Skocz do zawartości

[E46 330d, 204KM] Moc raz jest, raz nie ma


seku145

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

BMW E46 3.0D 204KM, 2004 rok, euro4, manual, rwd


Problem z brakami w mocy, opiszę jak to wygląda.

Moc raz jest, raz jej nie ma, 4 bieg - pedał w podłogę - bardzo powolne przyspieszanie. Odpuszczam gaz i dodaję ponownie - przyspiesza prawidłowo, lecz nie ma reguły - nie zawsze.


Przykład 2.

1,2,3,4,5,6 bieg od początku za każdy razem pedał w podłodze - przyspiesza prawidłowo, lecz jak tylko w którejś chwili odpuszczę gaz i dodam ponownie = brak mocy...


Brak błędów na komputerze (jedynie przekaźnik świec żarowych).


- Klapki w kolektorze wyrzucone, sterowanie nimi jest elektroniczne i wyskakiwał błąd silniczka = nowa mapa, silniczek usunięty, lecz ostatnio błąd znów się pojawił.

- Turbo - rozebrane - idealny stan

- Nastawnik/aktywator turbiny. Został zregenerowany, oraz dla pewności kupiłem jeszcze jakiś używany, nie ma różnicy, sprawdzone na maszynie - ok

- Wszelkiego rodzaju czujniki czy to doładowania, czujnik w dolocie, atmosferyczny - parametry wyglądają prawidłowo.

- Przelewa trochę wtrysk nr 4, reszta ok

- Auto nie kopci, nie wydaje dziwnych dźwięków, nie widać nigdzie żadnych rozszczelnień

- Katalizator - ok

- Przepływomierz zakładałem z innego samochodu, również nie ma żadnej różnicy.

- Spalanie prawidłowe, od 6,5 w trasie do 10 w mieście


Samochód raz zamyka licznik, a za chwilę nie mogę wyprzedzić Nissana Micry....


Prosiłbym o jakąkolwiek rzetelną pomoc, 4 mechaników już rozłożyło ręce, nigdzie nie widział nikt takiego przypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inpa, zakładka f6 i nagranie 4 bieg, gaz w podłogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z racji złej pogody nie miałem możliwości nagrania nic lepszego.

Na filmie są momenty kiedy auto przyspiesza prawidłowo jak i momenty gdzie pedał w podłodze a obroty ledwo rosną (auto powoli się rozkręca, powyżej 3tyś obrotów zaczyna nagle ciągnąć prawidłowo, ekonomizer w trakcie laga pokazuje 18l i wraz z powolnym wkręcaniem na obroty rośnie do końca).

https://www.youtube.com/watch?v=iEAqDBm-8bU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinieneś sprawdzić/chyba ze sprawdziłeś


1.Kolektor czy nie zawalony jest/zdjąć czyścić,dać nowe uszczelki bądź stare obrócić

2.Czujnik z tylu za kolektorem wyjąc przedmuchać.Zamontować sprawdzić na zapłonie w inpie w silniku jakie pokazuje ciśnienie atmosferyczne jeszcze przed odpaleniem

3.Sprawdzić czy dochodzi napięcie do czujnika ciśnienia

4.Węzyki najlepiej sylikonowe dać.

5.Sprawdzić egr czy działa poprawnie czy otwiera się grzybek i zamyka.Ograniczyć egr w dis/ista na 40mg stoke.Przed ograniczeniem jak wartośc jest 0 to gdy depnie się gazu przez chwilę nic się nie dzieje i dopiero auto ciągnie.Po ograniczeniu na 40mg nie ma juz tej turbo dziury.

6.Nastawnik turbiny można disem sprawdzić jak pracuje sztanga czy otwiera się do końca i zamyka.

7.W disie/ista można przeprowadzić też test airr mass test.Trzeba wkręcić na kilka sekund auto do 4000rpm i zwolnić jak komputer powie

8.Elektrozaworek EGR.Najlepiej oryginał pierburga za 280zł.Te allegrowe po 130zł nie działają poprawnie.U mnie na allegrowym zawsze w disie w teście air mass wyskakiwało,że coś z egr nie tak.Po zmianie zaworka na ten za 280zł tego błędy już nie było.

9.Kolejno 4 bieg but do końca i patrz czy ekonomizer zamknie się całkowicie.

10.Następnie jedz na drogę najlepiej prosty odcinek włącz inpę,program do nagrywania ekranu np CamStudio,wejdz w zakładkę w inpie gdzie masz podgląd parametrów ciśnienia,turbiny,egr daj mu 3 bieg but do końca do 4000rpm i nagraj sobie to.

11.Przyjrzeć by się można też pompie progowej+pompie w baku

12.Zrobić w disie/inpie reset przepływomierza+reset sondy lamba by auto na nowo uczyło się

13.Wgrać softa od nowa,po wgraniu reset sondy+reset przepływki+synchro EWS.Wgranie WinkFP.Sonda,przepływka,synchro dis/ista.Istą tez można ale trzeba mieć wersję P i stabilizator napięcia bo inaczej nie puści.

14.Sprawdziłbym profilaktycznie w inpie wtryski a dokładnie numery jakie sa przypisane i sprawdziłbym pod maską czy wszystko się zgadza.U mnie mechanik pozamieniał.Wtrysk 4 z 1.Wyszło po 2 latach jak profilaktycznie sprawdzałem w ista.Wystarczyło na nowo wpisać.Ale tutaj nie odczułem żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.