Skocz do zawartości

X1 E84 18d 2011r


Kubarescue

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przedstawiam swoje auto , X1 18d automat 2011r przebieg 120tys km. Wyposażenie niestety biedne ale mam nadzieję ze z czasem znajdę tu pomoc dzięki której będę mógł trochę doposażyć autko :-) Jest to moje pierwsze Bmw z czterocylindrowym silnikiem w dodatku tym niesławnym ale mam nadzieję że nie będzie tak źle ;-)


IMG-20191028-135120.jpg

IMG-20191028-135141.jpg

IMG-20191028-135157.jpg

IMG-20191028-135213.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to moje pierwsze Bmw z czterocylindrowym silnikiem w dodatku tym niesławnym ale mam nadzieję że nie będzie tak źle ;-)

Hmm niesławnym chyba z pkt. widzenia osób, które go nie miały i słyszały opinie od ludzie, którzy go mieli ale nie robiły nic żeby był sprawny, a chodzi o sławny/niesławny rozrząd, którym musisz się zainteresować, wykonywać serwisy olejowe ale nie co 30tkm, usunąć funkcje start&stop to takie podstawy w zasadzie jak w każdym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinia o tym silniku z nikąd sie nie wzięła. Auto służy tylko do jazdy po zakupy i odwożenia dzieci do szkoły wiec tym bardziej trzeba dbać bo praktycznie 100% jazdy będzie odbywała sie po mieście. Rozrząd jest cichutki i mam nadzieję ze tak pozostanie , olej z filtrami juz zamówiony wiec na dniach wymiana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wyżej napisałem skąd się wzięła ta opinia. Jeżeli auto ma Ci tak służyć to na początek zaopatrz się w interfejs i aplikacje do kontroli DPF bo na pewno się przyda zwłaszcza przy takim użytkowaniu.

P.S.

To, że rozrządu nie słychać to nie znaczy, że się nie zerwie bo tak właśnie powstają te opinie. Jeżeli masz potwierdzony przebieg i częstotliwości interwałów olejowych oraz to jak było użytkowane auto to pewnie jeszcze pojeździ ale jakbym miał jakąś wątpliwość do którejś to zapewne bym wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiesz cos więcej o tym interfejsie? Też zastanawiam się nad rozrządem tym bardziej ze aktualnie koszt jego wymiany wcale nie jest duży, wiec moze faktycznie lepiej to zrobić i mieć problem z głowy. Znajomy mechanik proponował mi zestaw FAI ale go nie znam , podobno montują go od dawna i zero problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiesz cos więcej o tym interfejsie?

Tu cała lektura ale wystarczy pierwsza strona i wszystko będzie jasne https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Też zastanawiam się nad rozrządem tym bardziej ze aktualnie koszt jego wymiany wcale nie jest duży, wiec moze faktycznie lepiej to zrobić i mieć problem z głowy.

Lepiej zrobić to niż bawić się w doposażanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Profilaktycznie ewentualnie wymienić nieszczęsny rozrząd i olej wymieniać co 10 tyś i auto będzie służyło.

Lepiej golas, ale w fajnym stanie i przebiegu 120 tyś, niż bogato wyposażony przystanek autobusowy udający X1. Więc słuszna decyzja, bo sam bym zrobił tak samo.

To jest xdrive, czy sdrive?

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw ma napęd sdrive , właśnie czekam na wycenę zrobienia rozrządu :-) Kolejna rzecz , która mnie irytuje to strasznie słabe audio. Czy ktoś z was zmieniał może standardowe głośniki na inne i uzyskał jakiś przyzwoity bas ?


Rozkodowany vin:


S413A Trunk Room Net

S423A Floor Mats Velours

S428A Warning Triangle And First Aid Kit

S430A Interioroutside Mirror With Auto Dip

S431A Interior Mirror With Automatic dip

S493A Storage Compartment Package

S494A Seat Heating Driver passenger

S4AEA Armrest Front Retractable

S4CGA Interior Strips Satinsilber Matt

S698A AreaCode 2 For DVD

S507A Park Distance Control PDC Rear

S534A Automatic Air Conditioning

S520A Fog Lights

S548A Kilometer calibrated Speedometer

S205A Automatic Transmission

S230A Extra Package EU specific

S249A Multifunction F Steering Wheel

S255A Sports Leather Steering Wheel

S386A Roof Railing

S863A Retailer Directory Europe

S879A Onboard Vehicle Literature German

S8SCA Telematics Access Request country spec

S8SPA Control Unit COP

S8TKA Passive Pedestrian Protection

S8TLA Tagfahrlicht Front und heck aktiv

S8TMA Tagfahrlicht bei fahrzeugstart inak

S8V1A Label

S851A Language Version German

S1CAA Selection Of COP Relevant Vehicles

S1CBA CO2 Package

S1CDA Brake Energy Regeneration

L801A National Version Germany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok 18.11 auto umówione jest na rozrząd koszt 2650zł , rozsądny? Mam jeszcze jakiś problem z układem kierowniczym. Ciężko sie kręci a dodatkowo po przekroczeniu 120km/h auto bardzo nerwowo sie prowadzi , wystarczy lekki ruch kierownicą żeby tańczyło po drodze spotkał się ktoś z takimi objawami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolice Zielonej Góry , mechanik dobrze mi znany więc żadnej ściemy. Zawieszenie , zbieżność przejrzane diagnosta powiedział że wszystko jest tip top . Jedyna rzecz którą można się zainteresować to według jego opinii , zbyt miękkie gumy dolnych przednich wahaczy ale bez żadnych uszkodzeń. Na chwilę obecną również obstawiam walnięta maglownicę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Auto odebrane od mechanika :-) Wymieniony kompletny rozrząd firmy Hepu , pasek wielorowkowy , napinacz paska , rolki , płyn chłodniczy Prestone , olej Valvoline Synpower Xl-III C3 oraz filtry . Koszt zamknął sie w kwocie 3003zl więc myślę ze całkiem nieźle :-) W przyszłym tyg jade jeszcze ustawić zbieżność i mam nadzieję że rozwiąże to problem myszkowania auta przy większych prędkościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
Ok dzięki , w takim razie zamówię ten czujnik. Czy ktoś orientuje się czy wystarczy go wymienić na nowy i wykasować błąd? Czy przy wymienie jest jakaś bardziej skomplikowana procedura? Za co on tak właściwie odpowiada? Bo poza tym błędem z autem kompletnie nic sie nie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Biorąc pod uwagę te błędy , ktory z tych dwóch czujników to czujnik cisnienia spalon??


4B7F DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką

497D Pressure sensor, plausibility while afterrunning: Exhaust pressure before turbocharger not plausible with ambient pressure



IMG-20210318-085528.jpg


Edit: Już wiem ze czujnik ciśnienia spalin to ten z lewej a z prawej jest czujnik ciśnienia oleju. Czy w tym przypadku konieczne jest kupienie części OE ? Czy zamiennik zda egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.