Skocz do zawartości

Łopatki do zmiany biegów i jeszcze kilka pytań


filas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Stałem się szczęśliwym posiadaczem E63 i mam kilka pytań:


1. Czy można inaczej zaprogramować działanie łopatek do zmiany biegów w kierownicy? Obecnie działają zupełnie inaczej niż powinny - chciałbym, żeby prawą łopatką wciskając przełączać na wyższy bieg (to w zasadzie tak funkcjonuje) a lewą wciskając zrzucać biegi na niższe (obecnie również wciskanie daje wyższy bieg :( )

2. Jak wyświetlić ukryte menu gdzie mógłbym skontrolować temperaturę silnika czy ładowanie aku?

3. Czy jest gdzieś rozwinięcie niektórych opcji żebym mógł dowiedzieć się coś więcej - DynamicDrive, Funkcja dostępu komfortowego, Pakiet oświetlenia, Pakiet innowacyjny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób sobie wielkich nadziei w temacie programowania. To technologicznie dość stare auto. A co do łopatek to pobawisz się parę dni i więcej ich nie użyjesz bo zabawa się znudzi więc mógłbyś juz teraz odpuścić ale wiadomo, że musisz sam tę krótką chorobę przejść :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System chyba nie jest aż tak prymitywny, żeby nie szło pozamieniać sygnałów z łopatek. Myślałem, że ktoś już miał okazję przy tym grzebać ale chyba wybrałem zły dział :) Widzę, że tutaj jest niewielu posiadaczy E63 :) W moim przypadku akurat nie chodzi o chwilową zabawę, gdybym to tak traktował to nie przeszkadzało by mi to bezsensowne, fabryczne ustawienie.


Udało mi się pobrać instrukcję do samochodu i na wiele pytań z pierwszego postu znalazłem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System chyba nie jest aż tak prymitywny, żeby nie szło pozamieniać sygnałów z łopatek. Myślałem, że ktoś już miał okazję przy tym grzebać ale chyba wybrałem zły dział :) Widzę, że tutaj jest niewielu posiadaczy E63 :) W moim przypadku akurat nie chodzi o chwilową zabawę, gdybym to tak traktował to nie przeszkadzało by mi to bezsensowne, fabryczne ustawienie.


Udało mi się pobrać instrukcję do samochodu i na wiele pytań z pierwszego postu znalazłem odpowiedzi.

 

Jest tu jednak kilku posiadaczy tego auta a niektórzy mają je od lat a nie od tygodni czy miesięcy. Zresztą nie chodzi tylko o BMW. Łopatki generalnie to jest bajer i zabawa na chwilę. Przydatne mogą być na torze. Pytałeś o przeprogramowanie. To zupełnie inna kwestia niż rozebranie i poprzekładanie kabelków. To jest oczywiście mozliwe choć jest to czas stracony, bo po 2 tygodniach przechodzi fun i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o temperatury i parametry polecam kupić obd na bluetooth. Ja mam tak najtańszą kostkę z alledrogo (20zł) i po połączeniu z telefonem i odpowiednim programem masz wszytkie dane. Temperatury, obroty itp. Dodatkowo program monitoruje ustawione parametry podczas jazdy wiec możesz na bierząco kontrolować temperatury w różnych warunkach.

Co do łopatek to nie wiem jak one działają w SMG ale zakładam że jeśli nie da się ich przeprogramować to właśnie fizycznie podmienienie im funkcji nie powinno być problemem dla kogoś kto potrafi obsłużyć miernik elektryczny :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.