Skocz do zawartości

BMW e30 1.8i m40 olej+wałek+ hydraulika, WYMIANA!!!!!!!!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

doradźcie panowie

kupiłem z NIEMIEC bmw e30 1.8i m40 przebieg 260tys i zaczęła mi się odzywać hydraulika oczywiście odkręciłem pokrywę zaworów i się troszkę wystraszyłem ale to nie problem wiadomo wszystko sie da zrobić

mam do wymiany Wałek, krzywki, hydraulika można powiedzieć cały komplet

i teraz chciałem was się poradzić jak zrobię całą gore to .............JAKI OLEJ zalać gdzie nagar mam w silniku i dla tego pewnie pozapychał kanaliki i nie było dobrego smarowania ?

wiadomo olej...... VAVOLINE, MOTUL czy liqui moly tylko jaki



ZDJĘCIE KOMORY

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/A2FiKzL9wEvzLoVC6V8X9IzV7e5oqr



oczywiście zestaw gory żadne chińskie tylko


NOWY WAŁEK ROZRZĄDU - MOTIVE

8 DŹWIGIENEK ZAWOROWYCH - MAXGEAR

8 POPYCHACZY ZAWOROWYCH - FEBI / INA

8 PODKŁADKI NACISKOWE -FEBI

USZCZELNIACZ WAŁKA - REINZ


i oczywiście KOMPLETNY ROZRZĄD


Doradźcie cosik POZDRAWIAM

  • 5 tygodni później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jest to sens pakować tyle kasy. Tym bardziej, że krzywki z maxgera to lipa co się wysypie po 10 tyś, sam wałek MOTIV da radę ale też szału nie robi. Lepsza opcja poszukać w necie o przekładce dźwigienek z m43. Tam trzeba tylko coś dorobić. W google znajdziesz info pod tytułem Andrzej a Aleksandrowa łódzkiego i m40 na m43. Było też to na naszym forum np. tu https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=185931

Jest to lepsze i o wiele trwalsze wyjście. Oczywiście warto poświecić czas i zdemontować miskę olejową, wyciągnąć pompę oleju i smok, wyczyścić w wszystkie kanały przeczyścić benzyną. Wykręcić podstawę filtra oleju gdyż z racji wieku lubi się przytkać i też ją wyczyścić. I na tej przeróbce silnik będzie miał maxymalną moc i nie będzie cykania na długie lata.


PZDR>

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Nie polecam wymiany na nieoryginalny wałek i dźwigienki zaworowe. Ja tak zrobiłem przy pierwszym remoncie i po 5 tys wałek się wytarł i brak kompresji na jednym z cylindrów. Czytając w necie o zmianie słabego ogniwa jakim są dźwigienki, kupiłem je z M43 i wspomniane pastylki. