Skocz do zawartości

Jakie klocki ? Ich samodzielny montaż. Check engine kiedy ws


Kacper Kajak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !


To mój pierwszy post. Pół roku temu kupiłem swoje pierwsze BMW. Padło na E87 118d 143km 2007r. Auto ma przejechane 312 000 km, ale jak na swoje lata i spory przebieg jego stan oceniłbym na bardzo dobry. Nie jestem mechanikiem samochodowym ani fanatykiem, więc nie znam niektórych pojęć związanych z motoryzacją czy budową samochodu. Jestem ślusarzem/spawaczem z własnym garażem. Jest w nim kanał, a na wyposażeniu mnóstwo narzędzi. Z racji tego,że niedawno zrezygnowałem z dobrze płatnej pracy i jestem na etapie poszukiwania nowej nie mogę pozwolić sobie na części najwyższej jakości topowych producentów, a przy okazji chciałbym zaoszczędzić wymieniając je samodzielnie. Przy okazji dowiedziałbym się więcej o swoim samochodzie. To na pewno pomoże mi w przyszłości uniknąć zaniedbań,a kiedy coś zacznie zachowywać się głośniej niż powinno będę miał szansę zareagować na czas i pozbyć się problemu. Może nabyte doświadczenie spowoduje, że to ja będę mógł pomóc użytkownikom forum.


Muszę wymienić klocki hamulcowe z przodu.

Chciałbym Was zapytać jakie klocki kupić żeby ich jakość była wysoka,a przy okazji ich cena nie będzie z kosmosu. Podobno przy ich wymianie niezbędne są nowe czujniki. Chciałbym spróbować wymienić je samodzielnie. Robiłbym to pierwszy raz. Wolę kupić dobre, droższe klocki niż szukać tanioszki z montażem zamykając się w tej samej kwocie.


Jakie klocki będą trwałe i stosunkowo tanie?

Czy są jakieś niespodzianki albo tricki, dzięki którym nie pożałuję decyzji o ich samodzielnej wymianie ?


Drugie pytanie dotyczy znienawidzonego przez wszystkich kierowców "Check engine". Świeci nieprzerwanie od momentu zakupu auta. Poprzedni właściciel jeździł kilka razy podpinać

samochód pod komputer. Oczywiście lista prawdopodobnych usterek jest długa. Widziałem dokumenty potwierdzające jego"zeznania". Niestety ani ja, ani on nie jesteśmy ekspertami i usłyszeliśmy od mechaników.o dwóch różnych najbardziej prawdopodobnych przyczynach. Jego fachowcy stwierdzili,że paliwo w Niemczech jest lepszej jakości, a czujniki wariują kiedy auto tankowane jest w Polsce. Wydaje mi się to mało prawdopodobne tymbardziej,że słysząc tą historię sprawdziłem, które stacje benzynowe w moim mieście sprzedają paliwo najwyższej jakości i tankowałem do tej pory tylko na nich. Próbowałem wszystkich rodzajów diesla. Drogich , tanich. Tankowałem dwa, trzy zbiorniki tego samego paliwa żeby być pewnym,że nie jest wymieszane z innym. Nie spowodowało to

M że kontrolka przestała świecić. W pewnym momencie autem zaczęło szarpać. Pomyślałem,że auto cały czas ostrzegało właśnie przed tą chwilą. Okazało się,że to DPF. Po wymianie kontrolka świeci, auto jest sprawne, ma moc i świetnie jeździ. Mechanik od DPFa stwierdził,że trzeba wymienić wtryski. To było 4 miesiące temu. Jeśli rzeczywiście wtryski byłby do wymiany to zauważalna byłaby różnica między osiągami mojego samochodu, a w pełni sprawnego ? Nie bierze oleju. Wszystkie filty, płyny i olej wymienione zaraz po zakupie auta czyli pół roku temu. Nie oszczędzałem na nich. Chciałbym widzieć czy mój mechanik nie próbował mnie po prostu naciągnąć i oszukać. Co sądzicie ?

Pozdrawiam

Kacper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kacper wpisz sobie na youtube wymiana klocków BMW E87 (chociaż pewnie więcej będzie na hasło E90) i będziesz wszystko wiedział. Kup na jakie cie stać. Najwyżej będą bardziej pylić. Ja lubie te ceramiczne, bo felga jest czysta, ale te są droższe.

Co do reszty to chyba tylko wróżka Ci pomoże. Nie podałeś żadnych kodów błędów.zacznij od zakupu jakiegoś kabla i diagnozy programem pod BMW, a nie uniwersalnym badziewiem. Bajka o przejsciu z super paliwa Niemieckiego na kijowe Polskie pokazuje, że musisz zmienić mechanika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także smodzielnie wykonując wymianę wcześniej tylnych niedawno przednich klocków hamulcowych użyłem TRW. Czujnik zużycia też TRW. Uważam to za dobry kompromis pomiędzy ceną a jakością. Tylne razem z czujnikiem 155zł, przednie 161zł. Wymiana banalnie prosta, wystarczy odkrecić dwie śruby (na imbus) wyjąć zacisk a potem klocki i po robocie. Wcześniej zalecałbym jednak przed odkręceniem rozeprzeć czymś klocki w celu cofnięcia tłoczka zacisku. Ja do tej czynności popuszczam odpowietrznik bo raz, że nie cofam wtedy tego starego pewnie przegrzanego płynu do układu a po drugie nie"urośnie" mi wtedy w zbiorniczku i uniknę rozlania gdyby było na maxa. Czujnik masz tylko jeden na oś i tylko w jednym klocku. Dobrze jest go przed włożeniem klocków kontrolnie spróbować osadzic bo potem w razie problemów manipulując na siłe łatwo go wyruszyć albo nawet zlamać.

Co do check engine to naprawdę podziwiam ludzi którzy kupują auto świadomie z świecącym błędem. Tak wiem, sprzedający powiedział, że to jakiś czujnik jakaś pierdoła ale nie miał czasu tego sprawdzić. To może też być teraz początek wielkich klopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.