Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że temat znany jak własna kieszeń ale nie spodziewałem się tego w tak szybkim tempie.

Właśnie padłem ofiarą urwanej klapki kolektora ssącego, która poszła do silnika. Cylinder oberwał na pewno podobnie jak głowica ale co jeszcze to się okaże w niedalekiej przyszłości. :duh:

Produkcja koniec 2015, przebieg około 105 000 km

Poprzednio miałem ten sam problem w e60 530d z 2004 r. ale przebieg był na poziomie 350 000 i auto miało około 8 lat o ile pamiętam.


BMW dalej kituje te nieszczęsne plastikowe klapki :mad2:


Piszę ten post ku przestrodze posiadaczy tego silnika co ja lub innych w których są one montowane. Tutaj na forum w dziale serii 3 jeden z użytkowników opisał stan klapek po 180 000 przebiegu. Podpisuję się pod jego zaleceniem aby klapki sprawdzać czy też nawet wymieniać co 100 000 lub częściej.


EDIT: 30.10.19 Producent zalecił wymianę kolektora oraz chłodnicy. Po wymianie będą robić testy i się okaże co dalej.


PS: BMW nie przewiduje wymiany samych klapek, trzeba wymieniać cały kolektor (koszt ok. 5 tys zł)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.