Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

ostatnio rozglądam się za e60 m54b30 w manualu.

Poprzednio miałem e39 m52b28tu - zdrowe i bardzo żwawe, również sedan i manual. Czy jest ktoś kto miał podobną przesiadkę i mógłby się wypowiedzieć?

Głównie chodzi mi o aspekt mocy, osiągów. Jak sytuacja ze spalaniem? (m52 na trasie było BAARDZO oszczędne przy dużych prędkościach). Słyszałem że z większymi przebiegami m54 lubi podpić oleju - dużo? Co jeszcze ciekawego moglibyście powiedzieć w stosunku do e39/e60 właśnie w tych konfiguracjach? Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuję za każdy 'infodajny' komentarz :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M54 to prawie ten sam silnik, z trochę poprawionymi błędami (w/g mywikimotors jest bardziej sprawny, wydajny i trochę mniej awaryjny). M54 będzie niby też trochę bardziej ekonomiczny, ma nowsze DME MS43.0 albo MS45.0.


Jeśli chcesz nowoczesny silnik, to prawdziwa rewolucja i przeskok epokowy to następca - N52. Moc, ekonomia, przebieg momentu, waga... - nie do porównania, tylko o niego trzeba już dbać i zakup też kosztuje.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
M54 więcej Nm od dołu, łatwiej dostępne. Ogólnie silniki zbliżone budową różnica to pierścienie olejowe.. niestety ja miałem 1L/ 1000 km i nie było ciekawie..
Opublikowano

@mcmt

Dzięki za wypowiedź!


@kepa416

Wymieniałeś te pierścienie? Jaki koszt?


Na jakie wady konstrukcyjne narażony jest jeszcze m54?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.