Skocz do zawartości

E46 318i n42b20 wypadanie zapłonu


bartoid

Rekomendowane odpowiedzi

ciąg dalszy przygód ze złomem n42b20...

Wypadający zapłon na cylindrze 2 i 3 na zimnym silniku.

Zamienione cewki i założone nowe świece. Jeszcze jutro wypne kostkę valvetronica bo błędy pojawiają się tylko jak silnik jest zimny.. Czuję że wraca do mnie koszmar sprzed 3 lat gdzie miałem remont glowicy... Co jeszcze mogę sprawdzić zanim się całkiem załamię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze skończyło się remontem całego systemu valvetronic, za to jakiś czas po naprawie zaczęło się odzywać jedno z kół zębatych. W ostateczności odepnę system. Błędy w inpie sprawdzałeś?
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wypialem valve. Silnik kulal jakby miał dalej wypadanie zaplonow ale na inpie tylko błędy sterownika vvt i hot film air mass.. Czyli wiem tyle co nic. Zostaje ściągnięcie dekla i sprawdzenie valvetronica. To chyba jedyne co mi zostało :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wypadanie zapłonów na 2 cylindrach i po zamianie cewek jest bez zmian to można obstawiać wałek mimośrodowy, częsta usterka. U mnie po odpięciu całego systemu silnik chodzi idealnie.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, w historii mojego samochodu wałek był zmieniany 3x (w tym głowica). Mierzone było ciśnienie oleju i było w normie. Coraz bardziej zaczynam wierzyć jednak że coś z ciśnieniem jest nie tak bo silnik startuje bardzo głośno (jakby na sucho). Tak czy inaczej kasa włożona w ten silnik przekroczyła wartość samochodu. Teraz zastanawiam się nad całkowita przekładka lub na pozbyciu się tego złoma. Pozdrawiam wszystkich.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podziwiam za wytrwałość i pasję do tego silnika :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszło do tego że sam zacząłem w nim dłubać bo wyrzuciłem kupe kasy na 'mechaników'. Gdybym kilka lat temu wiedział to co dzisiaj to nigdy bym się na n-ke nie zdecydował.. chociaż wtedy kupić 6-cyl w dobrym stanie to był cud (widziałem z 4 i każdy miał coś nie tak..) Tak czy inaczej posiadaczom N'ek życzę bezawaryjnej jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego szacun za wyrozumiałość do "dzbanów" którzy projektowali ten silnik. Ja po zrobieniu uszczelniaczy, odmy, wycieków, rozrządu i systemu vvt myślałem że będzie spokój a tu po roku znowu wyszła lipa. Jeden spec też mi coś mówił o ciśnieniu oleju ale po odpięciu siłownika vvt auto chodzi idealnie, więc jego teza jakaś taka podejrzana mi się wydaje. Tylko co ma ciśnienie oleju do wypadania zapłonu? Dziwne że aż 3 razy ten wałek był wymieniany i odpięcie wtyczki nie daje poprawy. Może ktoś go katował na półsyntetyku? Tutaj masz filmik jak ktoś miał uszkodzoną pompę: https://www.youtube.com/watch?v=9VRdO9eZJ18. U mnie jest podobne grzechotanie, ale test z obrotami nie przynosi zamierzonych efektów więc czeka mnie albo wymiana koła zębatego (vanos) albo będę musiał przeczekać do momentu, aż silnik sam odmówi posłuszeństwa i wtedy kierunek szrot :D
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mógłbym książke napisać o tym samochodzie i o tym jakim idiotą byłem jak go kupowałem. Bo kupiłem go wiedząc że w bagażniku poprzedni właściciel miał dolewke polsyntetyku. Przez okres 6lat pier..enia się z tym silnikiem miałem zrobione:

- uszczelniacze z pelna regeneracja głowicy (stara nie nadawała się do ponownego montażu)

- vanosy wymieniane z 3x finalnie kupiłem 2 nowe aisin

- czujnik korby, czujnik wałka

- sondy 3x (więc w teorii zostały jeszcze 2 stare ;) )

-wałek valve u 'mistrzów z BMW cen..um' którzy potrafili nastawniki vanosow przestawić i tak wałek założyć że był po kilku km cały wytarty

-elektrozawór

-przeplywka

I wiele wiele innych pierdół tak ze koszt przekroczył wartość samochodu. Mój problem polega na tym że się łatwo nie poddaje i to mnie już bardzo zgubiło jeśli chodzi o N-ke... Wypadanie zaplonow pojawiło się po 3 dniach od wizyty w jednym serwisie BMW i zastanawiam się czy czasem nie grzebneli mi we wtryskiwaczach LPG (bo były spięte taśmami zaciakowymi) Nie pasuje mi że misfire mam na 2 cylindrach i to się pojawiło nagle. Może jakies lewe powietrze się dostaje w kolektor ssacy.. muszę to jeszcze obadać (fura na ciepłym silniku zachowuje się normalnie). Pozdro

P.s co do filmu to ja mam tylko grzechotanie przez pierwsze 2-3 sekundy. Co jest ciekawe to zmienne fazy mi nie działają wtedy a po wyłączeniu i włączeniu zapłonu już wszystko działa poprawnie - stąd pomysł że ciśnienie przy rozruchu porannym jest za słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez walczylem ze swoim 2 razy full remont i jak za 3 razem zobaczylem wypadanie zaplonu i pomyslalem ze uszczelke ,glowice, mam robic powiedzialem dosc kupilem m54 i odpukac prawie juz 2 lata i tylko odme wymienilem profilaktycznie , sterownik silnika ale to z powodu ASC bo silnik byl z 2004r i mialem sterownik z DSC i nie moglem gumy spalic ale juz wszystko po.Cisza i spokoj.Zmien motor albo allegro bo wreszcie zwariujesz od tego zamiast sie cieszyc.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo osób mi to mówiło już ale uparty jestem ;) co do m54 to już się nad tym zastanawialem. Wrzucenie silnika, dyfra i skrzyni to nie problem ale boję się problemu ze sterownikami (tak jak wspomniałem DSC vs ASC). Nawet się już zastanawialem nad całym Anglikiem i przekładka ale czy to jest opłacalne to nie wiem...


Tak noworocznie pękł mi zbiorniczek wyrównawczy :lol: Uwielbiam ten samochód :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.