Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam ale bez skutku wartosci fabrycznych TPS w e36 1.6i M40 z 09.1992

podajecie rozne wartosci-dla roznych silnikow( jesli macie to czego dokalednie szukam podeslijcie link)

te niestabilne obroty biegu jalowego staja sie dla mnie juz jak torbiel na tylku

( szczelnos idealna rur dolotu powietrza od filtra do silnika, silnik krokowy wyczyszczony-po odlaczeniu jego silnik dostaje wyzszych obrotow, wiec wnioskuje ze jest sprawny, przepustnica tyle ile moglem wyczyscilem ja ale chcialem ja zdemontowac calkowicie jednak nie moglem dosiegnac 2 nakretek 10mm-dolnych-przeszkadzaja inne elementy oprzyrzadowania silnika,aby pogrzebac przy czujniku polozenia przepustnicy wiec zrezygnowalem to chociaz powycieralem ja w srodku rowniez przepustnik-klapke)ni epomagaja te zabiegi jestem juz zdruzgotany i sklonny zepchnac auto do Odry :wink:

jak potraficie pomozcie( nie piszcie tylko ze slabo szukam lub cos tego typu bo caly czas siedze i czytam forum)

Opublikowano

Czesc Nieboraku :(

Faktycznie dane TPS,sa podane na forum rozne/rozne szkoly?/

Po pierwsze:

Ustaw ppppppppppprzepustnice w poz zamknietej/odpusc srubke/

Na wtyczce TPS sa 3 piny/oznaczone 2-1-3.

Podlacz miernik do 2-1 i zmierz opornosc.Przy zamknietej przepustnicy powinno pokazac 0.Nastepnie otworz przepustnice ,uslyszysz delikate pykniecie i opornosc powinna skoczyc do nieskonczonosci!

Otworz przepustnice do konca a miernik podlacz do 1 -3,powinno pyknac

i opornosc powinna wynosic 0.

Te pykniecia nie zawsze sa slyszalne i nie sa tak bardzo istotne,wiec jak nie uslyszysz ,to sie nie przejmuj.

Jezeli wyniki beda inne,to zdemontuj przepustnice i przestaw TPS w granicach mozliwej regulacji i pomierz od nowa j.w..

Jezeli bedzie inaczej,TPS do wymiany.

Czesta przyczyna nierownej pracy na jalowych jest otwrta przepustnica,i komp wariuje pdajac wieksze dawki paliwa na wtryskiwacze niz potrzeba.

Mam nadziej ,ze sie nie pomylilem ,bo opisuje to z pamieci.

poizdrawiam

Opublikowano
Belgus ja mam to mierzyc na tzw sucho?ruszajac przepustnica na sucho od góry?( ni ewiem jak ja zdemopntowac france pisalem wczesniej ze nie mam kojscia przez jakies przewody do dolnych srub mocujacych)
Opublikowano

Zdejmij gume przeplywomierza,pod przepustnica /an je osi/jest TPS.

Wyciagnij wtyczke i zobaczysz piny.Popdlacz i mierz otwierajac i zamykajac recznie przepustnice.Pomiaru dokonuje na pinach przepustnicy,

bez uruchamiania silnika,calkiem na sucho.

Mozesz tez wyciagnac cala przepustnice,odkrecajac ja od gornego kolektora ssacego i sobie zrobic pomiar w domu przy kawie :P

Jezeli masz cos z obrotami,t po uruchomieni silnika pobaw sie srubka ograniczajaca na przepustnicy ,odpusc ja i zobacz czy silnik reaguje,

powinien sie uspokoic a jezeli dokrecisz i silnik zacznie wariowac,to raczej TPS jest OK

pozdrawiam

Opublikowano

Acha ,jak chcesz odkrecic te dolne srubki ,to musiszopuscic podgrzewacz przepustnicy/dwie sruby od gory w pionie/wtedy powstanie szczelina i bedziesz mogl wlozyc klucz nasadowy z przedluzka.

Nie zalamuj sie :nienie:

Opublikowano

Belgus dzieki-przerabialem juz watek krecenia srebka regulujaca odchylenie przepustnicy ale to ni emozna tak( o lince nie wspomne) chlopaki pisza ze przy calkowicie zamknietej przeustnicy obroty sa sterowane s.krokowym-prawda czy nie?! i jak wekrecam srubke i wkrecam linke tak aby bylo tyle luzu ze zaslepka przepustnicy jest na 100000%zamknieta i w tedy silnik pracuje rowniotko-tyle ze ma jakies 500-600 obr/min i mysle ze to na ten silnik jest za malo.

