Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, przymierzam się do zmiany auta i rozglądam się za kilkoma markami, ale od jakiegoś czasu, pod namowami brata, który tylko BMW i BMW, zaczynam oglądać się i za tym rodzajem pojazdu.


Chciałbym wszystko wyłożyć jak trzeba, więc zacznę od swoich wymagań:

- Do 20 tysięcy PLN

- Nadający się do gazu

- Dostateczna ilość miejsca żeby zapakować wózek i jechać na wakacje, czyli jakiś większy sedan czy kombi

- Do tras raczej krótkich w mieście (10-30km) i raz na jakiś czas standardowo dłuższa wyprawa (kilka razy w roku)

- Minimum 2001 r.

- Do 13 litrów gazu spalania jak się da :D


Problem w tym, że brat zapewnia mnie, że koszty utrzymania BMW (ma 7 i 5) nie są ani duże ani częste, a chciałbym zapytać o to szerszą publiczność, was. Obecny samochód ma tylko jedną zaletę, nie psuje się. W ciągu 6 lat wsadzone może 3000 zł na skrzynie i sprzęgło głównie (skrzynia dobita po poprzednim właścicielu była, a sprzęgło wymagało naprawy, bo uczyłem się na nim ja i narzeczona :D). Ale ma 13s do setki, strach wyjeżdżać gdzieś, jest stanowczo za mały, słabo wykonane wnętrze, pali jak smok (150km/h na autostradzie spalanie 19 gazu, do 120km/h 10-11l. Duże zdziwienie miałem jak przejechałem 200 km zamiast oczekiwanych, standardowych 400 km na butli). Nie jeździmy jakoś dużo, za 100 zł 400 km, w miesiącu wyjeździmy 1,5 butli zazwyczaj.

________________________


Oglądałem:

BMW 3 e91,

5 e60/61,

5 E39,

3 E46,

________________________

1. Jak to jest z kosztami?

2. Ile powinny kosztować minimalnie ww modele żeby były w b.dobrym stanie bez wsadzania na start 1/3 wartości?

3. Byłoby świetnie, jakby ktoś posiadał rozpiskę z ostatnich 6-12 miesięcy dotyczących kosztów użytkowania ;)

Opublikowano
koszty jakie cie czekaja po zakupie zaleza od poprzedniego wlascieiela jak dbal jak serwisowal :wink: w tym budzecie z twoimi wymaganiami szukal bym ladnego e39 silnik 2.8 lub 3.0 :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano

Nie chodzi mi o to co będę musiał wymienić po poprzednim właścicielu, tylko to co najczęściej się psuje, kiedy, ile to kosztuje.


Co do pojemności 2.8 i 3.0, wiem, że swoje muszą wziąć i przy moim użytkowaniu, które rozpisałem, 14-15 weźmie spokojnie a 3.0 w porywach do 16. Przynajmniej tak wychodzi z raportów użytkowników. Zresztą, mój brat robi codziennie 80 km w trasie ma 7mke 3.0 i śr. spalanie 14. Dlatego wyraźnie napisałem jakie spalanie jestem w stanie przyjąć i jaką pojemność silnika. Na pewno można zejść na 13-14 gazu, tylko czy wtedy jazda i dynamika nie będzie podobna do mojego obecnego auta rozpędzającego się w 13s do setki ;) Też tutaj dochodzi kwestia opłat za silnik +2.5.

Opublikowano

Szukaj 2.8 2.5 3.0, tylko te wersje. Wszystkie bmki palą tyle samo :mrgreen: A najlepiej 3.0.

LPG jak dobrze porobione to różnicy nieodczujesz. Jak syfilis to będzie lag.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Na 5 forach normalnie doradzają, a tu jak grochem o ścianę ("DO POJEMNOŚCI 2.5 I DO 13L SPALANIA", "YYUUUEEE WEŹ 2.8 ALBO 3.0 HAHA"). Nie rozumiem różnicy podejścia, tym bardziej, że zapewniacie, że to tylko stereotypy o kierowcach BMW... no nie wiem :)


Jak nie ma sensu brać 2.5 albo 2.0 jakieś 170 km np. to to napiszcie, że nie ma oszczędnego BMW za tą cenę i żebym odpuścił temat, byłoby okej i po temacie.

Opublikowano
Na 5 forach normalnie doradzają, a tu jak grochem o ścianę ("DO POJEMNOŚCI 2.5 I DO 13L SPALANIA", "YYUUUEEE WEŹ 2.8 ALBO 3.0 HAHA"). Nie rozumiem różnicy podejścia, tym bardziej, że zapewniacie, że to tylko stereotypy o kierowcach BMW... no nie wiem :)


Jak nie ma sensu brać 2.5 albo 2.0 jakieś 170 km np. to to napiszcie, że nie ma oszczędnego BMW za tą cenę i żebym odpuścił temat, byłoby okej i po temacie.

 

Odpuść. Jeśli dla ciebie to spalanie nie jest oszczędne to szukaj czegoś innego. Kwestia budżetu i okazji.

Może 1.9 TDI?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
doradzamy ci rozsadnie bo te silniki sa najmniej awaryjne i do tego pala tyle samo co 2.0 czy 2.5 :wink: zaraz sie spiansz czytasz po forach zapewne gosci ktorzy nawet nie jezdzili takimi silnikami mialem 2.8 i spalanie na poziomie 9-12 litrow nie porownuj auta ktore ma 13 sek do auta ktore przyspiesza w 7 sek R6 nie musisz katowac jak japonca do czerwonego pola bo inaczej wyprzedzi cie rowerzysta :wink: zawsze pozostaje jak wspomnial kolega passat 1.9 tdi :norty:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Z tym spalaniem 2.2 2.8 czy 3.0 to święta prawda. Niekiedy mniejsze pojemności spalą więcej, bo butujesz.
Opublikowano

I to są odpowiedzi! Dzięki :D Brakowało mi po prostu informacji z waszej strony, że tylko te silniki są warte uwagi ze względu na bezawaryjność, a na niej mi zależy. Tak jak pisałem, brat ma średnią z wyliczeń na 3.0 14 litrów gazu, ale niestety w trasie.


Czy przy normalnej jeździe w mieście można faktycznie uzyskać niższe od 15L spalanie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.