Skocz do zawartości

BMW e46 navi, dziwne wycie podczas jazdy, przeciąganie biegó


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam autko e46 330d 184KM. Automat


Problem z tym że zmieniarka od navi nie czyta chyba plyty, próbowałem wysunąć płytę się nie da, myślałem że jej nie ma bo zmieniarka czymś tam kręci I słuchać ja po naciśnięciu przycisku, ale innej płyty włożyć nie mogę. Jakiś awaryjny sposób wyjścia tej płyty? Jak sprawdzić czy zmieniarka działa?


Drugi problem to wycie na biegu 5 tylko na nim dochodzi jakby z dyfra, jak nacisne gaz powyżej spalania 10l cisza jadąc w trasie spalanie 6-8 wyje, zredukuje na sporcie do 4 biegu i cisza mogę tak jechać całą trasę I nic się nie dzieje. Nie wiem od czego zacząć.



Trzecia sprawa to przeciąganie biegów jak wcisne gaz do podłogi dojdzie to 4600 obrotów i jakby nie mogla skrzynia przełączyć na kolejny bieg odpuszczenie gazu lub przejście w tryb Manualny powoduje że bieg się zmieni, od czego zacząć szukając przyczyny? Może być wina małej ilości oleju w niej, bo to w końcu hydrokinetyczna skrzynia. Skrzynia ma tryb sport jak dźwignia da się w bok i zarazem przod tylko manual.


Zapomniałem dodać auto świeżo kupiłem, oleje nie były zmieniane w dyfrze ani skrzyni

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana płynów, skasowanie adaptacji skrzyni i przyuczenie jej to pierwsze kroki. Wypada tylko najpierw pobrać próbkę oleju ze skrzyni, ponieważ może się okazać, że to będzie jej ostatnia wymiana. Z drugiej strony to gm i jak nie była regenerowana to już raczej będzie jej pora.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jutro wymienię, ale dziś w trasie zauważyłem po depniecu w gaz na 4 biegu doszły obroty do 3 tys I nagle spadły do 2.7tys A gaz trzymałem w jednej pozycji cały czas, sprzeglo na dodatek ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, wygląda na konwerter, przy stałej prędkości na trasie (ok 100 km/h) trzyma obroty?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak trzyma, jedynie jak dodam gazu tyle że zredukuje do 3 biegu, po czym przełączyć na 4 I po 2-3 sekundach nagle spadną obroty I dalej ciągnie ale od niższych obrotów, spedake o około 200-300 obrotów (gaz w jednej płaszczyźnie)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś początkowe objawy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ja mam podobnie jak wcisnę gaz w podłogę przy wyprzedzaniu (docisk dość mocny z buta) to skrzynia po redukcji (nieraz jest to do dwójki jak jadę z 50km/h) też nie chce od razu zrzucić biegu na niższy. Samochód rwie do przodu praktycznie do odcinki na tym biegu, po wyprzedzeniu i odjęciu gazu (jakieś 5 sekund) zrzuca obroty w/g swojego uznania. Przy normalnej jeździe jak nacisnę lekko pedał gazu , to bieg zrzuci, ale po chwili przełącza na kolejny.Może te skrzynie tak mają pracować? Wymiana oleju może różnie skończyć się. Ja obdzwoniłem zakłady i każdy mówił abym nie ruszał. Po zmianie dynamicznej samochód polatał z 1 tydzień i z rana nie ruszył. Zleciłem drugą wymianę i od tego czasu chodzi skrzynia jak marzenie. Po rozgrzaniu nawet nie wiem kiedy biegi się zmieniają
Opublikowano
Jakieś początkowe objawy.

 

A głównym pierwszym objawem było moje zdziwienie że jak jadąc powiedzmy 120km/h puszczę pedal gazu całkiem żeby sobie wyhamować silnikiem to spadną obroty do 800 jak na postoju, a jak nacisne gaz powrotem obroty wrócą do tyłu ile było przed puszczeniem gazu, myślałem że te skrzynie tak mają że jakby oszczędność? Tzw luz ?


Początkowe to właśnie to przy odcieniu nie przełęczy biegu dopiero po 5 sekundach wrzuci wyższy, a druga to wycie na piątym biegu, trzeci jadąc np na 3 biegu dynamicznie wrzuci wyższy bieg I jest takie ciągnie ciągnie np na 3tys obrotów I bez przełączania biegu na wyższy nagle spadną obroty pociągnie znów do 3 tysięcy I wtedy wlaczy 4 bieg. Wszyscy mi mówią o brudnym filarze w skrzyni I o tym że olej stracił swoją lekkość lub po prostu jest to mało I nie osiąga ciśnienia. Ale biegów nie szarpie jak sie jedzie spokojnie więc temu moje zdziwienie. Koszt wymiany oleju to od 700 do 1000 zlotych A konwenter to jakieś 600 ziko plus robota. Jeśli opis słowny nie jest jakiś szczegółowy to spróbuje w ten weekend nagrać film I wrzucić może to Tak bardziej zobrazuje, bo mechaników pytałem 3 to każdy co innego obstawia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.