Skocz do zawartości

Jaka zlaczka alternatora z e46 3.0D do e39 3.0d?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


mam problem z alternatorem w mojej e39 530D 99r. Opisze sytuacje od poczatku...


Podczas trasy wlaczyla mi sie ikonka alternatora na desce rozdzielczej, auto przejechalo jeszcze z dobre 40km i samochod powoli slabl az w koncu sie wylaczyl.... dalsza trase pokonywalem po 10km ladujac akumulator od innego samochodu. Sprawdzilem akummulator miernikiem podczas wlaczania silnika i jest w miare ok. Zaznacze ze wczesniej juz slyszalem metaliczny dzwiek spod maski, troche jakby pasek, troche jakby cos metalowego sie ocieralo. Postawilem na alternator, kupiony od rozbitka e46 3.0D, zostalem zapewniony ze na pewno pasuje i w sumie wszystko sie zgadzalo do dzisiaj (2 dni meczylem sie zeby to cholerstwo wyjac - duze lapy, brak kluczy itd.... :duh: :cry2: :mad2: ) Pod koniec pracy zauwazylem ze zlaczka do alternatora w mojej e39 jest prostokatna, a w alternatorze od e46 jest bardziej okragly to i bylo po robocie ..... (dodam ze stary alternator po wyjeciu sprawdzilem i podczas obracania rolka rzeczywiscie koncertowo gra tam metalika....)


Moje pytanie to czy da rade kupic gdzie przejsciowke i czy to w ogole ma sens ze zlaczki e39 530D 99r do alternatora e46 3.0D, czy zostaje mi szukanie/kupno altka typowo z e39?


Nizej zalaczam zdjecia dla lepszego podgladu


Tutaj mam alternator od e46 ktory niestety jest juz zamontowany poniewaz jak to laik zobaczylem problem na samym koncu.... :)

W8ESCI.jpg


Tutaj tyl alternator starego do e39

95ARVS.jpg


Tutaj zlaczka ktora mam w samochodzie

1xddQD.jpg


Jezeli temat sie powtorzyl to bardzo przepraszam, szukalem podobnych watkow ale nic nie znalazlem, a po 2 dniach grzebania dostalem prawie depresji :)

Bardzo prosze o pomoc.

Opublikowano

Wydaje się że jedynie trzeba szukać od e39 z właściwą wtyczka i tyle.

U dziewczyny zmieniałem alternator i w e39 pasuje i Bosch i Valeo.

Pisz na priv zdaje się że mam w garażu Valeo mogę oddać za parę zł.

Opublikowano
Poszedłem trochę na łatwiznę i po prostu wyciągnąłem złączke z rozbitka i zlutowałem ze swoimi kablami efekt jest taki że działa więc tutaj problem jest załatwiony.
Opublikowano
Niestety pojawił się nowy problem po mojej małej szkole druciarstwa kontrola akumulatora na desce zniknął, przejechałem się kilka kilometrów i radio się wyłączyło, lampki na desce świeciły słabiej następnie światła w kabinie nie zapalały się, a w konsekwencji dmuchawa przestała działać. Sprawdziłem prąd wychodzący z alternatora pokazywał prawie 14V. Na akumulatorze było 7V . Delikatnie zdenerwowany poszedłem się przewietrzyć A po powrocie napięcie na aku podskoczyło do 11V i lampki w kabinie zaczęły świecić ale silnik nie zakręcił.
Opublikowano

Akumulator podłączony do ładowania na dzisiejszą noc i jutro będzie sprawdzany czy nie spadnie napięcie na aku podczas uruchamiania silnika poniżej 9V (Tak wyczytałem na Google).


Jeżeli to nie będzie akumulator to co jeszcze ewentualnie mógłbym sprawdzić po "drodze"?? A może jednak padł aku i tutaj został problem? Bardzo proszę o sugestie (nie wiem czemu nie mogłem dodać wszystkiego w 1 wiadomości, ilość znaków?

Opublikowano
U dziewczyny jak zdychal aku to po calonocnym lądowaniu i trasie ok 50km zjechalem na stację i już nie zapalił... Może tak być ze to aku ale ja klemach powinieneś mieć ładowanie a nie jakaś śmieszna wartość.
Opublikowano

No to Panowie to chyba będzie jeden z tych problemów że nie wiadomo o co chodzi. Zaprowadziłem to dziadostwo do mechanika. Wyjął altka, oddał do firmy, sprawdzili, podobno stary alternator jest sprawny. Mechanik Pokazywał ładowanie na aku było 11.5a, kontrolka od akumulatora nie świeciła się podczas uruchamiania silnika ani przed co jest trochę dziwne sam mechanik powiedział że nie wie czemu (myślę że może coś odłączył...) Wracając do domu problem pozostał wszystko zaczęło siadać, zegary opadły, wyłączyłem światła i inne odbiorniki, zegary wstały i jakoś się dokulałem do domu (trasa 17km). Na włączonym silniku napięcie było 7a i spadało do 6a itd.


Nie wiem co robić już w sumie, czy bezpieczniki sprawdzać, czy iść po siekiere i porąbać to, czy co, ręce trochę opadają. Macie może jeszcze jakieś pomysły?

Opublikowano
Nowe ciekawe wieści, rano gdy wstałem akumulator miał napięcie 11.8 (sprawny ma mieć z tego co czytałem 12.6) ale odpalił. Wie ktoś może jak to się dzieje że na pracującym silniku napięcie spada do 7 i po zgaszeniu silnik nie odpala, a po nocy prąd wraca do akumulatora?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.