Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem tak jak w tytule. Z tyłu nie ma kompletnie hamulców, w przewodach nawet nie ma płynu. Przy odpowietrzaniu nic nie leci. Kiedy odkręcam przewód przy pompie idący na tył to nie kapie nawet kropelka z pompy. Jest to wersja bez ABS (Jeden przewód tylni rozdzielający się na prawy i lewy za podłogą). Dodam, że jeden z poprzednich właścicieli jeździł nim na rajdy więc jest jakiś patent na odcięcie tylnych hamulców przy pompie, który zastosował bez ingerencji w przewody? Bo każdy przewód jest podłączony.
Opublikowano
Twardy, nie ma zbyt dużego skoku. Da się go napompować na zgaszonym, po odpaleniu ciśnienie schodzi. Przód normalnie się odpowietrza, płyn leci, pedał schodzi do podłogi.
Opublikowano
Jeżeli pedał wpada, a płyn nie leci, to stawiam na brak drożności kanału między zbiorniczkiem a pompą. Może być jakieś zanieczyszczenie w kanale, może być coś w pompie co nie pozwala wrócić do końca tłokowi i ten zasłania kanał zasilający. Sprawdź, czy pedał hamulca wraca na samą górę i nie jest blokowany przez np czujnik stopu. Jeżeli nic nie przeszkadza w powrocie pedału hamulca, dmuchnij w układ sprężonym powietrzem przez odpowietrznik i sprawdź czy idą bąble do płynu w zbiorniczku.
Opublikowano
Jeżeli pedał wpada, a płyn nie leci, to stawiam na brak drożności kanału między zbiorniczkiem a pompą. Może być jakieś zanieczyszczenie w kanale, może być coś w pompie co nie pozwala wrócić do końca tłokowi i ten zasłania kanał zasilający. Sprawdź, czy pedał hamulca wraca na samą górę i nie jest blokowany przez np czujnik stopu. Jeżeli nic nie przeszkadza w powrocie pedału hamulca, dmuchnij w układ sprężonym powietrzem przez odpowietrznik i sprawdź czy idą bąble do płynu w zbiorniczku.

 


Po dmuchnięciu zero bąbelków, jakby w pompie jakis kanał był zatkany. Po odpieciu przewodu przy pompie i dmuchnięciu, powietrze normalnie przez przewody przechodzi.

Opublikowano
Nie pamietam jak podlaczone sa przewody do pompy. Nie drożny jest kanał który jest bliżej serwa, czy ten dalej?
Opublikowano
Nie pamietam jak podlaczone sa przewody do pompy. Nie drożny jest kanał który jest bliżej serwa, czy ten dalej?

 

Ten bliżej, pierwszy od ścianki grodziowej.

Opublikowano
W takim razie poluźnij nakrętki mocujące pompę do serwa. Są chyba na klucz 13mm. Nie musisz odkręcać całkiem, wystarczy że odsuniesz pompę o 2-3mm od serwa. Po odsunieciu pompy ponownie dmuchnij i patrz czy lecą bąble do zbiornika.
Opublikowano
W takim razie poluźnij nakrętki mocujące pompę do serwa. Są chyba na klucz 13mm. Nie musisz odkręcać całkiem, wystarczy że odsuniesz pompę o 2-3mm od serwa. Po odsunieciu pompy ponownie dmuchnij i patrz czy lecą bąble do zbiornika.

 

Zero bombli. Nic się nie dzieje .

Opublikowano
W takim razie demontuj pompę. Albo zamontuj inną, albo spróbuj rozebrać tą i sprawdź dlaczego tłoczek nie wraca do końca, lub co innego blokuje kanał zasilający.
Opublikowano
Pompę ABS? Jesli tak to jutro używka będzie u mnie i podmienie a ta i tak postaram się rozebrać i dam znać co i jak. Dzięki wielkie.
Opublikowano
Cały czas pisałem o pompie hamulcowej, tej do której przymocowany jest zbiorniczek płynu. W pierwszym poście pisałeś że nie masz ABSu.
Opublikowano
ABS'u nie mam. Ale przecież to nie z pompy hamulcowej wychodzą przewody bezposrednio na koła tylko z tej nizej i z tego co zauważyłem to ona się nazywa pompa abs.
Opublikowano
Wszystko jasne. W przewód, który wchodzi od pompy hamulcowej do pompy abs była wkręcona śruba. Sprawdziłem wszystkie pod samochodem idące do pompy abs ale o tym krótkim między pompami nie pomyślałem. Dzięki za porady a wiedza na przyszłość na pewno się przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.