 

Tearz tak wyregulowalem przepustnice za pomaca tej srubki ze obroty sa w granicach 800obr/min tyle ze znowu pojawia sie sprzecznisc bo niby ma byc ten satn obrotowy wyc utrzymana z apomoca silnika krokowego i czujnikaTPS a przy tych 800 obr. on CYKA z dosc duza czestotliwoscia. a na jalowym ni epowinien....................ALE zamieszalem teraz.......... :doh:

Opublikowano

Oj namieszales :P

Jezeli ci pracuje rowniutko przy zamknietej przepustnicy a obroty sa 500 - 600,to znaczy,ze krokowy jest do wyczyszczenia albo do wymiany.

Slyszalem,ze niektorzy koledzy reguluja szczelinke na krokowym,ale ja tego nie robilem.

Pamietaj!Podniesc obrotow przy pomocy otwierania przepustnicy sie nie da :nienie: Dokrecajac srubke zmieniasz wrtosc TPS-a.Po prostu na nieskonczonym oporze na jalowym bedzie nierowno pracowal ,bo komputer jest zdezorientowany.Ustaw na te 500,600 obrotow i zajmij sie krokowym.

pozdrawiam

Opublikowano
Jutro sobie po egzaminie pogrzebie przy nim.Zobacze co sie da wymajstrowac.nie ukrywam ze w srodku przepustnicy bylo troche mazi jest ona tez na tej klapce zamykajaco-otwierajacej.Postaram sie cos jutro zrobic-zaleznie od pogody.Moze na czujnik osadzil sie olej( mozliwe wogole czy nie) moze miec to tez wplyw na prace i zmiany rezystancji.wyczyszcze raz jeszcze krokowy( ale wydaje misie ze jest w srodku czysty)
Opublikowano

Wiesz belgus jak zdjolem gume od filtra powietrza to widzialem jak pracuje wlasnie ta zaslepka w przepustnicy-niby sie domyka ale moze byc wina jakiegos fyfu na niej lub TPS) bo srubk aregulacji jest tylko po to by klapka ta nie domykala sie z pelnym imptem, zeby ja troche wlasnie zachamowala:p

 

a co do obrotow jeszcze-to jak go zapale to jest roznie raz ok.1000 raz z 700-najbardziej widac to jak jade i powiedjavascript:emoticon(':?')

Confusedzmy piuszczam na LUZ kiedy ped powietrza wpada w filtr to sie utrzymuja w garnicy 1000obr/min a jak juz sie zatrzymam ( np. na swiatlach ) to w plynny sposob opadaja ponizej 1000-ale tez roznie , raz tyle co ustawilem srubka, a raz mniej LETERIA JAK W KOLEKTURZE LOTTO :?

Opublikowano

Ja o zupie a Ty o kartoflach :P

Z tego co napisales ,klapka przeplywomierza moze sie zacinac,wiec zajrzyj do niego!

Ja z dzikimi obrotami walczylem rok czasu,zanim zdecydowalem sie zdjac kolektor dolotu i okazalo sie ,ze uszczelka kolektora do wymiany razem z przewodem powitrza do krokowego.

pozdrawiam

Opublikowano

wyjolem belgus przepustnice( w srodku bylo duzo nagaru)czujnik tps byl z fabrycznymi zalakowanymi srubkami wiec go nie ruszylem.Wyczyscilem przepustnice calutka za sie swiecila, jeszcze raz wyczyscilem krokowy i w sumie zadnych zmian.........

 

jak regulowalem to walna mi 2raz w zyciu LPG-myslalem ze mnie zabilo( zleklem sie bo mi walnal bezposrfednio przy twarzy........ale zyje) i zauwazylem ze na przeplywomierzu jest taka gumowa uszczelka okalajaca otwory toz przed miejscem na ktore nachodzi waz-dalej do przepustnicy on ami sie wydaje jest luzna( w zasadzie nie lata jak ale chyba jednak luzna) moze on ajest przyczyna bo jak nie dolega dobrze to moze sie dopstawac lewe powietrze poza przeplywomierzem ( a jak sie odgiela to silnik gasnie) wiec moze ona??????chcialem ja owinac cala tasma izolacyjna ale straci wtedy na elastycznoisci i myslke ze jak znowu kiedys sie pojawi wybuch to wlasni eona jest takim zabezpieczeniem-a jak bedzie sztywna to wybuch pojdzie do puszki filtra i mi ja roz......wiesz co.

Kupie gdzie ja jak dostane i zaloze nowa zobacze co si ebedzie dzialo.Pozdrawaim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.