Skocz do zawartości

F25 2.0D automat - Wibracje przy niskiej prędkości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja wam powiem tak.Może co niektórych zszokuje,a co niektórzy powiedzą,że gadam głupoty.Jakieś 1,5 roku temu wywaliłem klapki w kolektorze,w miejsce ośki z klapkami wstawiłem zaślepkę.Wydawało mi się,ze nie ma różnicy.Jakieś 2 tyg temu zauważyłem,że poci mi się olejem lekko pod kolektorem.Myślę sobie i tak kolektor trzeba zdjąć,uszczelka z klapkami 160 zł w aso.Kupiłem.Panowie,jakie było moje zdziwienie po założeniu klapek z powrotem.Auto z dołu lepiej przyspiesza,łagodniej chodzi,bardziej miękko,automat zmienia biegi delikatniej.Po prostu nie to auto.Po wywaleniu klapek jadąc pod górkę delikatnie przyspieszając auto jakby wpadało w lekkie wibracje,słychać było lekkie buczenie.Teraz tego nie ma.Tak panowie ja też byłem zdania ze klapki to tylko problemy,wymysł ekologów i do niczego nie potrzebne.Jednak po ponownym ich montażu zmieniam zdanie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, podpinam się do tematu

Mam F25 z 2010 2.0 D, automat. Kupiłem rok z Niemiec i tak. Wymieniłem rozrząd, filtry, regeneracja turbiny i olej w skrzynce rozdzielczej. Misa skrzyni biegów wydawała się świeża więc nie zmieniałem oleju w skrzyni biegów.

Od samego początku czułem to lekkie falowanie obrotów, a raczej skrzyni czy napędu przy jeździe z jednostajną prędkością najbardziej odczuwalną przy niskich obrotach. Co ciekawe obserwowałem kilka razy i nie zauważyłem żeby falowała wskazówka obrotomierza. Tylko skrzynia biegów tak jakby "kołysała, falowała". Na trybie sport było to mniej odczuwalne ale myślę, że to przez podwyższone obroty. Z czasem zaczęły się też szarpnięcia, a ostatnio przy zmianie biegów bardziej odczuwalne. Klapki faktycznie wywalone, ale z tego co kojarzę to przed ich usunięciem też było to "falowanie".  Ostatnio słychać było lekki stukot jakby spod skrzyni przy zimnym silniku i wrzuceniu biegu czy to "D" czy "R".  Tak z 3-4 razy (nie regularnie) .Brak jakiś komunikatów poza tym, że ostatnio zaświecił się check i wyszedł błąd P0101. W niezależnym serwisie BMW powiedzieli, że to krzywy wał przedni, ale mój mechanik to wykluczył. Obstawia konwerter skrzyni biegów, ale nie było to takie pewne więc z tym jeździłem - do dzisiaj. Żona ruszyła i po kilkudziesięciu metrach po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu auto zgasło. Samochód zapala normalnie i równo pracuje na "P" lecz po wrzuceniu biegu "D" lub "R" gaśnie.

Proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.