Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i proszę o jasną wizje odpowiedzi.


Dwa dni temu wyczyszczony DPF (czyszczenie hydrokinetyczne) przed założeniem wymieniona odma bo w DPFie było trochę oleju. I teraz tak DPF założony błędy skasowane pojawiał się błąd 480A po adaptacji zniknął i wszystko pięknie chodziło. Wcześniej nie chciał się wypalać po adaptacji i skasowaniu błędu wszystko super i nawet wczoraj załączyli się dopalanie.


Niestety dziś po przejechaniu około 400km zacząłem odczuwać spadek mocy, podłączyłem kompa i okazuje się ze jest 40g sadzy. Uznałem ze przerobię po autostradzie niestety okazało się ze dopalanie nie chce się zainicjować. Temperatura spalin dochodząc do 500 spada i wyłącza wymuszone dopalanie. Proszę o info co może być tego powodem ze nie uruchamia się dopalanie? Znów będę miał zapchany i kolejne czyszczenie mi się nie widzi :mad2: a błąd 480A powrócił nie wiedzieć czemu. Zaznaczę ze termostaty sprawne i wszystkie warunki do wypalania spełnione.

Opublikowano

Jaki kod silnika ? M47 czy N47?

Ogólnie rzecz biorąc coś masz nie tam ze po 400km i 40g sadzy odczuwasz spadek mocy. Możliwe ze silnik przykapca. Sprawdź korekty wtrysków, przepływke i jak pompuje turbo. Jest tez kolejna opcja czyszczenie nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Kod silnika m47. Jest odczuwalny spadek mocy bo 40g to już duża ilość sadzy która wpływa na przepustowość filtra i jednocześnie na wzrastające ciśnienie wsteczne... silnik zawsze trochę przykapca ale rzecz w tym ze procedura wypalania nie jest przeprowadzana i w tym leży problem i o to pytam co może być przyczyna. Dwa dni temu zanim filtr się dopchać sadza wszystko jeździło dobrze, brak problemów z turbo i przepływka...


Także moje pytanie odnosi się wyłącznie do tego co może wstrzymywać procedurę wypalania filtra.

Opublikowano

A przepustnica działa prawidłowo ? U mnie procedura nie startowała bo klapa gasząca raz działała raz nie, zacinała się. Ona odpowiada za podwyższenie temperatury spalin



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Proszę o info jak najprościej sprawdzić sprawność przepustnicy? Bo poza nie uruchamianiem procedury i zmniejszaniu temperatury spalin przy 470-490 stopniach nie zauważyłem innych nieprawidłowości
Opublikowano

Silnik zawsze gaśnie delikatnie ? Nie zdarzy się mu zatelepać. Dodatkowo możesz zdjąć pokrywę silnika odpiąć kostkę i ręka zobaczyć jak ona przacuje czy nigdzie się nie zacina. Obserwowałeś temp podczas jazdy jak się zachowuje ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
zdarza mu się zatelepać. Nie zawsze ale zdarza się. Co do obserwacji temperatury spalin to zawsze przy wysokim stanie sadzy w dpfie jak teraz za każdym razem się podnosi znacznie i dochodzi do około 480 i spada
Opublikowano

Jesli się zdarza to możliwe ze się przycina i robi to także podczas regeneracji co powoduje jej przerwanie. U mnie przy wypalaniu temperatura powyżej 500 i róść szybko schodzi z 18g do 4g na odcinku niecałe 20km



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
a utrzymuje się temperatura powyżej cały czas?
Opublikowano

Tak przy stałej jeździe jest to +\- 500. U mnie jest tez problem z termostatem przy takiej miejskiej jeździe trzyma ok 80c a w trasie potrafi spaść do 65c natomiast procedura rusza powyżej 75c. Często miałem tak ze złapał temperaturę procedura ruszyła i po chwili trasy wyłączała się. I wypalał sie na raty.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
u mnie temperatura silnika jest ok tylko właśnie ta temperatura spalin nie chce wejść powyżej 500 co rozumiem ze nie rozpocznie procedury wypalania poniżej
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przepustnica jest jak najbardziej ok szukam problemu dalej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.