Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW E46 320 Ci M54B22 170koni+LPG


Witam, problem polega na tym, że wczoraj w trakcie jazdy wyskoczył check i silnik zaczął nierówno pracować. Dojechałem do domu, postała, ostygła ruszyłem znowu, błąd zniknął silnik pracuje normalnie, 10km rozgrzał się i znowu to samo. Podłączam komputer i wyszło wypadanie zapłonu 1,2,5 cylinder. Nie zdziwiło mnie to, bo stwierdziłem, że cewki wyzioneły ducha całkowicie, bo na gazie czasem szarpała, a gazownik powiedział, że cewki już powoli nie wyrabiają. Miałem się zabierać za kupno cewek, ale kolega mówił, że ma cewki z E39 V8, pasują idealnie, więc wsadzimy i sprawdzimy. Wsadziliśmy, samochód chodzi idealnie, przełącza na gaz 2 minuty, przygasnął, wyrównał obroty i znowu telepie. Odłączamy każdą cewke po kolei, na każdej jest reakcja po odłączeniu, dochodizmy do 6 i nic sie nie dzieje, wiec stwierdzilismy, że 6 cewka też padła. (dodam, że te z e39 chodziły wszystkie miód malina i nie było z nimi problemów). Zmieniamy, odpalamy chodzi dobrze, ściągamy kabel z 6 przygasła, więc działa. ZNowu przełącza na gaz i znowu po minucie przygasa i na 6 cewce zero reakcji. Wyszło, że tak naprawde 1,2,5 były dobre,a komputer oszukał. Zamieniamy świece z działającego 1 cylindra do 6 i p[owtórka z rozrywki. Każdy chodzi i jest reakcja po odłączeniu, 6 znowu nic. kontakt spray w kostke, dalej to samo. Spróbowaliśmy osiągnąć takie coś tylko na benzynie, jednak na benzynie czekaliśmy i czekaliśmy, a ona spokojnie chodziła na wszystkie garki, więc stwierdziliśmy, że wina gazu. Ruszyłem, przejechałem 10km na benzynie, znowu szarpanie i znowu brak prądu na 6 cewke. Czy ktoś może mi wytłumaczyć jakie czary zachodzą teraz w tym silniku, bo ja nie mam pojęcia. Rozumiem, że komputer może sie mylić, bo po słuchu nie zauważyłem żeby 1,2,5 cylinder miał wine, wiec komputerom można ufać tyle co nic (chyba). Kasowanie błedów nic nie daje, problem wraca. rury dolotowe wymienione, lewego nie łapie, przeowdy od odmy, separator wymieniony, czyjnik położenia wału wymieniony na ori bmw. Przy cewkach nic nie grzebałem, stało sie po prostu tak o. Prosił bym o pomoc co by można jeszcze było sprawdzićm, ale tak łopatologicznie, bo mechanik ze mnie troszke amator haha.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.