Skocz do zawartości

E70 2008 USA zatkana odma


brandon_86

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie Fachowcy,


krótko: moje X5 zostało prawie wyleczone, ponoć została do naprawy tylko zatkana odma... I żeby nie było zbyt łatwo, moje X5 ma wycięty DPF, ponoć coś tam słabo zrobili, jakieś błędy komputera powyłączane switchem, dla mnie to magia. Pytanie: Czy/Jak można zregenerować/przepchać odmę w BMW E70 2008 z USA? Słyszałem, że tam jest jakaś delikatna membrana, i że przeczyszczenie jest trudne. Jeśli to faktycznie trudne, to ile kosztuje nowa odma w wersji amerykańskiej?

Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.

PS. Objawy zatkanej odmy poza komputerem: mulista reakcja na gaz od dolnych obrotów silnika, nieraz przy dodawaniu gazu silnik nie reaguje i nagle jest mega kop z chmurą dymu z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odma oraz przewody wymienione, brak błędów na komputerze jeśli chodzi o silnik, a reakcja na gaz dalej mulista :( Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że gdy dawalem lekko gaz to spalnie poszło na koniec skali, ale obroty i prędkość w miejscu, odpuściłem gaz i ponownie lekko docisnąłem i poszło, ale czuję, że coś jest nie tak. Może ktoś ma pomysł co to może być? Ostatnio wymienione elementy:

- odma + przewody

- termostat

- sterownik świeć żarowych

- 2 wtryski + sprawdzenie wszystkich na stole probieczym

- przeczyszczony układ paliwowy

- usunięty tuning, miał 303KM a teraz 240KM

Ktoś ma jakieś pomysły? Wybrałem się dla testów na chwile za miasto, i podczas wyprzedzania myślałem, że usnę. Ja wiem że auto waży 2.2tony a 240KM przy takiej masie nic wielkiego, ale jednak jakiś kop powinien być, prawda? Mam 244KM w E61 i tam głowa idzie mi w tył jak dociskam gaz w DS.


Dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sprawa się wyjaśniła. Problem mulistości silnika oraz dymienia przy dodawaniu gazu, to efekt tego, że pewien "ekspert" cofnął własny(!) chip tuning tak nieudolnie, że wgrał mi oprogramowanie nie wiadomo skąd. Pojechałem do drugiego warsztatu, gdzie wgrano mi oryginalne niemodyfikowane oprogramowanie, i problem dymienia zniknął. Teraz mam dymienie na czarno jedynie w najwyższym zakresie obrotów przy wciśnięciu gazu do podłogi, ale to efekt (lekko niepoprawnej) pracy turbo.

Problem był taki, że mieszanka paliwowa nie była prawidłowa, i takie spaliny były wyrzucane na zewnątrz w formie czarnego dymu, w naprawdę dużych ilościach.

Co ciekawe, po wymianie odmy oraz przewodów instalacyjnych moc wzrosła z 240KM na 262KM - jak dla mnie moc i tak jest za mała, więc w przeciągu kilku miesięcy będę chciał ponownie zwiększyć moc silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.