Skocz do zawartości

Hamownia vs sportowe zegary chiptuning faktyczna moc (DSC)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu wgrałem gotowca i chciałem sprawdzić jak wygląda wykres, tuner u którego ogarniałem auto powiedział, że auta u siebie nie sprawdzi bo ma solo hamownie, a żeby zhamować prawidłowo trzeba podjechać do kogoś kto ma 4x4 synchro (przednia oś musi się kręcić), auto mam bez xdrive, ale że podobno wywalało mu błędy (DSC?) i nie szło zmierzyć pełnej mocy. W drogowych warunkach auto mu pokazało 230KM/460Nm i to samo jest na sportowych zegarach. Byłem ostatnio w jednej z firm gdzie mają 4x4 synchro i pracownik zapiął auto na hamownie jak się okazało solo. Wyszło 209KM 420Nm i mi wciskał kit że komp przekłamuje i jest to prawidłowa moc auta. Ostatecznie wykres wyszedł w porządku tylko mi nadal nie daje spokoju kto ma rację.


Moje pytania:

1. Faktycznie komp może przekłamywać ponad 20KM i 40Nm?

2. Jak auto jest wyposażone w DSC to faktycznie tylko idzie zmierzyć auto na 4x4 synchro?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

jakiś czas temu wgrałem gotowca i chciałem sprawdzić jak wygląda wykres, tuner u którego ogarniałem auto powiedział, że auta u siebie nie sprawdzi bo ma solo hamownie, a żeby zhamować prawidłowo trzeba podjechać do kogoś kto ma 4x4 synchro (przednia oś musi się kręcić), auto mam bez xdrive, ale że podobno wywalało mu błędy (DSC?) i nie szło zmierzyć pełnej mocy. W drogowych warunkach auto mu pokazało 230KM/460Nm i to samo jest na sportowych zegarach. Byłem ostatnio w jednej z firm gdzie mają 4x4 synchro i pracownik zapiął auto na hamownie jak się okazało solo. Wyszło 209KM 420Nm i mi wciskał kit że komp przekłamuje i jest to prawidłowa moc auta. Ostatecznie wykres wyszedł w porządku tylko mi nadal nie daje spokoju kto ma rację.


Moje pytania:

1. Faktycznie komp może przekłamywać ponad 20KM i 40Nm?

2. Jak auto jest wyposażone w DSC to faktycznie tylko idzie zmierzyć auto na 4x4 synchro?

Prawda jest pewne po środku ale te wykresy w aucie to orientacyjne i takie w idealnych warunkach.

To z hamownia to faktyczną moc.. z tym że na hamowni często jest ustawiane tak żeby klient miał to co chciałby zobaczyć.

Inny mnożnik itp.

Opublikowano

No właśnie mnie trochę zdziwiły te wyniki w sportowych zegarach bo dochodzi opór powietrza, wydaje mi się, że tyle nie mogłyby przekłamywać.


Ma ktoś może wyniki z hamowni vs sportowe zegary po chipie tak z ciekawości?

Opublikowano
Z zegarami sport sprawa jest bardziej złożona. Z tego co pamiętam to wartości podane przez Ciebie nie mieszczą się w zakresie fabrycznym zegarów sportowych w 520d 184KM. W związku z tym tuner musiał przeskalować zegary. Jeżeli robił ci program i zmieniał soft tylko w DDE to zrobił to niezgodnie ze sztuką, ponieważ limiter momentu biegu 3 i 6 jest w sterowniku skrzyni. Przy tak zrobionym sofcie zegary pokazują nieprawidłowe wartości. Można to skalibrować oczywiście w dowolny sposób i tak stało się to u Ciebie. Skalibrował je tak, że pokazują więcej niż jest w rzeczywistości.
peace & love
Opublikowano
Z zegarami sport sprawa jest bardziej złożona. Z tego co pamiętam to wartości podane przez Ciebie nie mieszczą się w zakresie fabrycznym zegarów sportowych w 520d 184KM. W związku z tym tuner musiał przeskalować zegary. Jeżeli robił ci program i zmieniał soft tylko w DDE to zrobił to niezgodnie ze sztuką, ponieważ limiter momentu biegu 3 i 6 jest w sterowniku skrzyni. Przy tak zrobionym sofcie zegary pokazują nieprawidłowe wartości. Można to skalibrować oczywiście w dowolny sposób i tak stało się to u Ciebie. Skalibrował je tak, że pokazują więcej niż jest w rzeczywistości.

 

I wszystko by się zgadzało początkowo auto łapało na sport zegarach max mocy i chciałem, żeby przeskalował zegary, nie wiedziałem jednak, że będzie to kosztem zakłamania wyniku. To co napisałeś jest 100% prawdą, a auto faktycznie ma 209KM i 420Nm.


Powiedz tylko fabrycznie jaki zakres mocy i momentu ma 520d 184KM bo już nie pamiętam jak to było i można zamknąć temat.

Opublikowano
Z tymi zegarami to różnie jest, ja mam serie 525d 218koni a na tych zegarach dobijam do 480 niutonów :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.