Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Moi Drodzy,


Na początek historia jak uziemiłem moje w pełni sprawne F31


czerwiec 2019

Podjąłem decyzję o rewizji rozrządu w mojej F31 przy originalnym nabiegu 220k, 2013, manual 184KM. Żadnych odczuwalnych objawów wyciągnięcia łańcucha. W celu dołożenia wszelkich starań aby operacja przebiegła bez problemu auto powierzyłem najlepszemu w Polsce niezależnemu serwisowi BMW w Wawie. Diagnoza po rewizji, niewielki luz na rozrządzie - decyzja wymieniać. W czasie rewizji gratów wyszedł też luz na zębatce wałka balansującego - przy kosztach wymiany łańcucha wraz z pompą oleju zgodziłem się na wymianę samego łożyska bez nowej zębatki choć istniało ryzyko rozhartowania ale nikt nie posiadał możliwości weryfikacji czy zębatka jest prosta. Po odbiorze auto głośniejsze - metaliczny stukot + po kolejnych 500km pojawiło się wycie (rozpadło się łożysko zębatki wałka balansującego).


lipiec 2019

Auto trafia zporotem do serwisu. Tym razem decyzja o wymianie wałka wraz z łożyskiem i kompetnego sprzęgła z dwumasem (z uwagi na podejrzenie, że metaliczny hałas dobiego ze sprzęgła). Przejechane 20km - przy odpaleniu na zimnym wyje jak kojot przez około 20 minut - potem wycie zanika.


Film poglądowy - wycie nagrywane z kabiny telefonem.

https://www.youtube.com/watch?v=DqevwaGeSXM


Auto trafi znowu na serwis ale oznacza to przypuszczalnie znowu rewizję wałka z zębatką - jeśli nie całego silnika - na koszt klienta i koszt kolejnych kilku do kilkunastu tysięcy złotych bez gwarancji sukcesu. Moja prośba, pytania do Was:

 

  • - czy takie łożysko otwarte trzeba docierać ?

    - jaka jest budowa wałka balansującego - co może wyć oprócz łożyska zębatki ?

    - czy możliwe jest złe wyważenie wałka lub inna wada, która powoduje uszkodzenie lóżyska ?

    - jak procedura wymiany całego wałka - jaki koszt i gdzie ?
     

 

Pozdrawiam,

M.

Edytowane przez malcolmx
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak niby zmierzyłeś te 30dB?

Zdajesz sobie w ogóle sprawę z czym wiąże się wzrost hałasu o taką wartość?

Na przyszłość sugeruję nie używać wyrażeń, o których się nie ma pojęcia.

Opublikowano
Jak niby zmierzyłeś te 30dB?

Zdajesz sobie w ogóle sprawę z czym wiąże się wzrost hałasu o taką wartość?

Na przyszłość sugeruję nie używać wyrażeń, o których się nie ma pojęcia.

 

Wibroakustyka to moje chobby - mam w szufladzie biurka kalibrowany sonometr Voltrcraft. Do zeszłego roku prowadziłem forum wibroakustyki użytkowej sonotube

Hałas generowany przez silnik niemierzony kalibrowanym sonometrem jeśli zmienia to w jakikolwiek sposób sens posta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest to skala logarytmiczna. Wzrost głośności o 30 dB daje 1000-krotne zwiększenie natężenia dźwięku.

Ile dB było a ile jest teraz?

Opublikowano
Jest to skala logarytmiczna. Wzrost głośności o 30 dB daje 1000-krotne zwiększenie natężenia dźwięku.

Ile dB było a ile jest teraz?

 

Nie ma znaczenia. Problem z metalicznym dźwiękiem rozwiązany po wymianie zębatki z łożyskiem jak w opisie. Sugerujesz, że po natężeniu dźwięku wycia jesteś w stanie zdiagnozować źródło problemu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.