Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć myślę, że można powiedzieć, że w jakiś sposób ubywa mi płynu. Po roku musiałem dolać z 1l płynu. Bardzo zastanawia mnie skąd taki ubytek. Pod samochodem nigdy nie widziałem, żeby było mokro. Mam jeden pomysł ale nie wiem czy nie jest na wyrost. Otóż widziałem w programie "Auto marzeń", że koleś w e32 miał problem z ubytkiem płynu i okazało się, że popuszczały uszczelki przy parowniki/nagrzewnicy (nie pamiętam dokładnie) ale objawem było, że było czuć płyn w kabinie. Wydaje mi się, że u mnie też minimalnie może być taki zapach... Tylko jakby to można było lepiej zdiagnozować nie rozbierając pół samochodu? Widziałem na allegro czynnik UV, który można dodać do płynu i sprawdzić później gdzie jest prawdopodobny wyciek ale jeżeli to jest gdzieś za konsolą środkowa to nie będzie widać. Chyba, żeby najpierw dostać się od strony maski a nie kabiny... Czy miałby ktoś jakiś pomysł?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecałbym najpierw poszukać dobrze wycieku przy uszczelce termostatu głównego. Poniżej zaraz są paski, które mogą rozchlapywać krople i plam nie zobaczysz. Szukaj różowego czy niebiesko osadu przy uszczelce.
Opublikowano
Cześć myślę, że można powiedzieć, że w jakiś sposób ubywa mi płynu. Po roku musiałem dolać z 1l płynu. Bardzo zastanawia mnie skąd taki ubytek. Pod samochodem nigdy nie widziałem, żeby było mokro. Mam jeden pomysł ale nie wiem czy nie jest na wyrost. Otóż widziałem w programie "Auto marzeń", że koleś w e32 miał problem z ubytkiem płynu i okazało się, że popuszczały uszczelki przy parowniki/nagrzewnicy (nie pamiętam dokładnie) ale objawem było, że było czuć płyn w kabinie. Wydaje mi się, że u mnie też minimalnie może być taki zapach... Tylko jakby to można było lepiej zdiagnozować nie rozbierając pół samochodu? Widziałem na allegro czynnik UV, który można dodać do płynu i sprawdzić później gdzie jest prawdopodobny wyciek ale jeżeli to jest gdzieś za konsolą środkowa to nie będzie widać. Chyba, żeby najpierw dostać się od strony maski a nie kabiny... Czy miałby ktoś jakiś pomysł?

 

wymień sobie korek zbiorniczka na behra 1.4bar

sprawdź czy jest sucho w okolicach pompy wody i termostatu głównego

jak masz chłodniczkę spalin to ona też może być winna.

Opublikowano
Odnośnie korka to myślałem o tym też ale słyszałem, że jak kupować to najlepiej ori z ASO. A co myślicie o tym pomyśle, że może lekko ciec z okolic parownika/nagrzewnicy?
Opublikowano

Najpierw bym zaczął od sprawdzania chłodniczke spalin tam lubi się rozszczelnic i wraz z powietrzem po prostu przepalasz plyn brak śladów wycieku.

Kolejne co bym sprawdził (tak było u mnie) ubywalo minimalnie plynu jeździłam tak z rok szukając ubytku niestety ubytek był tak mały że nic nie było widać (dodawałam około 100ml na 1000km. Po roku z dnia na dzień zaczelo wywalac cisnienie korkiem (korek wymieniony na ori z aso koszt chyba coś około 70-80zl)

Też niewiele to pomogło po problem pozostał po kilku próbach odpowietrzania ukladu ukazał się dość spory wyciek z górnej części chlodnicy po wymianie nie dolewamy nic ani kropelki nie ubywa.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i częste przypadki nieszczelności zbiorniczka wyrównawczego. Obmacaj dół zbiorniczka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieszczelny czy pękający zbiorniczek wyrównawczy to bardziej w benzynach częsty przypadek. Ja u siebie w ciągu 4 lat miałem 2 razy wyciek z uszczelki termostatu, małe ilości, raz było widać krople na podłodze w garażu, drugi raz nic nie było widać. Poszukaj najpierw wycieku, osadu w tych łatwo dostępnych miejscach, termostat to widać od razu po zdjęciu, zbiorniczek też możesz łatwo zmacać. Zobaczysz ile roboty przy wyciąganiu nagrzewnicy to Ci się odechce tego pomysłu :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem w moim i pęknięty zbiorniczek, który wymieniłem na Meyle, bo taki był na miejscu. Po jakimś czasie zaczęło ubywać płynu . Jak się okazało przez oringi na dole zbiorniczka, które wymieniłem na nowe. Także według mnie warto obadać. Słabym punktem jest też taki króciec pod kolektorem dolotowym. Słabo widoczny a potrafi cieknąc.Element numer 9 na schemacie

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3324

Z racji wieku uszkodzoną też miałem rurkę numer 8. W miejscu gdzie rozchodzi się na trzy strony

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=11_3326

Z termostatu nigdy mi nie ciekło:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy podali wszystkie najpopularniejsze miejsca wycieków w m47n, jeżeli nie wypatrzysz nic to możesz jeszcze zdjąć pasek osprzętu i sprawdzić jak duży luz jest na pompie wody. Jeżeli termostat jest ori i przykręcony z odpowiednim momentem to nie ma prawy wyciekać spod niego, ostatnio miałem dwa m47n znajomych pod opieką, jeden 2004 a drugi 2002 i oba miały fabryczny termostat a wycieku oczywiście brak. Kiedyś miałem m57n, które ewidentnie było lekko przegrzane i puściła uszczelka pod króćcem wspomnianym przez Jack79. Zbiorniki też się zdarzają oraz dość często właśnie spracowane o-ringi na połączeniach przewodów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.