Skocz do zawartości

[E46 330d, 204KM] Moc raz jest, raz nie ma


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

BMW E46 3.0D 204KM, 2004 rok, euro4, manual, rwd


Problem z brakami w mocy, opiszę jak to wygląda.

Moc raz jest, raz jej nie ma, 4 bieg - pedał w podłogę - bardzo powolne przyspieszanie. Odpuszczam gaz i dodaję ponownie - przyspiesza prawidłowo, lecz nie ma reguły - nie zawsze.


Przykład 2.

1,2,3,4,5,6 bieg od początku za każdy razem pedał w podłodze - przyspiesza prawidłowo, lecz jak tylko w którejś chwili odpuszczę gaz i dodam ponownie = brak mocy...


Brak błędów na komputerze (jedynie przekaźnik świec żarowych).


- Klapki w kolektorze wyrzucone, sterowanie nimi jest elektroniczne i wyskakiwał błąd silniczka = nowa mapa, silniczek usunięty, lecz ostatnio błąd znów się pojawił.

- Turbo - rozebrane - idealny stan

- Nastawnik/aktywator turbiny. Został zregenerowany, oraz dla pewności kupiłem jeszcze jakiś używany, nie ma różnicy, sprawdzone na maszynie - ok

- Wszelkiego rodzaju czujniki czy to doładowania, czujnik w dolocie, atmosferyczny - parametry wyglądają prawidłowo.

- Przelewa trochę wtrysk nr 4, reszta ok

- Auto nie kopci, nie wydaje dziwnych dźwięków, nie widać nigdzie żadnych rozszczelnień

- Katalizator - ok

- Przepływomierz zakładałem z innego samochodu, również nie ma żadnej różnicy.

- Spalanie prawidłowe, od 6,5 w trasie do 10 w mieście


Samochód raz zamyka licznik, a za chwilę nie mogę wyprzedzić Nissana Micry....


Prosiłbym o jakąkolwiek rzetelną pomoc, 4 mechaników już rozłożyło ręce, nigdzie nie widział nikt takiego przypadku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inpa, zakładka f6 i nagranie 4 bieg, gaz w podłogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Niestety z racji złej pogody nie miałem możliwości nagrania nic lepszego.

Na filmie są momenty kiedy auto przyspiesza prawidłowo jak i momenty gdzie pedał w podłodze a obroty ledwo rosną (auto powoli się rozkręca, powyżej 3tyś obrotów zaczyna nagle ciągnąć prawidłowo, ekonomizer w trakcie laga pokazuje 18l i wraz z powolnym wkręcaniem na obroty rośnie do końca).

https://www.youtube.com/watch?v=iEAqDBm-8bU

Opublikowano

Według mnie powinieneś sprawdzić/chyba ze sprawdziłeś


1.Kolektor czy nie zawalony jest/zdjąć czyścić,dać nowe uszczelki bądź stare obrócić

2.Czujnik z tylu za kolektorem wyjąc przedmuchać.Zamontować sprawdzić na zapłonie w inpie w silniku jakie pokazuje ciśnienie atmosferyczne jeszcze przed odpaleniem

3.Sprawdzić czy dochodzi napięcie do czujnika ciśnienia

4.Węzyki najlepiej sylikonowe dać.

5.Sprawdzić egr czy działa poprawnie czy otwiera się grzybek i zamyka.Ograniczyć egr w dis/ista na 40mg stoke.Przed ograniczeniem jak wartośc jest 0 to gdy depnie się gazu przez chwilę nic się nie dzieje i dopiero auto ciągnie.Po ograniczeniu na 40mg nie ma juz tej turbo dziury.

6.Nastawnik turbiny można disem sprawdzić jak pracuje sztanga czy otwiera się do końca i zamyka.

7.W disie/ista można przeprowadzić też test airr mass test.Trzeba wkręcić na kilka sekund auto do 4000rpm i zwolnić jak komputer powie

8.Elektrozaworek EGR.Najlepiej oryginał pierburga za 280zł.Te allegrowe po 130zł nie działają poprawnie.U mnie na allegrowym zawsze w disie w teście air mass wyskakiwało,że coś z egr nie tak.Po zmianie zaworka na ten za 280zł tego błędy już nie było.

9.Kolejno 4 bieg but do końca i patrz czy ekonomizer zamknie się całkowicie.

10.Następnie jedz na drogę najlepiej prosty odcinek włącz inpę,program do nagrywania ekranu np CamStudio,wejdz w zakładkę w inpie gdzie masz podgląd parametrów ciśnienia,turbiny,egr daj mu 3 bieg but do końca do 4000rpm i nagraj sobie to.

11.Przyjrzeć by się można też pompie progowej+pompie w baku

12.Zrobić w disie/inpie reset przepływomierza+reset sondy lamba by auto na nowo uczyło się

13.Wgrać softa od nowa,po wgraniu reset sondy+reset przepływki+synchro EWS.Wgranie WinkFP.Sonda,przepływka,synchro dis/ista.Istą tez można ale trzeba mieć wersję P i stabilizator napięcia bo inaczej nie puści.

14.Sprawdziłbym profilaktycznie w inpie wtryski a dokładnie numery jakie sa przypisane i sprawdziłbym pod maską czy wszystko się zgadza.U mnie mechanik pozamieniał.Wtrysk 4 z 1.Wyszło po 2 latach jak profilaktycznie sprawdzałem w ista.Wystarczyło na nowo wpisać.Ale tutaj nie odczułem żadnej różnicy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany!

Wystarczyło wgrać nowego zaktualizowanego oryginalnego softa BMW :)

W Niemczech był robiony program, wgrany gotowiec który w pewnym momencie zgłupiał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.