Skocz do zawartości

E61 3.0 218 pisk przy doładowaniu.


penkixxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie mam pytanie dzisiaj podczas jazdy usłyszałem dziwne piszczenie przy gwałtownym przyspieszeniu. Owy dźwięk wydobywa się tylko w przedziale 1.800 do 2500 obrotów i tylko podczas gwałtownej jazdy , na biegu jałowym brak takich objawów oraz tylko przy gwałtownym przyspieszaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kopci do tego? Nasłuchuj czy to nie z układu dolotowego, sprawdź rurę przed egr, od spodu lubi pęknąć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kopci chodzi równo cicho. Moc nawet jakby lepsza oraz spalanie minimalnie spadło :-). Panowie mam przy okazji mam pytanie czy spalanie w mieście na poziomie 10-11 oraz trasa 8-9 to norma w tym modelu. Mam kombi 3.0D 218km. Co myślicie nad podniesieniem do 250-260. Silnik z podzespołami nowy (po usterce z klapami) wymontowany DPF oraz korektor żeliwny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej pekniecia stalowego kolektora wydechowego, albo wypalona uszczelka miedzy kolektorem, a turbina. Spalanie w normie. Wirus dla tego modelu jak najbardziej wskazany :cool2:


Zachowaj kolejnosc montazu, tj zeliwny kolektor -> turbo -> wsporniki turbo -> wydech. Inna kolejnosc powoduje nieszczelnosci i ponowne niepotrzebne prace przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u mechanika stwierdził że turbina wciągnęła coś przez filtr powietrza np. piasek itp. ale już przemieliła naginając jedną łopatkę przy turbo i pisk ustał. Nakazał wymianę filtra powietrza. Czy to realne wytłumaczenie oraz z czym wiąże się uszkodzenie delikatne jednej łopatki przy turbo. Stwierdził że wymiana śmigła turbo wiąze sie z regeneracją a to ok 1000zł więc mam jeździć aż nie ponowi się w/w problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u znajomego był ten sam problem kolektor pęknięty gwizdała założony żeliwny jakiś czas spokój i znów gwizda wyciągnięte turbo kolektor był krzywy do planowania i muszla turbo była pęknięta podobno norma w tych trurbinach pękają muszla wymieniona i spokój
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.