Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam którkie pytanie odnośnie ped. sprzęgła.

Pomijając to że biegi czasami haczą (tzn. lekko rusza samochodem) przy zapianiu

to bardziej niepokoi mnie że jak zarówno podczas jazdy jak i na "luzie" jak dotknę stopą pedału sprzęgła czuć wyraźne - dość mocne wibracje. Ustają one po wciśnięciu pedału sprzęgłą od połowy do oporu

Co może być przyczyną - jakies łożysko? - drogi gips?

 

będę dźwięczny za wszystkie podp.

 

pozdr.

Yaro

[E39] 523 `98

Opublikowano

no taaaaa.......

a co jeśli z tym pojeżdzę jeszcze długo? Narobię sobie jakiegoś większego kłopotu?

są jakieś konsekwencje olania tematu (na razie z kasą cienko a pewnie wymiana i te elementy nieco kosztują :?

 

 

pzdr.

Yaro

Opublikowano

Hmm.....no to dziwne, a ja właśnie zastanawiałem się nad wymiana sprzęgła kompletnego,

ale to łożysko oporowe to nie jest chyba część sprzęgła kompletnego (na które skłąda się docisk i sprzęgło? łożysko też powinno być w komplecie?)

 

zastanawiam się bo mnie kolega wyżej trochę nastraszył z tym staniem w polu :worried:

czy takie objawy zanim wszystko się rozleci będą sie nasilać?

np. zacznie bardziej drżeć, jakieś huczenie łożyska, stuki itp?

Chodzi mi o to czy rychły koniec jest przewidywalny?

 

thx za odpowiedzi.

Yaro

Opublikowano
podczas jazdy na biegu to chyna normalne że może być odczuwalna delikatna wibracja jeżeli dotkniesz nogą lekko sprzęgła,natomiast na luzie to już chyba coś do wymiany.Mogę się mylić
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
WAŁEK ATAKUJACY MOZE JUZ MIEC LUZY I BIJE PO PEDALE---tak mi sie wydaje jezeli kolega wymienił zestaw sprzegłowy na nowy to napewno to odpada
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Masz na myśli chyba wałek sprzęgłowy, bo atakujący jest w dyfrze.

Jesli byłby luz na wałku sprzęgłowym np. z powodu uszkodzonego łożyska w skrzyni to byłby słyszalny hałas a gdyby było uszkodzone łożysko podpierające ten wałek w wale korbowym silnika to byłby słyszalny hałas po wciśnięciu sprzęgła, gdyż dopiero wtedy to łożysko zaczyna pracować. W każdym razie żadne z tych łożysk nie ma wpływu na drganie pedału sprzęgła- co najwyżej łożysko wyciskowe.

Opublikowano

czytam wszystkie wypowiedzi, jest wiele interpetacji i pewnie zaniedługo będę musiał się pojawić w ASO lub w warsztacie.

 

Pytanie jednak ciągle mam - czy dalsza jazda z takimi objawami (mam na myśli kilkanaście tysięcy km i dłużej) zaskutkuje np. uszkodzeniem innych elementów przeniesienia napędu, czy mogę np pozornie oszczędzając teraz wydatków przysporzyć sobie dużo większych przy braku interwencji teraz?

 

Czasami tak bywa że jest się nie przy kasie :|

P.S. Trochę bez sensu wymieniac kompletne sprzęgło jeśli jest to np. jakieś łożysko jak sugerowaliście czy koło dwumasowe :duh:

 

pozdr.

Yaro

Opublikowano

Mysle że możesz spokojnie z tym jezdzic chociarz wiem że to denerwuje. W sumie u ciebie jedyny objaw to drgania. Ja zmieniłem już komplene sprzegło bo łożysko oporowe się rozsypało jak mechanik zdjął skrzynie to podobno wypadło luzem oraz zmieniłem sprzęgło elastyczne wału i podpore wału. Drgania nadal są i sie tym nie przejmuje koła nowego dwumasowego napewno nie kupie bo koszt to ok 2 tys zł. wiem ze sa warsztaty które regenerują koła dwumasowe i w najgorszym wypadku sie zdecyduje na regeneracje ale do tego mysle daleko. Np

http://www.allegro.pl/item125045848_sprzeglo_bmw_325_tds_kolo_kola_dwumasowe.html

http://www.allegro.pl/item123070927_kolo_dwumasowe_bmw.html

Jestem z Katowic mysle że powinnismy sie spotkac i pogadać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.