Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam :D

 

Gdzie nabiję klimę w E30 z 88 roku w W-wie lub okolicach ?

 

Podobno jest nabijana gazem "starego typu" - którego już się nie używa bo jest zakazany :nienie: ?

Czy coś się dzieje jeśli zostanie nabita standartowo używanym gazem :?:

 

Jakie mogą być koszty takiej operacji ?

 

Pozdro

MarioBigRed

Opublikowano

Ja nabijałem moją E30 '89 w zeszłym roku w Piasecznie, dokładne dane tu:

http://www.klimacar.pl/

 

Wprawdzie oficjalnie mają R409A (zamiennik za R12 , który jest zabroniony), ale w praktyce uzupełniali mi R12.

 

Nie wiem, jak sprawa sie ma w tym roku, bo auto sprzedałem na wiosne a obecne ma czynnik R134A, czyli zalecany.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Ja też mam gaz starego typu-r12 i nabiłem u gościa ,który naprawia lodówki i chłodziarki(koszt 90 zeta,a było pusto).Nie wiem jak to wygląda na twoim terenie ale napewno jacyś goście od lodówek sa :P .WiEc spróbować warto.

Pozdrawiam

Opublikowano

JA PRZEROBIŁEM KLIMATYZACJĘ NA GAZ NOWEGO TYPU KOSZT OKOŁO 200ZŁ I NABIŁEM KOSZT TEŻ OKOŁO 200ZŁ

I PROBLEM Z GŁOWY

 

E30 325I 89R.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja nabijałem moją E30 '89 w zeszłym roku w Piasecznie, dokładne dane tu:

http://www.klimacar.pl/

 

Wprawdzie oficjalnie mają R409A (zamiennik za R12 , który jest zabroniony), ale w praktyce uzupełniali mi R12.

 

Czyli jest jakiś zamiennik gazu starego typu ?

 

Pytanko - dużo dałeś ?

Opublikowano

Temat przeróbki instalacji na nowy czynnik - R134a drążyłem dość dokładnie i zrezygnowałem ze względu na koszty.

 

Nowy czynnik może być agresywny dla uszczelek, przewodów i kompresora przystosowanych do R12. Opinie co do przystosowania układu w E30 z lat 88-89 do R134a są różne, podobno przewody są już nowego typu, kompresor powinien przeżyć (ale opinie są różne), warto wymienić uszczelki. Poza tym trzeba bezwzględnie wymienić osuszacz. Nowy czynnik wymaga też nowego oleju - trzeba wykonać dokładne płukanie układu przed napełnieniem.

 

Można oczywiście po prostu zmienić gaz i już, ale długo taka klima nie pożyje. Będzie się rozszczelniać i może korodować od środka.

 

Biorąc pod uwagę ile to wszystko kosztuje nigdy się nie zdecydowałem, zawsze udawało się po prostu uzupełnić czynnik na R12.

 

Na rynku dostępnych jest kilka czynników zastępujących R12 bez konieczności przeróbek i płukania układu, na przykład R409a i coś takiego oferują w Piasecznie.

 

Rok temu za uzupełnienie R12 - brakowało ponad połowę czynnika - zapłaciłem chyba 120zł.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Tak mówią że może rozszczelnić układ!!! Bo to nie chodzi o sam gaz tylko o olej który zalewa się w układ. A mianowicie do gazu R12 stosuje się olej mineralny (oczywiście nie jest to silnikowy :nienie: ) a do r134a olej systetyczny. Z tym że przerabiając instalację z R12 na R134A nie płucze się układu tylko spószcza stary olej i zalewa się pół sysntetyk jest taki specjalny zestaw do przeróbki. Tak jak pisałem mnie to kosztowało około 400zł i cały czas na tym jeżdzę i nic się nie dzieje. Więc wolny wybór :clap:

 

ps. wymiana osuszacza przy zmianie gazu to taki trik naciągający klienta na koszty jest to całkowicie nie potrzebne. Osuszacz to nic innego jak taki filtr który skałada się z 90% z gąbko podobnej substancji

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak próbowałem się dowiedzieć, jak przerobić klimę na R134a to trafiałem na skrajne opinie:

- zmienić olej, napełnić R134a i będzie git

[...] różne fazy pośrednie, aż po:

- wymienić kompresor, wszystkie uszczelki, zawór rozprężny, osuszacz, płukanie układu i nowy olej + gaz.

 

I każdemu jakoś ta klima działała. Jednym lepiej, innym gorzej. I nie wiadomo, jak długo.

 

W internecie trafiłem też na takie zestawy "retrofit kit", zawierające specjalnie dobrany olej z dodatkami, nie wymagający płukania układu i konserwujący uszczelki, żeby nie trzeba było ich wymieniać. Taki zestaw jak sądzę zastosował przedmówca. Widać dobrze się to rozwiązanie sprawdza. Nie wiem tylko, jak się robi następne naprawy/uzupełnienia - trzeba chyba zaznaczyć mechanikowi, że układ jest napełniony niestandardowym olejem.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.