Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukam od dłuższego czasu wyjaśnienia dlaczego albo lepiej, przez co po odpaleniu auta na jałowych obrotach dokucza mu basowe tłuczenie, pufanie z okolic zdaje się filtra powietrza?

Filtr u mnie jest z przodu, wersja biturbo M57n2 286KM.


Zauważyłem że gdy zostawiłem autko na chodzie na około 5min następuje "cyk" i uf dolegliwość trapiące me uszy znika do jakiegoś następnego X zdarzenia/momentu. Zauważyć można że basowe tłuczenie jest do momentu wstępnego nagrzania motoru, co ewidentnie wskazuje na prace EGR, i to chyba poprawną. Każde przegazowanie jest w moment pozbawiane tego "podbicia" dźwiękowego.


Zauważyłem że przepustnica przeg EGR szaleje... Ciągle otwiera i zamyka na przemian. Tak chyba nie powinno być?


Czy mogę coś zrobić, żeby ten motor ładniej pracował? Nie ukrywam że wkurza mnie ten stan rzeczy... Drugie BMW, co prawda E53 z M57n 3.0d pracuje idealnie...


Drugie pytanko, czy ktoś ma podobną dolegliwość?

Opublikowano
Ja wymieniałem ten zawór. Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o pracę silnika. Dokładnie ten: 11747796634
Opublikowano

Witam.

Wczoraj ogarnąłem temat.

Wymieniłem elektrozawór podcisnieniowy AGR i uspokoiła się praca przepustnicy, która wcześniej wariowala jakby ktoś zdejmowal i zakładał wężyk podciśnieniowy na EGR w bardzo szybkim tempie.


Teraz odpalam i ok 1 - 3 s. słychać/ widać chwilowa pracę przepustnicy, ale widać że jakoś się ustala całość i jest OK.


Zadowolony jestem że udało mnie się wytargac ten elektrozawory bez zdejmowania kolektora. Wyjmowalem tylko rurę bangetu. Choć ręce zdarlem i obilem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.