Skocz do zawartości

M54B30


paranor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam kilka pytań co do E46, w którym posiadam ten silnik:

1. Podczas normalnej jazdy wskazówka temperatury wskakuje na poziom max. Płyn chłodniczy jest na poziomie prawidłowym, co może być przyczyną? Termostat?

Autko nie kopci na biało, więc zakładam, że to nie jest UPG.

2. Poziom oleju jest na poziomie prawidłowym (sprawdzenie na bagnecie) - mimo to czasem zapala się lampka oleju - czujnik poziomu?

3. Poci się zbiorniczek wspomagania - wyczytałem, że najbardziej częstym rozwiązaniem jest wymiana uszczelki nr 3 w OEM

4. Dodatkowo troszkę poci w miejscu zaznaczonym poniżej - co to może być?

5f05f4ebabdaf.png


Jeżeli macie pomysły albo ja mam je złe - poprawcie mnie proszę i dorzućcie swoje przemyślenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach - no i falowanie obrotów na biegu jałowym - gdy zbliżam się do świateł i się zatrzymuję, obroty spadają do ok. 600, po czym wracają na prawidłowy poziom. Dzieje się to, gdy silnik się przegrzewa - więc zakładam, że po usunięciu problemu z temperaturą problem się rozwiąże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początek czy czujnik od temperatury jest ok, dziwne aby silnik łapał max i wszystko niby z nim ok, a przyczyną łapania wyższych niż prawidłowe temperatur może być pompa wody, termostat, zapowietrzony układ.

Lampka oleju zapala się na czerwono czy żółto?

Pocenie może być spod uszczelki pokrywy zaworów, z takiego zdjęcia to tylko zgadywanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Sprawdź czy termostat otwiera się (czy przewód za nim robi się ciepły gdy na teście 7.0 w ukrytym menu będzie 97 stopni), zobacz czy masz przelew po odkręceniu korka na zimnym silniku. Wentylator uruchamia się w ogóle? Masz tylko elektryczny?

2. Jak kontrolka świeci się kilkadziesiąt sekund po odpaleniu to czujnik poziomu oleju wyzionął ducha.

3. Jak mokry jest cały zbiornik to wymień o-ring korka.

4. Pokazujesz czujnik położenia wałka rozrządu po stronie wydechu, jak pod nim jest mokro to o-ring do wymiany, jak wyżej to uszczelka pokrywy zaworów lub pęknięcie pokrywy.

Popraw tytuł, dopisz zbyt wysoka temperatura, ponieważ to najistotniejszy problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.