Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie mogę nigdzie znaleźć informacji jak rozebrać kierownicę 3-ramienną z klaksonem na środku, bez poduszki.

Chodzi o taką jak tutaj:

https://www.google.pl/search?q=bmw+e34+kierownica&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=_f3Wzhw0ueuP7M%253A%252CgmAgpip9EQaYvM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSl3O34tfgllkbMG7T9XiS5yi839g&sa=X&ved=2ahUKEwi3wcaWhc_lAhXho4sKHcMzCR0Q9QEwAnoECAcQCA#imgrc=_f3Wzhw0ueuP7M:


Na środku jest okrągły element, służący do uruchomienia klaksonu. Czy ściąga się on w całości (jak?) czy należy zdjąć logo?

W wersjach z poduszką odkręca się ją od tyłu kierownicy - 2 torxy. W wersji 4-ramiennej bez poduszki należy wymontować logo, aby uzyskać dostęp do nakrętki kierownicy. A tutaj nie mam pewności, a nie chcę zepsuć. Może ktoś coś podpowie?


Dodam, ze nie działa mi klakson - pod okrągłym elementem powinna się znajdować - z tego co się orientuję - wtyczka od klaksonu. Dobrze myślę? Element odpowiedzialny za styk w instalacji uruchamiający klakson stanowi integralną część kierownicy czy jest demontowalny? Znalazłem gdzieś zdjęcie, z którego wynika, iż po zdjęciu kierownicy na jej tyle znajdują się 2 śruby, ale dostęp do nich jest możliwy dopiero po zdemontowaniu kierownicy...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

W tym typie trójramiennej kierownicy, bez ruszania logo, podważa się cały okrągły element, czyli włącznik klaksonu (najlepiej plastikową łychą z zestawu ściągaczy do tapicerki, ale jakimś innym płaskim narzędziem też się da) i zdejmuje go.

O tym jak działa mechanizm uruchamiania klaksonu, łatwo zorientujesz się zaraz po zdemontowaniu. Całość to po prostu przycisk, pierścień ślizgowy i trzpień, który się porusza po pierścieniu. Potem pozostaje szukać miejsca, które przeszkadza klaksonowi w działaniu (uwzględniając także sam klakson i połączenia na odcinku klakson-włącznik). Sama kierownica mocowana jest do kolumny kierowniczej za pomocą nakrętki, do której dostęp pojawia się od razu po zdjęciu włącznika klaksonu.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Super, dzięki za odpowiedź. W międzyczasie znalazłem też w necie zdjęcia samego tego dekielka z obu stron, może w weekend z tym powalczę. Jest jeszcze opcja z walniętym przekaźnikiem, bo bezpiecznik wymieniałem, ale muszę posprawdzać dalej. jeszcze raz dziękuję :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.