Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Dzisiaj podczas wymiany żarówki świateł mijania (zrobiłem chyba zwarcie przez przypadek), pojawiła się choinka na desce rozdzielczej . Auto odpala ale wpadło w tryb awaryjny, chodzi cały czas wentylator chłodnicy nie działa prędkościomierz, obrotomierz, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wskazówka od temperatury cieczy przechyla się do czerwonego pola i tak zostaje. Na zegarach palą się kontrolki, nie działa wspomaganie kierownicy podczas jazdy. Bezpieczniki sprawdziłem te w schowku ok i te przy ECU w podszybiu również ok. Ładowanie 15,1 V pokazuje miernik, po zgaszeniu auta 12,5 V, po wyjęciu wtyczki od regulatora napięcia ładowanie spada na 14,3 V.

Błędy z Ista poniżej:


3161231700_1576942677.png


6749145400_1576942689.png

Opublikowano

1. Próbowałeś skasować błędy programem diagnostycznym?


2. Możesz spróbować tego - zresetować moduły. Robiłem to wg poniższego opisu z https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19853 :


Na innych forach piszą tak:

"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut "

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki za podpowiedź, u mnie był uszkodzony licznik. Kupiłem używany sprawny i zakodował mi go kolega o linku kiler.b na tym forum. Firma mieści się w miejscowości Brzeziny koło Łodzi, nazywa się BMW-retrofit.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.