Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich to pierwszy mój post na tym forum jestem właścicielem E65. 3.0D 2007 rok z realnym przebiegiem 412k km :) Auto kupiłem niedawno zrobiłem nim ponad 10k km

Po serwisie ponad tydzien temu wyskakuje mi taki komunikat "emmision limit" a po wykasowaniu powraca

Bład ten pierwszy raz odrazu wyskoczył po wymianie:

oleju z Liquid Molly 5w30 na MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 5W30 - wymiana co 15k

filtrów powietrza ,oleju Paliwa KNECHT

Jak przyszedłem odebrać auto od mechanika check sie swiecił :/

Mechanik stwierdził ze wyskakuje bład od DPF i ze jest zapchany bądź się kończy, bądź go niema i ze to nie ma nic wspólnego z ww wymiana serwisowa :)


Auto użytkuje w mieście ale co tydzień robi dłuższe trasy. W zeszłym miesiącu byłem na stacji zbadac zawieszenie i przy okazji spaliny. Trafiłem na ogarniętego diagnostę który mi nakreślił o co z tym dpf chodzi:) Stwierdził Rura wydechowa czysta nieokopcona, auto nie kopci na czarno, wynik przy gazowaniu na testerze wyszedł max 3% gdzie na mój rocznik normą jest do 30% i ze nie ma sie do czego przyczepić. Dlatego mam sprzeczne informacje mechanik - stan auta po sprawdzeniu na stacji diagnostycznej

Kupiłem kilka dni temu interfejs jakoś działa połowicznie cześć mam po polsku cześć w innych jezykach:

Po podpięciu mam takie błędy


Date: 16.10.2019 15:37:34

ECU: D62M57B0

JobStatus: OKAY

Variant: D62M57B0

-------------------------------------------------------------


RESULT: 5 error in error memory !

-------------------------------------------------------------


3FF1 3FF1 air flow meter


P3264 Luftmassen- oder Luftmengendurchsatz (Bank 1) - zu gering wegen Sensordrift


Error counter: 3

Logistic counter: 40


1. Umweltsatz

Mileage 412176 km

Engine speed 772.31 1/min

coolant temperature 19.00 °C

air mass raw value 99.90 Kg/h

Injection quantity 12.60 mg/Hub

Air mass per cylinder 485.22 mg/Hub

actual charge pressurewert 984.61 mbar

Charge air temperature 11.97 °C

Battery Voltage 14337.51 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

Environment pressure 974.76 mbar


2. Umweltsatz

Mileage 412216 km

Engine speed 3089.23 1/min

coolant temperature 67.19 °C

air mass raw value 729.27 Kg/h

Injection quantity 49.62 mg/Hub

Air mass per cylinder 913.73 mg/Hub

actual charge pressurewert 1860.91 mbar

Charge air temperature 33.06 °C

Battery Voltage 14500.44 mV

Vehicle speed 91.79 km/h

Environment pressure 974.76 mbar


Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu klein

Test conditions not yet fulfilled

Error present now and already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase


Error code: 3F F1 F2 06 32 64 03 28 C9 42 1C 45 0A 20 4D 64

3E 58 00 63 C9 47 70 75 49 7E 91 BD 53 59 5D 63

-------------------------------------------------------------


480A 480A system of partical filter


Error counter: 1

Logistic counter: 40


Mileage 412176 km

Engine speed 1241.21 1/min

coolant temperature 45.10 °C

Ash mass in particle filter 0.00 g

Injection quantity 9.45 mg/Hub

Air mass per cylinder 567.14 mg/Hub

Smut mass in particle filter 102.90 g

exhaust volume flow in particle filter 158.82 m^3/h

Difference pressure above particle filter 137.85 mbar

Abgasgegendruck vor Particle filter 1132.30 mbar

Environment pressure 974.76 mbar


Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber CRT-Schwelle)

Test conditions not yet fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase


Error code: 48 0A 71 02 00 00 01 28 C9 42 2D 5F 00 18 5A 67

13 0E 73 63

-------------------------------------------------------------


481A 481A system of partical filter


Error counter: 1

Logistic counter: 40


Mileage 412176 km

Engine speed 1130.88 1/min

coolant temperature 57.15 °C

Ash mass in particle filter 0.00 g

Injection quantity 0.00 mg/Hub

Air mass per cylinder 529.33 mg/Hub

Smut mass in particle filter 119.88 g

exhaust volume flow in particle filter 142.10 m^3/h

Difference pressure above particle filter 118.15 mbar

Abgasgegendruck vor Particle filter 1112.61 mbar

Environment pressure 974.76 mbar


Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck ueber Maximum)

Test conditions not yet fulfilled

Error present now and already stored

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase


Error code: 48 1A 71 02 00 00 01 28 C9 42 29 6B 00 00 54 78

11 0C 71 63

-------------------------------------------------------------


3F25 3F25 boost air hose monitoring


Error counter: 1

Logistic counter: 38


Mileage 412208 km

Engine speed 1848.02 1/min

coolant temperature 67.19 °C

Rail pressure Actual 1102.80 bar

Injection quantity 49.62 mg/Hub

Air mass per cylinder 901.13 mg/Hub

actual charge pressurewert 1132.30 mbar

Pedal value sensor 47.24 %

duty cycle Exhaust recirculation actuator 4.73 %

duty cycle air charge pressure controller 86.65 %

Environment pressure 974.76 mbar


Ladeluftschlauch abgefallen

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase


Error code: 3F 25 01 02 00 00 01 26 C9 46 43 75 8C 7E 8F 73

3C 06 6E 63

-------------------------------------------------------------


4D00 4D00 Exhaust impression sensor


Error counter: 1

Logistic counter: 40


Mileage 412224 km

Engine speed 3889.12 1/min

coolant temperature 90.28 °C

Rail pressure Actual 1575.42 bar

Injection quantity 53.96 mg/Hub

Air mass per cylinder 1020.86 mg/Hub

actual charge pressurewert 2254.76 mbar

exhaust volume flow in particle filter 735.60 m^3/h

Difference pressure above particle filter 905.84 mbar

Abgasgegendruck vor Particle filter 1929.84 mbar

Environment pressure 974.76 mbar


Signal zu hoch

Test conditions not yet fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase


Error code: 4D 00 51 02 00 00 01 28 C9 48 8D 8C C8 89 A2 E5

58 5C C4 63

=============================================================


Dodam ze w połowie zeszłego miesiąca byłem autem na wczasach zrobiłem 2300km głownie na autostradach jazda ciągła. Przed wyjazdem podpinany był komputer nie było błędów żadnych i to samo po powrocie sprawdzałem u mechanika z czy są jakieś błędy.


Pytanie co mogę sprawdzić jeszcze samemu aby niepotrzebnie nie wymieniać części?

Co o tych błędach sądzicie?

Złośliwość rzeczy martwych? czy ma to jakiś związek z wymianą serwisową?

Jak mogę sprawdzić stan DPF?

Opublikowano

Raczej tak. Skoro demontował to raczej musiał zamontować. Jeden z solidniejszych mechaników

Sprawdziłem przepływka podpięta


Sprawdzając teraz Nominal actual values 1 w inpie przy pozycji actual air-mass wskazania mam od 300 do 800 skaczeą kilka razy na sekunde. Bieg jałowy.

Tak ma być? TO są wskazania przepływki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.