Skocz do zawartości

4,0D N57D30B - remont silnika po pękniętej korbie


Dinoino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem " szczesliwym" posiadaczem x6 4,0d z silnikiem n57.


Kilka dni temu żonę ściągnęła laweta z drogi bo cos "strzelio" pod spodem. okazalo sie ze korba wyszla bokiem :( .

Bo kilkudniowej burzy mózgów wyszlo ze najtaniej będzie próbować reanimować ten silnik niz kupic " nowy" ( czytaj inny )

W związku z tym mam pytanie czy ktos z Was ma jakies doswiadczenie w remoncie tego motoru i cos podpowie ??

Chodzi mi głównie o takie kwestie gdzie ktos np juz robil osiowanie bloku , sprawdzanie , prostowanie i szlifowanie walu itp itd...

Wiem ze ludzie robią takie remonty po pękniętych korbowodach tylko mój zakład gdzie dajemy głowice i inne pierdoły do roboty powiedzieli ,ze tego sie nie podejma bo cos tam cos tam ... ale ludzie to robia i silniki sa mniej awaryjne ( tzn nie psuja sie juz ) po takich naprawach .

Bede wdzięczny za wszelkie , komentarze , sugestie , opinie , podpowiedzi itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak rozejrzalbym sie za pewnym uzywanym silnikiem , powinno byc szybciej , taniej i pewniej.

To nie sa wadliwe motory , peszysko jakies. Jest kilka warsztatow ktore to robia z powodzeniem.

Mialem kiedys E71 z 2010r. z takim silnikiem , dosc mocno go zachipowalem - zawsze jak pytaja jaki chce program to mowie ze ile sie da bez dymu):regularnie dostawal w palnik na miescie , pare razy bylem w dlugich trasach typu narty we Wloszech i wiadomo autostrada non stop i pedal w podlodze , sprzedawalem jak mial pod 100 tys.km. i 4 lata i do tej pory smiga jak zly u 2 wlasciciela a ma teraz ponad 250 tys. km.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dinoino

silnik dostal dolem dlatego wiekszosc przytomnych mechanikow trzyma sie od tego z daleka

pozostaje znalezienie sprawnego silnika lub uszkodzonego po zerwaniu rozrzadu ale z calym dolem

ta druga opcja bardziej ryzykowna

jak ktos pisze 'prostowanie walu' to mam ciarki


@fino

jak na 'nie wadliwe motory' to cos duzo jest powaznych awarii, w serwisie stoi kilka aut z takim silnikiem

klania sie debilny system bezplatnych przegladow serwisowych co 30tys przebiegu


tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwe wadliwe....zapytajcie u ludzii, którzy szlifują wały:):)

Prostowanie wału odpuść w tym aucie. Szkoda czasu i kasy mimo ,że czasami można to wykonać

Osiowanie bloku to standard przy wymianie wału. Zanim zaczniesz szukać wału zorientuj się czy masz panewki na pierwszy lub drugi szlif

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwe wadliwe....zapytajcie u ludzii, którzy szlifują wały:):)

Prostowanie wału odpuść w tym aucie. Szkoda czasu i kasy mimo ,że czasami można to wykonać

Osiowanie bloku to standard przy wymianie wału. Zanim zaczniesz szukać wału zorientuj się czy masz panewki na pierwszy lub drugi szlif

 

panewki bmw juz wypuscilo na 2 szlify ale z walem to faktycznie masakra zeby dostac taki ,ktory chociaz mozna sprobowac uratowac. kupilem 2 silniki ( 1 w niemczech drugi w UK ) i w obu stukal na panewkach i mam nadzieje ze teraz z 3 zloze 1 silnik . silniki dotra do mnie pod koniec tygodnia to bede walczyl . generalnie nie takie tematy ogarniamy na codzien ale nie spodziewalem sie ze kupno walu w miare dobrego graniczy z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiowanie w N57 bloku tak jak w N47 nie jest prostą sprawą, często wręcz niewykonalne.


Wał przed szlifem trzeba sprawdzić czy nie ma mikropęknięć na czopach, dopiero wtedy się szlifuje plus dobre panewki najlepiej oe lub kolbena.


Ludzie zrobią wszystko, żeby przytulić pieniądze. Jak widzę na allegro silnik N57 po regeneracji za 10tyś. to ogarnia mnie pusty śmiech bo sam wał używany jest warty 4 tyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori panewki są też oddzielnie. Cena kosmos.Jak już będziesz miał wał zamów panewki dorabiane. Najlepsze wyjście

Silnik 3.0,4.0 to porażki są .Kto tego nieprzerabiał w sensie naprawy nie wie co mówi

Osobiście wał kupiłem po 4 mcach szukania i to był fart

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie kupno walu graniczy z cudem ( o cenie juz nie wspomnę ) w bmw dostałem ofertę na nowy wal z panewkami za 5450zl ale to sie mija z celem . Koszt "naprawy " tego silnika bedzie drozszy niz kupno innego .


Kupilem wczoraj silnik z gwarantowanym na fakturze przebiegiem 97tys km . ( wizualnie wygląda na taki bo nawet zakurzony nie jest , wygląda jak nowy dookoła) . Mam pytanie do znawców tematu." Korzystając z okazji " ze silnik jest wyjety czy przy tym przebiegu jest sens profilaktycznie wymieniać rozrząd i pompę oleju na nowe ? co do przebiegu to załóżmy,ze jest taki jak na fakturze . robie przebiegi ok 30-35tys km rocznie i auto ma mi sluzyc 2-3 lata,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś się uczepił...mówię Tobie że wał rok temu miałem do kupienia za ok 5500 -6000 a panewki za ok 2000 i nie wiem czy to cena po moich rabatach, bo jestem klientem ASO i trochę części zamawiam .Generalnie ta sama część w różnych okresach czasowych często ma różne ceny.
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, kupiłem w październiku X5 z super motorem 3.0 ;) N57D30A 245KM


Po zakupie oczywiście sprawdziłem wtryski, kolektor (był jak nowka to zostawiliśmy klapy), zmieniłem oleje w skrzyni, w silniku, w skrzynce XDrive, no powiedzmy, że chciałem auto zrobić pod siebie, żeby nim trochę w miarę bezawaryjnie pojeździć.


Autem od tych wymian zrobiłem 4 czy 5tys km, ostatnio zaczęła mi szarpać skrzynia przy ruszaniu, myśle ok, odwiozę w tym tygodniu, żeby sprawdzili co to i zrobili, jednak wcześniej auto stwierdziło, ze z sama skrzynia nie pojadę :D


Jedna rzecz, której nie zrobiłem to były panewki i obróciło mi jedna. Reszta mechanik twierdzi ze są piękne, jak nowe.


Szkoda mi trochę kupować silnika za 12 czy 15 jak tu mam nówkę rozrząd i ogólnie niezły motor.


Wał będziemy wysyłać na sprawdzenie czy wyjdzie szlif. Jak wyjdzie to jakie części kupować? Jakiej marki panewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.