Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

Niedawno dołączyłem do grona posiadaczy e46 i zaczynam powoli doprowadzać auto do stanu używalności. I pojawił się pewien problem, na którego nie mogę znaleźć rozwiązania pomimo ze przekopałem się przez forum.

Moja samochód (320d 150 KM) miał uszkodzona obudowę wentylatora chłodnicy z żaluzjami. Brakowało w niej dolnej części + dwóch żaluzji. Pomyślałem ze może to następstwo uderzenia w coś zderzakiem. W związku z tym postanowiłem zakupić druga, sprawna i podmienić ten drobiazg. Wczoraj zabrałem się za demontaż i okazało się, ze nowa cześć nie dochodzi do końca szyn z boku i wentylator nie zaczepia się w ucho pod chłodnica. Okazało sie, ze rzeczona obudowa blokuje się drążek stabilizatora. Zdjąłem z obejm, wcisnąłem żałuje na swoje miejsce ale nie mogę w żaden sposób spasować stabilizatora tak żeby pasował z obudowa. Podejrzewam, ze uszkodzenie poprzedniej obudowy nie było przypadkowe tylko było następstwem zamontowania innego niż oryginalny stabilizatora przedniego a niepasująca obudowa została skrócona, tak żeby pasowała.

Pozwoliłem sobie zajrzeć do ETK i podpatrzeć jak powinien wyglada c stabilizator do mojeg auta i faktycznie na rysunku w ETK jest on jakby dodatkowo wygięty a mój w samochodzie jest prosty. Podejrzewam ze to właśnie wygięcie powinno powodować ze pasuje w ww. Obudowę. Teraz moje pytanie - jak powinien wyglądać oryginalny stabilizator przedni do e46 i w jaki sposób on przechodzi nad/pod obudowa wentylatora? Ma ktoś może jakieś zdjęcia swojego podwozia? Dodam, ze moja e46 nie ma. M pakietu a jedynie sportowe dostosowanie podwozia i jest manualem bez pakietu na złej jakości drogi.

Chętnie kupiłbym drugi, pasujący stabilizator ale patrząc w ogłoszenia są głównie takie jak mam i zastanawiam się jaki powinien pąsowac do takiej konfiguracji. Żaluzje silnika mam oryginalne z 320d i obudowa jest identyczna z ta która miałem w aucie tyle, ze cała.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz tu stronkę na której wpiszesz swój VIN 7 ostatnich znaków nr nadwozia Będziesz wiedział jaki ma myć do Twojego auta. Tylko patrz na grubośc stabilizatora bo tym one sie różnią. Pewnie masz też inne gumy skoro Twój stabilizator nie jest oryginalny więc i odpowiednie gumy też będziesz musiał kupić

http://www.realoem.com/bmw/pl/select

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Dzięki za link. Mam dostęp do oryginalnego softu BMW wiec zdążyłem sobie już sprawdzić jak na to patrzy BMW. Problem polega na tym, ze stabilizatorów jest ok. 8 rodzajów ( różne indeksy) a nawet ETKA nie pokazuje dokładnie, jaki był stosowany fabrycznie w tym aucie. Dodatkowo stabilizator nie posiada nabitych numerów części na sobie wiec nawet nie mogę sprawdzić czy ten który mam jest od 2.0 l diesla.

Moim głównym problemem jest kształt stabilizatora i zastanawiam się jaki był oryginalnie w 320d. Pomijając kwestie jego grubości to właśnie jego ułożenie względem obudowy wentylatora jest kluczowe dla mnie. Także jeżeli ktoś kiedyś wyciągał stabilizator albo mógłby mi cyknąć fotkę zawieszenia z przodu z widoczna obudowa wentylatora to będzie to dla mnie super pomocne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.