Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.


To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. :D


Właśnie w tym momencie po przejechaniu ponad 1000km

I prędkości około 150km/H zgasło mi auto ... bmw 318d 2.0d m47n

I przed samym zaśnięciem się jakby dlawilo nie było spadku mocy ani nic po dlawieniu nastąpiło jakby coś na znak że jakiś wąż podciśnienia się wykrzaczyl. I silnik zgasł. Próbowałem kręcić ale jak silnik był gorący to nic z tego teraz jak przestygl nieco to coś tam chce gadać ale jakby coś blokowało rozrusznik.

Czekam na laweta na A4... I zastanawia mnie dlaczego ? I co to może być żebym mógł to w jakieś 24h naprawić...


Pozdrawiam Kamil.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcę cię straszyć ale tak zachowuje się zatarty silnik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik nie musi się zatrzeć na amen, po ostygnięciu da się przeważnie zakręcić wałem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

A więc po demontażu pokrywy rozrządu okazało się że po około 3/4 obrotu ręcznym silnika blokuje się na rozrzadzie i nie wiem czemu ale łańcuch rozrządu się luzuje strasznie w pewnym momencie przy kręcenia w tył A w przód prześladuje jakby o jeden ząbek... mam zagwozdke teraz z tym bo nie wydaje mi się żeby to był zaspawany tłok.


Ps. 2 zapieczone wtryski z pomocą 1.5m łomu wyciągnięte

Zabawy było co niemiara...


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To normalne że łańcuch luzuje przy kręceniu do tyłu, tam jest napinacz hydrauliczny a nie jak w suchych rozrządach rolka napinająca i wtedy nie ma różnicy w którą stronę kręcimy.

Co do blokowania się się silnika i przeskakiwania rozrządu myślę że bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie, a przynajmniej bez ponownego poprawnego ustawienia rozrządu. Możliwe że rozrząd przeskoczył w czasie jazdy i stąd problemy. Diagnoza na odległość to problemowa sprawa niestety.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Z tym się zgodzę mam 2 teorie ale okaże się po ściągnięciu głowicy.


Teoria 1 - przestawiony rozrząd...


Teoria 2 - pęknięty sworzen od szklanki i w efekcie zablokowany silnik...


Jutro będę próbował ściągać głowicę;( albo znajdę po znajomkach kogoś z kamerką inspekcyjną i się może obejdzie bez.


Pozdrawiam Kamilon1

Opublikowano

A więc. Po demontażu miski olejowej okazało się że

Uległa peknieciu panewka którą doprowadziła do tego że zerwałay się śruby korbowodu co doprowadzilo do tego ze powstała dziura w bloku silnika (mała bo mała ale zawsze) i wał korbowy przesunął się o 0.5 cm. Więc skończyło sie na tym że poszukuję nowego silnika do mojej bmw.


Dzięki za pomoc i pozdro. Kamilon1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.