Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Stałem się szczęśliwym posiadaczem E63 i mam kilka pytań:


1. Czy można inaczej zaprogramować działanie łopatek do zmiany biegów w kierownicy? Obecnie działają zupełnie inaczej niż powinny - chciałbym, żeby prawą łopatką wciskając przełączać na wyższy bieg (to w zasadzie tak funkcjonuje) a lewą wciskając zrzucać biegi na niższe (obecnie również wciskanie daje wyższy bieg :( )

2. Jak wyświetlić ukryte menu gdzie mógłbym skontrolować temperaturę silnika czy ładowanie aku?

3. Czy jest gdzieś rozwinięcie niektórych opcji żebym mógł dowiedzieć się coś więcej - DynamicDrive, Funkcja dostępu komfortowego, Pakiet oświetlenia, Pakiet innowacyjny ???

Opublikowano
Nie rób sobie wielkich nadziei w temacie programowania. To technologicznie dość stare auto. A co do łopatek to pobawisz się parę dni i więcej ich nie użyjesz bo zabawa się znudzi więc mógłbyś juz teraz odpuścić ale wiadomo, że musisz sam tę krótką chorobę przejść :D
Opublikowano

System chyba nie jest aż tak prymitywny, żeby nie szło pozamieniać sygnałów z łopatek. Myślałem, że ktoś już miał okazję przy tym grzebać ale chyba wybrałem zły dział :) Widzę, że tutaj jest niewielu posiadaczy E63 :) W moim przypadku akurat nie chodzi o chwilową zabawę, gdybym to tak traktował to nie przeszkadzało by mi to bezsensowne, fabryczne ustawienie.


Udało mi się pobrać instrukcję do samochodu i na wiele pytań z pierwszego postu znalazłem odpowiedzi.

Opublikowano
System chyba nie jest aż tak prymitywny, żeby nie szło pozamieniać sygnałów z łopatek. Myślałem, że ktoś już miał okazję przy tym grzebać ale chyba wybrałem zły dział :) Widzę, że tutaj jest niewielu posiadaczy E63 :) W moim przypadku akurat nie chodzi o chwilową zabawę, gdybym to tak traktował to nie przeszkadzało by mi to bezsensowne, fabryczne ustawienie.


Udało mi się pobrać instrukcję do samochodu i na wiele pytań z pierwszego postu znalazłem odpowiedzi.

 

Jest tu jednak kilku posiadaczy tego auta a niektórzy mają je od lat a nie od tygodni czy miesięcy. Zresztą nie chodzi tylko o BMW. Łopatki generalnie to jest bajer i zabawa na chwilę. Przydatne mogą być na torze. Pytałeś o przeprogramowanie. To zupełnie inna kwestia niż rozebranie i poprzekładanie kabelków. To jest oczywiście mozliwe choć jest to czas stracony, bo po 2 tygodniach przechodzi fun i tyle.

Opublikowano

Jeśli chodzi o temperatury i parametry polecam kupić obd na bluetooth. Ja mam tak najtańszą kostkę z alledrogo (20zł) i po połączeniu z telefonem i odpowiednim programem masz wszytkie dane. Temperatury, obroty itp. Dodatkowo program monitoruje ustawione parametry podczas jazdy wiec możesz na bierząco kontrolować temperatury w różnych warunkach.

Co do łopatek to nie wiem jak one działają w SMG ale zakładam że jeśli nie da się ich przeprogramować to właśnie fizycznie podmienienie im funkcji nie powinno być problemem dla kogoś kto potrafi obsłużyć miernik elektryczny :-)

Opublikowano

Możesz mi pomóc jakimś linkiem na tę "kostkę" ;)

Brakuje mi kontroli nad tymi parametrami. :( Po za tym termostaty to słaba strona marki BMW, warto mieć kontrolę nad tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.