Skocz do zawartości

[E36 316i 1.6] Urwany króciec nagrzewnicy - przegrzane auto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pacjent :

BMW E36 316i 1.6

Silnik : M43B16

Bez klimatyzacji.

Compact


Wczoraj jechałem trasę i niestety na autostradzie w pewnym momencie spojrzałem na zegary i niestety temperatura była na czerwonym polu, jak najszybciej zatrzymałem auto żeby je zgasić.

Okazało się, że uszkodził się króciec od nagrzewnicy - plastik z biegiem lat się rozpadł (łamał się w rękach).

Zrobiłem to prowizorycznie, czyli wąż wsadziłem dalej ale bez opaski zaciskowej (metalowej) bo niestety nie było tam tyle miejsca tylko zacisnąłem to "trytytką" i dolałem wody i po dolaniu dużej ilości udało się odpowietrzyć, jak było mniej wody to z odpowietrznika leciała cały czas para wodna a woda niestety nie, z nawiewów leciało zimne powietrze, zamiast ciepłe. Po długiej walce w odpowietrzaniu zaczęło lecieć ciepłe powietrze i mogłem kontynuować jazdę.

Dojechałem na miejsce jakieś 100 km i auto stało całą noc.


Problem :

Dzisiaj auto zapaliło normalnie, szybko złapało temperaturę ale nie leci znowu ciepłe powietrze z nawiewów ...

Po odkręceniu odpowietrznika wydobywa się tylko duża ilość pary wodnej (nie wylatuje płyn). Czyli znowu układ jest zapowietrzony.

Dodatkowo jak już wczoraj udało się dojechać na miejsce po otwarciu maski zauważyłem, że trochę płynu podczas jazdy wyrzuciło mi korkiem (tym do wlewania płynu i słychać było tam ciśnienie).

Po całej nocy jak odkręciłem korek wlewowy to syknęło mocno ciśnienie (na zimnym aucie) i płyn podniósł się do góry i było go prawie pełno.

Auto trzymało dzisiaj pion po chwili ale nie leciało ciepłe powietrze i leciała para po odkręceniu odpowietrznika. Chłodnica na górze była zimna a na dole była ciepła (więc powietrze było w chłodnicy).


Pytanie :

Czy jest możliwe, że wszystko jest ok tylko to moje połączenie króćca jest nieszczelne i auto po jakimś czasie znowu się zapowietrza i muszę najzwyczajniej ujmując wymienić ten króciec na nowy i powinno być ok ?

Dodam, że na tym połączeniu woda nie wylatuje, ale może zasysać powietrze ?


Poniżej pokazuję zdjęcia jak to "załatałem" - oczywiście tylko na czas dojazdu i zdjęcie jak wygląda nowy króciec.


IMG5601jp_qsnssas.jpg

1maxjpg_qsnssaa.jpg

1max-1jpg_qsnssaq.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przegrzanie silnika, a później zalanie gorącego silnika zimną wodą może skutkować uszkodzeniem uszczelki podgłowicowej, a nawet pęknięciem głowicy. W pierwszej kolejności wymień uszkodzony króciec. Dopóki istnieje prawdopodobieństwo zasysania powietrza do układu nie ma co wyrokować. Jeżeli po wymianie i odpowietrzeniu nadal będzie zbierać się powietrze w układzie, to trzeba będzie diagnozować silnik pod kątem uszkodzenia uszczelki podgłowicowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.