Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Samochód to BMW 530D e60 2003r

Jakiś czas temu miałem auto na serwisie na wymianie uszczelki miski olejowej.

Po robocie pojawił się błąd aktywnego układu kierowniczego i nie można było go aktywować.

Okazało się, że wiązka i kostka,( która jest podpięta do czujnika na samej górze malownicy, nr 8 na diagramie) ma uszkodzoną izolację i iskrzy przy doknięciu na śrubkę.


http://bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/530d-M57N/L-N/sep2004/browse/steering/hydro_steering_box_active_steering_afs/#6788658_8


Zaizolowałem ją taśmą podłączyłem i ok, Udało się uruchomić i aktywować aktywny układ kierowniczy i wszystko działało przez cały dzień.

Rano uruchamiam samochód i pojawiła się choinka, ABS, DSC, światła tablicy (ale świecyły) światła przeciwmgielne( brak świateł po włączeniu)

1. Zmieniłem aku to samo

2. Sprawdziłem wszystkie wtyczki i bezpieczniki, które był pod ręką, wszystko ok

3. Dostałem się ponownie do tej kostki czujnika na maglownicy nr 8 i zdjąłem izolację i niestety przewód jest rozwalony w kilku miejscach, po zaizolowaniu go tam gdzie widać, podłączam wszystko i


Pali są tylko Błąd ABS i DSC i nie można zakalibrować znowu układu kierowniczego.

Błedy jakie mam to

DDE: 49F2 (49f2 botschaft (wheel speed)

DSC: 5E4E (drehzahlfühler vorne recht: signal fehlt)

AFS: 614A (ten błąd to tylko informacja, że układ nie zakalibrowany)


Odłączyłem tą kostkę od tego czujnika i błędy ABS i DSC znikneły (tylko jest komunikat, że trzeba zakalibrować układ kierowniczy) ale nie da się tego zrobić bo kostka odpięta.


Czy oznacza to, że jednak wiązka jest dalej gdzieś uszkodzona lub przerwała się lub robi zwracie ?

Czy szukać jeszcze gdzie indziej przyczyny ? Czy na 100% to wiązka maglownicy i lepiej ją wymienić na nową ?

Potrzebuję pomocy w tej kwestii

Opublikowano

Panowie czy te dwa błędy

DDE: 49F2 (49f2 botschaft (wheel speed)

DSC: 5E4E (drehzahlfühler vorne recht: signal fehlt)



Nie są spowodowane uszkodzonym czujnikiem ABS w prawym kole ?

Opublikowano

Panowie czy te dwa błędy

DDE: 49F2 (49f2 botschaft (wheel speed)

DSC: 5E4E (drehzahlfühler vorne recht: signal fehlt)



Nie są spowodowane uszkodzonym czujnikiem ABS w prawym kole ?

Opublikowano

sprawa załatwiona.

przyczyną braku ABS DSC i ciśnienia w oponach była winna przerwana wiązka za nadkolem od przewodu ABS


Najpierw wyciągnąłem wiązkę od maglownicy (udało się to zrobić bez podnoszenia silnika i opuszczania sanek) jedynie poluzowałem hydrauliczny stabilizator i sprowadziłem go maksymalnie na dół aby tylko nie odpinać przewodów hydraulicznych) nareperowałem tą wiązkę i zaizolowałem jak trzeba i wsadziłem na miejsce, potem podmieniłem sam czujnik ABS i bez zmian więc przystąpiłem do rozprucia całej wiązki ABS aż do karoserii i okazało się, że jeden przewód za nadkolem od ABS miał zagiętą izolację i jak dotknąłem go to po prostu odpadł ( pewnie był już wcześniej uszkodzony i wisiał na włosku (a jak została uszkodzona wiązka maglownicy to poszło spięcie i przerwało całkowicie ten kabelek ale nie ruszając bezpieczników)


Zauważyłem też, że lewy czujnik ABS jest odpowiedzialny też, za aktywny układ kierowniczy oraz stabilizację pojazdu a prawy za kontrolę trakcji i ciśnienie w oponach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.