Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem spadku mocy w moim BMW E60 2004r silnik M54B22 170km


Problem po raz pierwszy pojawił się w trasie Niemcy-Polska, kiedy po opuszczeniu przebudowy i dodaniu gazu auto gwałtownie szarpnęło, nagły wysyp błędów i brak reakcji na gaz zaowocował moją wizją auta na lawecie. :lol: Zjechałem na pobocze, obroty falowały w granicach od 500 do 2000 tysięcy, jak już wspomniałem, brak reakcji na pedał gazu. Wyrzucone błędy:

dd62c327dacf5.jpg

4defe0a05f36c.jpg

552adae6d9109.jpg


Silnik zgasiłem, odpaliłem ponownie i po błędach ani śladu. Samochód wrócił do normalności, dojechałem do domu, ale od tamtego czasu moc w aucie spadała coraz bardziej.

Auto zaczęło szarpać przy ruszaniu, przytykać się przy 2 tysiącach obrotów. Przekroczenie bariery 2 tyś. bez redukcji graniczy z cudem. Czasem podczas takiej próby wyskakują wyżej załączone komunikaty i auto trzeba ponownie odpalić, żeby jechać dalej.


Ostatnio pojawił się nowy komunikat wraz z check enginem, który pojawia się przy jeździe autostradą kiedy auto jest bardziej "obciążone" tzn. kiedy próbuję jechać szybciej ponieważ obecna prędkość maksymalna to około 160/170 km/h. Po zwolnieniu, komunikat jak i sam check znikają by pojawić się ponownie za 3 minuty.


a1be4241544e2.jpg

Z tego co się orientuję jest tam napisane "nadmierne obciążenie silnika uszkadza katalizator".


Komputer wykazał błędy: P0301 wypadający zapłon cylinder 1 (chociaż ostatnio widniał cylinder 4), P16A7 Diagnoza własna komputera sterującego silnika

- kontrola miernika masy powietrza.


Błąd z komputera wskazywałby, o ile się nie mylę, uszkodzony przepływomierz powietrza, lecz ten był już sprawdzany. Na miejsce mojego włożyłem sprawny, brak jakiejkolwiek poprawy. Jeden mechanik, który rozłożył bezradnie ręce zasugerował uszkodzoną pompę paliwa. Moim zdaniem winowajcą może być zatkany katalizator (jeden z dwóch lub oba) lub uszkodzona któraś z lambd.

Dodam, że obroty falują na wolnych obrotach jak i przy przyśpieszaniu zauważalne są drgania igły góra-dół.


To mój pierwszy post na forum mam nadzieję, że nie jest zbyt chaotycznie :mad2: . Z góry dziękuję za wszelkie próby pomocy i podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wygląda to na błąd mechaniczny. Potrzebujesz interpretację ISTA na początek.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.