Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam bmw e90 n43 143km 2008r, Ostatnio podczas jazdy gdy wciskam gaz maksymalnie auto zaczyna drgać, zapala się check engine i mruga, po zgaszeniu i odpaleniu na nowo problem ustaje, po kupnie w samochodzie miałem podobny problem wyminiłem cewki na delphi a wcześniej świece i problem ustał lecz znów dzieje się to samo, myślałem że to przepływka, fakt była niesprawna lecz nadal dzieje się to samo. Dignozowałem samochód za pomocą urządzenia bluetooth i pokazuje mi wypadanie zapłonu na 3cylindrze, jutro kupuje świece i wymieniam wszystkie oby pomogło, co polecacie sprawdzić, wyczyścić ? Słyszałem że ten typ ma słabe wtryski co robić ? co czyścić ? Prosze o pomoc. Zapomniałem dodać że rura wydechowa jest czarna i po odpaleniu obroty falują na zimnym bardzo delikatnie (ale odczuwalnie) czuć zapach benzyny po odpaeniu.


W aucie wymienione 2 sondy, przepływka, świece , cewki.

Opublikowano
Sprawa wygląda tak, wymieniłem świece i czujnik położenia wałka rozrządu, bo taki błąd mi wykazało. Auto po wciśnięciu gazu do końca już nie zadławia się i nie wypada zapłon, lecz po odpaleniu nadal obroty falują. Co dalej sprawdzić ? Dziś po trasie ok. 200km auto na światłach zaczeło drżeć i po dojechaniu sprawdziłem błędy i wyskoczył: P0171 (czyli chyba za uboga mieszanka?) co polecacie sprawdzić dalej ?
Opublikowano
To co opisujesz wygląda na wtryski, świeca pewnie będzie mocno okopcona na wyłączonym cylindrze

 



Przy wykręcaniu świec na 1 cylindrze była w miare mokra, okopcone troszke były ale bez szału.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Panowie


Wiem że te tematy były już poruszane nie jeden raz. Panowie nie idę na skróty pisząc tutaj na forum i czekając na odpowiedz, przeczytałem wiele tematów na forum jak i różne artykuły motoryzacyjne. Zwiedziłem paru mechaników i twierdzą że wszystko w porządku, żadnych błędów komputer diagnostyczny nie pokazuje. Nie które usterki występują po czasie i trzeba z nimi żyć, mam przyjechać gdy się coś rozwali. Ja na to odpowiedziałem że skoro silnik od nowości tak nie pracował to znaczy że nie może tak pracować, coś się dzieje i są to początki problemu do których zależy mi aby nie dopuścić.


Panowie Bmw E91 silnik R4 N43B20A 105kw/ 143km, rok produkcji 09.2007, skrzynia biegów manualna.


Problemy:

Nie równa praca silnika po rozgrzaniu na niskich obrotach 600-700 ob/min (Delikatne wibracje/trzęsie samochodem) brak falowania obrotów.


Delikatne szarpanie przy obrotach 1700-2000 odczuwalne na 1 biegu podczas delikatnego ruszania lub na 2 i 3 biegu poprzez delikatne ujmowanie i dodawanie gazu podczas jazdy w tym zakresie obrotów


Delikatne stukanie/pukanie w silniku gdy jest rozgrzany przy obrotach od 700-2000 Najlepiej słychać siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach, lub w okolicach kolektora ssącego


Gdy dojeżdżam do świateł na biegu 2 to czasem obroty schodzą szybko a czasem bardzo wolno.


Pod korkiem jest masło wyczytałem że przez to że robię dziennie 10km w obie strony do pracy, a silnik nie zdąży się nagrzać. Raz w miesiącu jadę 400km w obie strony to masło pod korkiem znika, aczkolwiek ostatnio zaniepokoiło mnie to że masło znalazło się pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Chłodniczka olejowa ? Test CO2 zbiorniczek wyrównawczy – w porządku kolor niebieski


Nie równa praca silnika, delikatne szarpanie – Z tego co wyczytałem to przyczyną może być: sonda lambda, zanieczyszczony EGR, zanieczyszczona przepustnica, któraś cewka zapłonowa powoli kończy żywot, zapchana odma.


Delikatne stukanie/pukanie – Szklanki zaworowe, klapy wirowe. Oczywiście stukanie/pukanie nie mylę z zaworem DIS który lubi cykać.


Dodam do tego wszystkiego jeszcze że korekta wtrysków była sprawdzona i jest w porządku


W silniku zostało wymienione:

Rozrząd kpl.

Świece NGK 4-elektrodowe

Filtr oleju, powietrza, kabinowy

Olej Motul 5W30 LL-04 8100 X-clean efe C2/C3


Panowie proszę o wyrozumiałość nie jestem mechanikiem lecz samoukiem, jest to moja pasja do samochodów a zwłaszcza do BMW.


Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.