Skocz do zawartości

M52TUB28 nie odpala po swapie + kontrolka ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Zrobiłem swap z N42B20 na M52TUB28 i dzisiaj kiedy wszystko już na spokojnie przełożyłem i podpiąłem niestety samochód nie odpalił. Przekręcam stacyjkę zapalają się kontrolki tak jak trzeba, pompa napompuje paliwo ale w momęcie przekręcenia kluczyka rozrusznik nie startuje. Sprawdzałem masę i jest ok, przewód od aku podpięty.

Sprawdziłem błędy i nic nie ma.


Czy przyczyną może być niepodpięty przewód który pokazuje na zdjęciu poniżej, nie mam pojęcia gdzie go wpiąć a wystaje z wiązki idącej do silnika grubym wężem w rejon przepustnicy.


https://zapodaj.net/f88926e8ab396.jpg.html


Co może być przyczyną że rozrusznik nie startuje?


Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez Bugerek
83ba45602a45.jpg
Opublikowano

Silnik odpalił jednak cały czas świeci się kontrolka ładowania, podłączyłem miernik i alternator ładuje tyle że kontrolka się świeci. Tak jak w podanym artykule powinienem podpiąć się pod pin 2 ale w kostce od strony karoserii nic nie ma. Sprawdziłem że w starej wiązce przewód od wzbudzenia się alternatora idzie do ECU.


Oto zdjęcie kostki jaką mam w aucie


https://zapodaj.net/8dbfe5f41308b.jpg.html


A oto wtyczka z N42


https://zapodaj.net/8a65114d582f1.jpg.html


Sprawdziłem już że pin 8 to sterowanie kompresorem od klimy

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że przewód wzbudzenia na alternator biegnie ze sterownika silnika z pinu nr 13 wtyczki x6003 (to chyba środkowa z tego co pamiętam)

Sprawdz multimetrem który to we wtyczce jaka ci została.

Tu masz fajną stronkę z opisem wyjść sterowników

http://www.fekzen.se/StandAlone/

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dzięki za link, faktycznie, sygnał z alternatora idzie na wtyczkę X60003 pin 13 a z wtyczki X60004 z pin 1 wychodzi sygnał na lampkę w zegarach.
83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Sprawdziłem i przewód z alternatora idzie na pin 13 natomiast z pinu 1 nie było przewodu. W zegarach przewód powinien wchodzić na pin 2 wtyczki X11175 (czarna wtyczka).

Dorobiłem ten przewód i przekodowałem zegary (KMB) ponieważ w N42 sygnał przychodzi z szyny CAN a w M52 sygnał podawany jest z przewodu, jednak mimo wszystko nadal świeci się kontrolka braku ładowania.

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może trzeba zmienić licznik na R6, akurat do e46 są w miarę tanie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pasoftem chyba można podejrzeć jak wygląda ustawienie sygnału ładowaniu, can czy bez can-u. A jeśli można podejrzeć to i zmienić.

Tak to ma wyglądać dla 328

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-328i-lim/wiring-functional-info/power-train/voltage-current-control/voltage-current-generation/voltage-control/ptCW2LW

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.