Skocz do zawartości

naprawa głowicy w M10


maciox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może zacznę od "absurdu" jakiego się doczytałem w instrukcji naprawy:

"gniazda zaworów ze śladami zużycia mogą być obrabiane...jeśli zostanie zachowany kąt korekcyjny i szerokość przylgni. W przciwnym razie należy wymienić głowicę cylindrów. Gniazda zaworowe mogą być wymieniane za pomocą zwykłych narzędzi warsztatowych." - może chodziło o coś innego - jak ktoś ma, niech doczyta i wywnioskuje - pobrane z "forum" (pl) str41, obróbka gniazd zaworowych

 

Chodzi mi mianowicie o różnicę między wymianą gniazd zaworowych i zaworów a ich regeneracją - jeżeli można wymienić gniazda zaworowe zwykłymi narzędziami warsztatowymi, to pozostaje tylko kwestia, czy to gniazdo jest obrobione i pasuje do nowych zaworów - jeśli tak, koszt i jakość powinny zdecydowanie pozostawiać w tyle obróbkę tegoż.

 

I tu pytanie - jeśli kupię nowe gniazda i zawory, to czy wystarczy je dotrzeć, czy niestety będzie trzeba obrobić?

Właśnie mam w częściach głowicę i nie podobają mi się zawory wydechowe. Boję się oddać do regeneracji, bo wątpię w zachowanie odpowiednich kątów i wymiarów, do tego koszt może być dość wysoki. Zawory widziałem po 20zł/szt, gniazd nie widziałem, ale jeśli dostępne to nie więcej jak 10zł/szt.

 

Pozdrawiam

maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od "absurdu" jakiego się doczytałem w instrukcji naprawy:

"gniazda zaworów ze śladami zużycia mogą być obrabiane...jeśli zostanie zachowany kąt korekcyjny i szerokość przylgni. W przciwnym razie należy wymienić głowicę cylindrów. Gniazda zaworowe mogą być wymieniane za pomocą zwykłych narzędzi warsztatowych."

 

Coś mi mówi, że to cytat z H.R. Etzolda "Sam naprawiam BMW serii 3 E30". Ta książka miała kiepskiego tłumacza :mrgreen:

 

Chodzi mi mianowicie o różnicę między wymianą gniazd zaworowych i zaworów a ich regeneracją - jeżeli można wymienić gniazda zaworowe zwykłymi narzędziami warsztatowymi, to pozostaje tylko kwestia, czy to gniazdo jest obrobione i pasuje do nowych zaworów - jeśli tak, koszt i jakość powinny zdecydowanie pozostawiać w tyle obróbkę tegoż.

 

I tu pytanie - jeśli kupię nowe gniazda i zawory, to czy wystarczy je dotrzeć, czy niestety będzie trzeba obrobić?

Właśnie mam w częściach głowicę i nie podobają mi się zawory wydechowe. Boję się oddać do regeneracji, bo wątpię w zachowanie odpowiednich kątów i wymiarów, do tego koszt może być dość wysoki. Zawory widziałem po 20zł/szt, gniazd nie widziałem, ale jeśli dostępne to nie więcej jak 10zł/szt.

 

Mam zaprzyjaźnionego fachowca w Poznaniu, który zajmuje się tylko głowicami. Robi lekkie docieranie nawet nowym parom zawór - prowadnica. Tylko tak można wykluczyć na 100 % drobne niedoróbki produkcji, które się dość często zdarzają.

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niestety nie znam osobiście żadnego mechanika, a o dobrym nawet nie słyszałem, a do poznania mam niedaleko (jarocin)

przemyślę, choć z nowymi komponentami chyba nie będzie najlepiej, jak sie dobrze przyjrzałem to aż tak bardzo nie są wypalone, ale takiego doświadczenia nie mam by na tyle ryzykować - mam zamiar długo nie ruszać silnika

jeśli bym się zdecydował na regenerację u specjalisty to jak mógłbym się z nim skontaktować?

do zrobienia 4 zawory wydechowe - jaki koszt? orientacyjnie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli bym się zdecydował na regenerację u specjalisty to jak mógłbym się z nim skontaktować? do zrobienia 4 zawory wydechowe - jaki koszt? orientacyjnie

 

Oj, nie wiem czy nie zaprotestuje, gdy usłyszy tylko "4 zawory".

 

Nie rzucę ceną, nie wiem.

Nie będzie tanio, ale na pewno dobrze.

Firma regeneruje nawet głowice samochodów zabytkowych.

 

http://firmy.gery.pl/?firma=4031688&kat=8205

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to i fakt, że powinno się docierać po takim przebiegu (regenerować) wszystkie zawory - nawet wyglądające na dobre, ale z pewnością zawory dolotowe sie nie wypalają (tak szybko bynajmniej), przez co wystarczy z reguły lekkie dotarcie w porównaniu do wylotowych - to miałem na mysli

cena niestety jest dla mnie dość istotna ...

niestety

wnioskować mam też to, iż raczej nie zrobię zbyt dobrego dotarcia gniazdo - zawór, nawet jeśli będą fabrycznie nowe ...

zależy mi jednak na tym aucie więc będę musiał coś wymyślić

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.