Skocz do zawartości

2.0d 150km - Problem z DPF!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Siema od kupiłem sobie interfejs OBDII i car 3 vgate i pobrałem płatna aplikacje BTool aby kontrolować DPF i inne parametry silnika. Sadza bardzo szybko osiąga wartość 50+% czyli około 30g i wymusza to regenerację. Dziwi mnie to ponieważ wypalanie DPF powinno być co 300-500km a nie co 40km. Prosze o szybką pomoc!!!! Edytowane przez kzNN
Opublikowano

Zanim zamkną Ci wątek za tytuł niezgodny z regulaminem (swoją drogą mógłbyś go przeczytać...):


1. Jaki silnik? 2.0, 3.0? M czy N?

2. Jaki przebieg?

3. Jeździsz po mieście czy w trasie?

4. Jaką temperaturę pracy osiąga silnik?

5. Masz błędy z sondy lambda?

6. Masz błędy z czujników temperatury spalin?

7. Przybywa Ci oleju?


Zakładam, że skoro masz komunikat o starcie procedury wypalania DPF, to faktycznie to wypalanie następuje. Czy po zakończeniu procedury spada Ci wskazanie poziomu sadzy?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

1. Silnik 2.0d M47N2

2. Przebieg 276k

3. Dojazdy po 30 km w tym moze ze 3 to miasto

4. Temperatura silnika 90C a temperatura chlodzenia na apce okolo 75C

5. Mialem jeden blad sondy lambda i cos z ogrzewaniem i drugi z dpf'em ale usunalem i sie nie pojawiaja

6. Chyba nie

7. Raczej nie ostatnio sprawdzalem


Zazwyczaj po zakonczeniu wypalania poprostu sadza znowu sie zwieksza az dojdzie to tych 50+% i znowu to samo

Opublikowano
1. Silnik 2.0d M47N2

2. Przebieg 276k

3. Dojazdy po 30 km w tym moze ze 3 to miasto

4. Temperatura silnika 90C a temperatura chlodzenia na apce okolo 75C

5. Mialem jeden blad sondy lambda i cos z ogrzewaniem i drugi z dpf'em ale usunalem i sie nie pojawiaja

6. Chyba nie

7. Raczej nie ostatnio sprawdzalem


Zazwyczaj po zakonczeniu wypalania poprostu sadza znowu sie zwieksza az dojdzie to tych 50+% i znowu to samo

 

Z czego odczytałeś te 90 stopni temperatury silnika?


Czy ten "błąd" DPF to przypadkiem nie był wynikający z przebiegu auta komunikat o konieczności wymiany DPF-a?


Jeśli wypalanie przebiega prawidłowo (a tak wynikałoby z Twojego opisu o komunikatach z modułu diagnostycznego), to IMHO DPF wymaga pilnego oczyszczenia - możesz spróbować zaaplikować mu chemię przez otwór czujnika temperatury spalin w DPF (choć to trudne z uwagi na jego małą średnicę - przerabiałem to), albo zdemontować DPF (co akurat w tym silniku jest łatwe) i oddać go do profesjonalnego płukania.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.