Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś sprawdzał lub może to zrobić...w ukrytym menu, prąd ładowania.

U mnie jest 14.8-15.2 V - trochę wysoko mi się zdaje.


Z góry dziękuję.

Opublikowano
Prawdopodobnie regulator napięcia się zepsuł. Powinno być podczas jazdy 12,7 kiedy aku jest dobry, bo wtedy ładowanie się wyłącza dla oszczędzania energii, natomiast przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 14,8.
Opublikowano
Czy ktoś sprawdzał lub może to zrobić...w ukrytym menu, prąd ładowania.

U mnie jest 14.8-15.2 V - trochę wysoko mi się zdaje.


Z góry dziękuję.

 

Prawdopodobnie regulator napięcia się zepsuł. Powinno być podczas jazdy 12,7 kiedy aku jest dobry, bo wtedy ładowanie się wyłącza dla oszczędzania energii, natomiast przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 14,8.

 

Pierwsze słyszę o takiej teorii, minimalny prąd (w konwencjonalnym samochodzie - nie hybryda, nie elektryk) by wszystko było OK i akumulator był doładowywany to 13,5 V. Jeśli Ci pokazuje 12.7 na pracującym silniku to raczej u ciebie jest coś nie tak ;-))))

Ale skoro piszesz również o 14.8 to zakładam że delikatnie ponad 15 też jest OK.

Opublikowano


Pierwsze słyszę o takiej teorii, minimalny prąd (w konwencjonalnym samochodzie - nie hybryda, nie elektryk) by wszystko było OK i akumulator był doładowywany to 13,5 V. Jeśli Ci pokazuje 12.7 na pracującym silniku to raczej u ciebie jest coś nie tak ;-))))

Ale skoro piszesz również o 14.8 to zakładam że delikatnie ponad 15 też jest OK.

To znaczy, że mało wiedziałeś o Efficient Dynamics. Propononuję wziąć instrukcję auta do ręki, albo masz tu na skróty https://www.bmw.pl/pl/topics/fascination-bmw/efficient-dynamics/zarzadzanie-energia.html


Wszystkie serie F od 1er po 7er mają to w standardzie. Komputer widzi, jakie napięcie jest na akumulatorze i jeśli nie ma potrzeby go ładować, to go nie ładuje, bo wtedy jest mniejszy pobór mocy zabierany silnikowi przez alternator. Jeśli napięcie spadnie zbyt nisko, zacznie ładować bez względu na pracę silnika. Podczas hamowania silnikiem zawsze ładuje w górnej, bezpiecznej granicy ( u mnie 14,8). Minimalne napięcie ładowania 13,5V to jest teoria sprzed dekady, kiedy inteligentne regulatory napięcia nie były tak popularne. Powiem więcej, w e46 już była namiastka tego, co w serii F, przy modyfikacji mapy w silniku M54 z mojej byłej e46 widziałem zmienne dane ładowania z alternatora.

Opublikowano

Dziękuję za ekukację.

Czyli wszystko się pojaśnia.

Auto jeżdzi krótko i po mieście + nowoczesna technologia (odłączanie alternatora przy przyspieszaniu itp.) = wysoki prąd ładowania w celu nadrobienia strat w przerwach ładowania.


P.S. Dla pewności zrobię podgląd parametrów na żywo.


Jeszcze raz dziękuję za info.


Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.