Skocz do zawartości

316TI/1.8/2004-Błędy,świecące się kontrolki i wskaźnik temp.


MartPie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam od niedawna E46 316ti,N46/ rok 2004 ,1,8 w benzynie.

Przyszedł czas na pewne naprawy -szczególnie nacisk był na zawieszenie ponieważ już było dość mocno wyczuwalne i słyszalne.

Zanim auto trafiło na warsztat pojawiły się dwie kontrolki na desce:od ręcznego i DSC i już nie zgasły.Podobno jest to możliwe przy tak rozwalonym zawieszeniu-to informacje wyczytane na różnych stronach i forach.Jeszcze tego nie sprawdziłam ponieważ póki co auto nie wyjechało jeszcze z warsztatu i chyba długo nie wyjedzie-co chwilę jakieś nowe super problemy :mad2:

Kontrolki na desce to jedno,druga sprawa a raczej problem wygląda tak ze podczas jazdy pewnego dnia wskaźnik temperatury wskoczył na czerwone pole i mimo stygnięcia silnika dalej tam pozostał.Niestety byłam zmuszona nim pojechć jeszcze kawałek żeby dostać sie do domu więc jadąc po kilku metrach wskazówka wróciła do połowy,zgasły nawet na chwile wcześniej wspomniane kontrolki.Na następny dzień to samo-wskazówka na czerwone pole i tak już została,auto stało 4 dni nie odpalane dalej na czerwonym polu.Potem wróciła na zero ale już w warsztacie po grzaniu silnika najpierw było ok -czyli do połowy ale o włączeniu nawiewów skoczyła znów na maksa.

Ale...odpala normalnie za pierwszym razem a wszędzie czytam że w takich podobnych przypadkach auto nie chce odpalić.I tu się zastanawiam:termostat czy czujnik to może być ?

Zaraz po pojawieniu sie kontrolek tych wspomnianych auto było podpięte pod komputer-nie wiem jaki to jest dokładnie program którym był diagnozowany,na pewno to nie był inpa.

Wtedy pokazał błąd P101B a teraz po wymianie filtrów,oleju i zrobieniu zawieszenia dodatkowo pokazuje 2A61- czyli z tego co udało mi sie wyczytać to coś z zapamiętywaniem (?)

Podsumowując:

-czy kontrolka od ręcznego i DSC mogła być przyczyną rozjechanego już naprawdę kompletnie zawieszenia ?

-czy w przypadku problemów ze wskaźnikiem temperatury dobrze obstawiam termostat lub czujnik ?

-te błędy -ktoś miał ? naprawiał ? może przybliży gdzie szukać przyczyny :ten P101B nie daje się skasować wogóle

wiem że powinny być sprawdzone na jakimś innym programie ale póki auto nie jeździ to nigdzie na lepszy nie mam jak podjechać,więc do dyspozycji mamy tylko taki.

Z góry dziękuje za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

P101B 2A61 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, adaptacja 1

1. Tak, sprawdź błędy z modułu dsc.

2. Tak, ale niezbyt zrozumiale to opisujesz, jak w warsztacie nie potrafią zdiagnozować poprawności działania termostatu to radzę szybko zabrać auto z tego miejsca.

3. Trzeba użyć programu diagnostycznego do bmw i zaadoptować silniczek valvetronic'a, jak nie będzie reakcji to silniczek do wymiany lub ewentualnej naprawy jak ktoś podejmie się otworzenia go.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto częściowo zrobione.

Kontrolki DSC i ręcznego zniknęły po wymianie przedniego zawieszenia.

Niestety po wymianie termostatu,czujnika temperatury,odpowietrzenia całego układu problem ze wskaźnikiem temperatury pojawia się dalej,z tą różnicą że wcześniej po pokazaniu maksymalnej temperatury wskazówka nawet po 4 dniach postoju nie wracała na zero,a teraz pokaże maks,po minucie,dwóch wraca do połowy lub najpierw skoczy na powiedzmy ćwiartkę a po chwili na połowę.

Zanim auto trafi do kolejnego mechanika próbuję sama problem zlokalizować i może uda się naprawić ;)

Mam też wrażenie że szybciej się nagrzewa,po przejechaniu bardzo krótkiego odcinka drogi wskazowka już jest za niebieskim polem,porównując to z wcześniejszym zachowaniem się auta-zanim temperatura skoczyla na stale na maksa auto potrzebowalo dłuższego odcinka drogi żeby zacząć się nagrzewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziwne że nawet po kilku dniach wskazówka nie opada. Odkrec jeszcze korek plynu chłodniczego i sprawdź czy jest przelew bo może pompą wody ma połamane łopatki. W sumie mało prawdopodobne ale sprawdzić można.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne że nawet po kilku dniach wskazówka nie opada. Odkrec jeszcze korek plynu chłodniczego i sprawdź czy jest przelew bo może pompą wody ma połamane łopatki. W sumie mało prawdopodobne ale sprawdzić można.

 

Nie,nie.Nie opadla po 4 dniach postoju przed wspomnianą naprawą.Teraz po wymianie termostatu,czujnika i odpowietrzeniu całego układu podczas jazdy wskakuje na maksa a po chwili na połowe lub wskakuje na maksa po chwili na niebieskie i za chwilę na połowę,i tak juz zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba że problem jest że samymi zegarami

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłam właśnie schować auto do garażu,zajrzałam z ciekawości pod maske i na zbiorniku płynu było kilka kropli,od góry.Zastanawiam się czy może góra,tam gdzie wlew jest jakoś nieszczelna skoro pojawił się płyn,może jeśli nieszczelna to układ się zapowietrza i stąd tak skacze ta wskazówka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Układ musi być szczelny, wtedy odpowietrzanie i ocena poprawności działania układu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2D0F Cyfrowy sterownik silnika: Przepływomierz masowy, sygnał

2EE0 Cyfrowy sterownik silnika: Czujnik temperatury silnika, sygnał

Jakiej firmy masz ten czujnik? Mechanik sprawdził czy dochodzi napięcie? To samo z przepływomierzem, pierwszy błąd opisałem wyżej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.