podniosły i potem znów już normalnie. Dziś zrobiłem test nr. 7. Mam nowy termostat ale widać, że prawdopodobnie wiatrak zbija mu temperaturę i jest w granicach 91-93 stopni.


Odczytałem błędy:


2790 DME: Radiator outlet temperature

2812 DME: Oil temperature

27C3 DME: Thermal oil - level sensor


Wszystkie błędy maja takie same wskazania licznika km. Teraz usunąłem wszystko i pojeździłem. Zostały błędy 2790 i 2812 i mają takie same wskazania licznika. Błąd 27C3 pojawia się zawsze po kilku dniach.


Błąd 27C3 mam od 50.000 km i w sumie nic innego się nie działo. Czy te pozostałe błędy są związane z tym czujnikiem? Jeśli tak, czy powodują błędne wskazania temperatury oleju (wariacje na wskaźnikach) a DME zabezpiecza się w taki sposób, że aktywuje wiatrak aby silnik nie został przegrzany? Czy to może jest ten czujnik na wężu od chłodnicy? Proszę o sugestie.

/

Radiator outlet temperature - wskazuje na czujnik temperatury płynu chłodzącego. Czyli to jego sprawka? Co w takim przypadku z błędem Oil temperature?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie wiatrak chodził na 80% przez dwa lata czy zim czy lato czy +30 czy-15 wymienilem 2 termostaty ze 3 czujniki temp na dolnym wężu 2 wiatraki czujnik temp w głowicy i nic i ktoregoś razu wywaliło czerwoną zebatke i ze wysoka tem oleju w skrzyni więc sie na tym skupiłem wymienilem chłodniczke oleju wraz z termostatem i nic dalej sie skrzynia grzała i co ie okazało ze w skrzyni było o prawie litr oleju za dużo po zalaniu ile fabryka napisała wiatrak zaczoł chodzić normalnie zaczinij od tego czujnika na dolnym wężu,bo on jest odpowiedzialny za włączanie wiatraka.przepraszam za bledy ale tak już mam :D A i jeszcze jedno wiatrak jest też odpowiedzialny za schładzanie oleju w skrzyni biegów
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany.


2790 DME: Radiator outlet temperature - czujnik na dolnym wężu chłodnicy. Wymieniony na oryginał. Powodował dziwne zachowania wentylatora. Uruchamiał się nawet w zimne dni i działał na drugim biegu.

2812 DME: Oil temperature - wymieniony czujnik temperatury na podstawie filtra oleju. Powodował zbijanie temperatury przez termostat za pomocą grzałki. Błąd wskazuje także czasami na czujnik pod kolektorem dolotowym. Ten też zmieniłem ponieważ, kreski od temperatury dziwnie opadały i się podnosiły. Czasem po odpaleniu ciepłego silnika kreski były wszystkie w górze co powodowało kilkunastosekundowe uruchamianie ssania. Po wymianie temperatura jest OK a kreski opadają jak powinny.

27C3 DME: Thermal oil - level sensor - czujnik w misie olejowej. Nie wiem czy miał na coś wpływ ale po wymianie tych wszystkich czujników auto zachowuje się całkiem inaczej. Silnik chodzi gładko i nie ma wibracji. Wolne obroty też utrzymują się na stałym poziomie.


Z mojego śledztwa wynika, że czujniki temperatury padają koło 260-280 tys km. Ja akurat doszedłem do tego etapu i licznik wybił 268.000. oczywiście oryginalny przebieg i czujniki również były od nowości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.