Skocz do zawartości

E39 M52B20 - duże korekty + zapach paliwa w spalinach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich


Mam problem z BMW E39, silnik M52B20 bez gazu.


Problem polega na tym, że czuję niewypaloną benzynę w spalinach - jest to odczuwalne stojąc za autem, lub np cofając przy otwartych oknach.

Dodatkowo mam wrażenie, że kopci białym dymem - rozwiewa się szybko. Możliwe, że to przez krótkie odcinki jakie robię - około 5/6 km.


Auto wydaje mi się, że jest zalewane paliwem - korekty sond lambda są mocno na minusie (bank1 pokazuje około -65, bank2 około -30).

Ponadto zakładka ROUGHNESS pokazuje duże wychylenia na 3 i 4 cylindrze. 3 cylinder okolice 900-1200, 4 cylinder okolice 500 jednostek. Pokrywałoby się to z korektami sond. Mowa o rozgrzanym silniku. Na zimnym korekty są mniejsze i występują również na 1 cylindrze. Później po nagrzaniu pierwszy cylinder spada do 0.


Auto pracuje równo, odpala na zimnym / rozgrzanym silniku od razu.


Próbowałem:

1. Zamieniać cewki miejscami

2. Podstawić inny wtryskiwacz na cylinder 3

3 Wymieniłem sondy lambda na inne (używane)

4. Wymienione świece na NGK + nowe fajki cewek

5. Wymieniony przepływomierz (próbowałem 3 egzemplarzy używek oryginalnych)

6. Wymieniona odma wraz z przewodami


Wszystkie powyższe czynności nie przyniosły żadnych rezultatów, korekty nie drgnęły.


Jedynie odpięcie przepływki powoduje, że korekty zbliżają się na wartości -30 / - 15. Mam wrażenie, że mniej też wtedy dymi, słabiej czuć paliwo, ale może to tylko autosugestia. Nie będę zresztą jeździł w ten sposób.


Noszę się z wymianą czujnika wałka, czujnika temperatury w głowicy oraz czujnika w kolektorze ssącym - nie wiem tak naprawdę, czy jest w ogóle sens - tem na zegarach stoi w pionie, ukrte menu również pokazuje 92 stopnie, czyli czujnik w teorii dobry. Brak błędów w Inpie.


Pomijam masę innych rzeczy, które robiłem w ostatnim czasie - nowy termostat + obudowa, nowe visco, wymieniony płyn w chłodnicy, nowe węże chłodnicy.

Podejrzewałem uszczelkę pod głowicą, bo ubywało mi również płynu z chłodnicy + masło na korku.

Jednak po powyższych wymianach poziom płynu stoi w miejscu. Robiłem również 3 razy test na obecność spalin w chłodnicy i płyn nie zmieniał koloru.


Wybaczcie za chaotyczny wywód, ale jestem obecnie na wykończeniu. Non stop próbuję doktoryzować się z tematu i na tą chwilę zastanawiam się nad kupnem innego silnika - byle tylko, już nie ładować co miesiąc kolejnych pieniędzy w wymiany na ślepo.


Mechanik do którego oddawałem auto również stwierdził, że "może to, a może tamto". Gdy wspomniałem o korektach sond, od razu odparł że on elektroniką się nie zajmuje i było po rozmowie.


Może ktoś z Was zna zaufany warsztat w okolicach Lubina na dolnym śląsku / użytkownika forum z okolicy, który podjąłby się ogarnięcia mojego auta.

Może ktoś nakieruje mnie, co jeszcze mógłbym sprawdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz jakieś problemy z odpalaniem lub brakiem mocy przy dużym obciążeniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz jakieś problemy z odpalaniem lub brakiem mocy przy dużym obciążeniu?

 

Auto odpala na przysłowiowy dotyk. Zarówno na zimnym, jak i zagrzanym silniku.



Co do mocy silnika, to szczerze mówiąc nie mam porównania z innym egzemplarzem E39 + to silnik 2 litry i do tego automat...nie mam pewności czy to 100% mocy.

W każdym razie auto przyśpiesza równomiernie, wkręca się w całym zakresie obrotów, powyżej 150 km/h nie próbowałem jechać.


W okolicach 2500 obrotów pojawia się rezonans / stukanie - stawiam na układ wydechowy bo mam do wymiany, ale na zapas wspominam o tym.


edit:


Wspominam o jeszcze jednej rzeczy, ale możliwe że to już moje wymysły: mam wrażenie że auto mniej dymi po zrobieniu trasy 20 km i zatrzymaniu się. Gdy chwilę pochodzi na jałowych obrotach, to wtedy zaczyna pojawiać się dymek + zapach paliwa. Ale jak mówiłem - jestem już przeczulony i zapewne to bzdura.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.