Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam kolegów mam problem kupiłem e 91 320 d i jest problem brak mocy przy ok 3500tyś obr nie jedzie muli się. byłem na kompie i nic ciekawego nie pokazało świece żarowe i zawor egr, z tym ze zawor egr wycysciłem i nie pomogło. Co robic dalej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli jest błąd EGR-a to pewnie nie uruchamia się procedura wypalania DPF-a i może być zapchany. W ogóle jaki to silnik ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba podpiąć kompa i sprawdzić ciśnienie przed filtrem, w tedy się okaże czy dpf jest zapchany. Gdybyś chciał to zrobić sam to możesz zakupić aplikację na androida Btool expert za 50 zł + adapter bluetooth, na pewno przyda się na przyszłość do odczytów, kasowania błędów i wielu innych.


Ps: No i oczywiście naprawić problem z EGR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam tego sprzętu, najlepiej zapytaj znajomego.
Opublikowano
Witam ponownie pytanie mam do guzior2 kolega mi podłączył jakiś skaner i blad który mi się wyświetlił może mieć coś wspólnego z brakiem mocy? Blad ten to czujnik cisnienia spalin sygnał (4D00)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystkie błędy jakie wymieniłeś przyczyniają się do zapchania DPF-a bo jeśli ten czujnik jest nie sprawny to wypalanie również się nie uruchomi, dlatego jestem w 99% pewny że za barka mocy odpowiada zapchany filtr cząstek stałych. Radzę uporać się szybko z problemem bo jazda z zapchanym filtrem grozi jego trwałym uszkodzeniem, dodatkowo można uszkodzić turbinę ponieważ ciśnienie spalin między turbiną a dpf-em jest pewnie duże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jeszcze temperaturę cieczy chłodzącej podczas jazdy bo w silniku M47N2 często psuły się termostaty (główny i EGR) które również doprowadzały do zapychania DPF-a ponieważ do uruchomienia procedury wypalania filtra potrzebne jest minimum 75 stopni. Żeby sprawdzić temperaturę cieczy podczas jazdy musisz wejść do ukrytego menu tak jak na filmie poniżej i wybrać test nr. 7, następnie uruchamiasz silnik i obserwujesz jadąc najlepiej jakąś drogą szybkiego ruchu ze stałą prędkością, temp. powinna cały czas wynosić 87-90 stopni.
Opublikowano
Witam guzior2 mam pytanie kupiłem aplikacje na smartfona którą mi poleciles i skaner bluetooth i wychodzi że mój filtr jest zapchany sadza 40% a popiół 41% i moje pytanie czy blad czujnika spalin nie wynika z tego że jest tak zanieczyszczony ten filtr?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie widziałem u nikogo błędu czujnika ciśnienia przez zapchany filtr, raczej na odwrót, jeśli czujnik jest nie sprawny to wypalanie się nie rozpocznie. Sprawdzałeś temperaturę podczas jazdy ? Jakie błędy w ECU masz obecnie ? Próbowałeś wymusić wypalanie DPF-a tą aplikacją ?


Ps: Spróbuj zrobić pomiar ciśnienia wstecznego.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam guzior2 jutro odbieram DPF od czyszczenia czy po jego zamontowaniu w aplikacji mam zrobic reset adaptacji czy założyć filtr i jeździć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat EGR można sprawdzić dmuchając w niego, jeśli jesteś w stanie to zrobić to znaczy że przepuszcza i trzeba wymienić, w sprawnym termostacie bardzo ciężko przechodzi powietrze, natomiast termostat główny to pewnie pod gorącą wodą, pewnie są jakieś filmy na youtube. Ja gdy miałem E60 z tym silnikiem to musiałem obydwa termostaty wymienić.
Opublikowano
Witam guzior2 mam pytanie przed czyszczeniem filtra auto nie jechało teraz po czyszczeniu śmiga ale to moje pierwsze bmw z takim silnikiem i powiem że reakcja na gaz np z 1 biegu zrobię do deski to powiem że szału nie ma. Czy to jest normalne? myślałem że 163km to pewnie wgniata w fotel A tu zoonk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej podjechać na hamownie i sprawdzić moc bo tak na odległość to nie da się tego ocenić, ewentualnie sprawdzić czas przyspieszenia do 100km/h
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma już błędu egr? Skoro masz aplikację to możesz sprawdzić ciśnienie doładowania oraz masę powietrza, to wiele powie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam bledu egr nie ma ale sprawdzę cisnienie doladowania jutro jak powinno wyglądać to cisnienie w sęsie ile powinno wynosic?. I jeszcze jedno zapytanie ostatnio moje spalanie wynosiło 9,4l na 100km to trochę za dużo no nie więc odlaczylem aku na 1h i teraz w sumie jest lepiej bo po mieście na kawalkach krótkich lata tak 7,8 A wtedy stało jak wryte na 9,6 jakąś zawieszke złapał komp?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie polecam odpinania aku do takich błachostek..masz przycisk bc i jak go przytrzymasz gdy wyświetlane jest średnie spalanie to skasuje się ono, przy okazji warto skasować w ten sam sposób średnią prędkość. Ciśnienie ma być takie jak oczekuje sterownik (po programie będzie to większa wartość), masz wartość zadaną i rzeczywistą, porównuj je, tak samo z masą powietrza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.