Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jak w temacie podczas diagnozy INPA wypiął mi się interfejs z laptopa po ponownym wpięciu do gniazda USB auto zgasło. Wiem że nie spina się sprzetu podczas diagnozy ale to chwila nieuwagi. Wywala podczas kręcenia rozrusznikiem błąd wału i świec żarowych. Czujniki na wale i wałku podmieniane z innego sprawnego auta. Diagnoza wykazuje tylko te dwa błędy gdzie szukać przyczyny w mechanicznym uszkodzeniu czy w oprogramowaniu sterownika?
Opublikowano

Wypiety na całą noc ..bez zmian nieodpala.

Bez wymiany/ podmiany sterownika raczej się nieobędzie. Tak więc jeśli już będę musiał wymienić sterownik to tylko. na taki jak mam DDE 794 626.

Później tylko synchronizacja ews- dde i auto powinno odpalić? Czy jeszcze o czymś muszę wiedzieć?

Zauważyłem że jak kręcę rozrusznikiem 5-10 sekund INPA pokazuje obroty z czujnika wału i wyświetla w błedach świec żarowych przy jakich obrorotach zaistniał ten błąd, jak krócej niewykrywa wcale impulsów z czujnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie napewno nie padnie sterownik silnika od zerwania połączenia z interfejsem, jeszcze na linii K gdzie DDE silnik , skrzynia EGS i skrzynia rozdziału momentu obrotowego jest na linii CAN (CAN_H i CAN_L ) podłączone do zegarów który jest interfejsem dla tej magistrali i pośrednikiem dla K-line obd , tylko synchro można stracić

lub wprowadzić się może tryb transportowy , energooszczędny , uśpienia , wyprowadzenie z tego trybu i synchro DDE/ EWS przywraca pełną komunikacje

Wymiana sterownika silnika nie jest taka prosta , musisz mieć edytor EWS i jakiś programator aby soft silnika odczytać edytować ISN w EWS i dopiero synchronizacja

przejdzie, lub druga opcja , całość EWS , DDE i pestka kluczyka

błędem sterownika swiec się nie przejmuj, pali zawsze bez niego nawet w zimie , ale błąd czujnika hala wału korbowego to bez tego czujnika nie odpali

sprawdzałeś zasilanie tego czujnika trzy przewody , 12V akumulatora, 5V , GND masa po zapłonie

dobry test pokazuje

jak sprawdzić taki czujnik to zwykłe kabelki z diodami led ja zabezpieczyłem dodatkowo rezystorem
Opublikowano

...nie sprawdzałem. Dzisiaj sprawdzę. Też myślę że DDE jest technicznie sprawne bo mam pełną diagnozę auta. Wypiołem sterownik zrobiłem oględziny złącz gniazd i wtyków i wszystko jak z fabryki.Dam znać co wyjdzie po sprawdzeniu zasilania czujników halla.

...silnik odpala miałem zwarcie do masy przewodu sygnałowego 5V czujnika wału czego skutkiem było przepalenie obwodu zasilania halla. Z tym sobie poradziłem-zrobiłem bajpas z głównego zasilania 12V DDE.


Temat do zamkniecia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.