Skocz do zawartości

E60 | Błąd skrzyni biegów 4F92, kontrola przełożenia.


szolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. E60 525d 197km (czip 244km / 519nm) 2008 rok polift

Dwa dni po zakupie. Wracając traskę 600 kilometrów nie było problemów, prócz przy gwałtownym/mocniejszym daniu gazu były dwa szarpnięcia jakby skrzynia nie wiedziała co zrobić. Ale chciałem zrobić reset skrzyni po powrocie do domu, podczas testów nic nie szarpało wszystko okej. Jeśli spokojnie bede cisnal pedał gazu to nic sie nie dzieje. Dwa dni po kupnie wracałem do domu, przycisnąłem do 100 i wywaliło błąd skrzyni biegów (transmission fault), wrzuciłem P, zgasiłem, odpaliłem i problem zniknął (pojawił się ale zniknął) i mogłem normalnie jechać bo przy błędzie skrzynia słabo wkręcała się na obroty.


Byłem dziś pod kompem w warsztacie i wyskoczył jeden błąd:

Kody Usterek: 20370 | Oryginalny kod usterki: 4F92

KONTROLA PRZEŁOŻENIA PRZEŁĄCZENIE A-C

https://i.imgur.com/a8m1vbm.jpg


Miał ktoś podobny problem? Wie ktoś co to może być? Reset skrzyni wystarczy czy coś grubszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Reset adaptacji oraz przyuczenie skrzyni to pierwszy krok, jak tego nie zrobisz to nie dowiesz się czy wystarczyłoby, pewnie tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset adaptacji oraz przyuczenie skrzyni to pierwszy krok, jak tego nie zrobisz to nie dowiesz się czy wystarczyłoby, pewnie tak.

Po resecie skrzynia będzie się dziwnie zachowywać? Warunki pogodowe też muszą być spełnione? Wystarczy INPA czy jakiś spec od skrzyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset adaptacji oraz przyuczenie skrzyni to pierwszy krok, jak tego nie zrobisz to nie dowiesz się czy wystarczyłoby, pewnie tak.

Po resecie i przejechaniu ok 70km nadal sa poszarpywania jak dodam tak mocniej (bez kicka) gazu. Może się uczy a może to jednak nie było to? Może wymiana oleju wystarczyć czy mechatronik do regeneracji? A mechatronik nie odpowiada za szarpanie podczas zmiany biegów? U mnie nie szarpie przy zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyuczyłeś skrzynię po resecie? Jak? Te szarpanie to nie przypadek wrażenie jakbyś jechał po tarce? Wtedy to konwerter.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyuczyłeś skrzynię po resecie? Jak? Te szarpanie to nie przypadek wrażenie jakbyś jechał po tarce? Wtedy to konwerter.

Tutaj u polecango kolegi z forum byłem i przejechaliśmy kilka razy a później powrót do domu. Właśnie to nie jest uczucie tarki, postaram się nagrać dziś lub jutro i wrzucić.

Nie ma szarpania przy zmianie biegów (góra-dół, doł-góra), wydaje mi się że przy wrzucaniu R-D , D-R stuknie ale albo to już przewrażliwiony albo stuknie troche (nie zawsze) A te poszarpywania to przykładowo jadę 70, 6 bieg daje gazu (nie full, średnio lub mniej) i nagle zaczyna szarpać z 2-3 razy, puszczam gaz, daje znow i wtedy jedzie. Tak samo podczas równego przyśpieszania jak wcisnę mocniej (bez kicka) to szarpnie raz lub dwa i przestaje i dalej jedzie. Nie wiem. Postaram się dziś wrzucić filmik lub jutro.


A moze to nie szarpie skrzynia? Czasem mi sie włączy trakcja przyśpieszając ostatnio przy 120 mi zaczęła migać a raczej nie ma takiej mozliwości przy tej pogodzie suchej i tylko 240 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pojeździj z podglądem na prędkość poszczególnych kół, przyczyną może być padający czujnik abs. Opony masz takie same na obu osiach? Chodzi o ich średnicę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj z podglądem na prędkość poszczególnych kół, przyczyną może być padający czujnik abs. Opony masz takie same na obu osiach? Chodzi o ich średnicę.

Tak, takie same wszystkie 4, drugi sezon na tym aucie są podobno.

A teraz zauważyłem jadąc do sklepu, że strasznie puka (klika czy coś) i z tyłu przy D-R, R-D i przy zrzucaniu biegów jak hamuje. Na zimnym wydaje sie że nie szarpie, a pojezdziłem rundki po 15minutach przymuliłem go jadąc znow 60, 1300 obrotów gdzieś i dałem gazu i zaczęło znów bujać 2-3 razy i zaczął jechać. Może to pół oś albo dyfer być + ten czujnik ABS lub coś? Może to w tym problem. A zobaczyłem pod auto a tam jakby mokry dyfer z prawej strony (prawe koło) i siedząc w środku D-R, R-D to wał się przekręcał i stukało. Może to jest przyczyną tego?

W sensie tak to rozumuje, że powoli się kończyła półoś, przegub lub coś od dyfra (nie znam się) i wtedy przy przymuleniu (niższych obrotach, spokojna jazda skrzyni) dając mu gazu zaczał szarpać bo coś z tym dyfrem/ośka było + te trakcje czasem się włączające, może to a nie skrzynia? Bo w sumie po wywaleniu błędu w skrzyni kontroli położenia to zaczęło częściej stukać/klikać przy zbijaniu każdych biegow i R-D/D-R. Wtedy jak mu dałem dobrze to może poszło na dyfer/połoś i skrzynia jakoś zrzuciła ten błąd kontroli położenia i no nie wiem już sam. Może to coś innego a ja szukam po prostu czegoś zeby to nie była skrzynia. :( A no i nie nagrałem tego szarpania - jutro się przejade i postaram się to jakoś wywołać, bo jezdząc normalnie równomiernie gaz dając to nic nie szarpie ewentualnie jak mocniej mu dam 2.5+ obrotów wtedy szarpnie i dalej jedzie. Hmm, nie wiem. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pojedź na podnośnik i niech ktoś obejrzy co tam dzieje się z tyłu, może półoś do wymiany. Sprawdź też prędkości kół tak jak napisałem skoro pojawiła Ci się kontrolka podczas jazdy bez straty przyczepności.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.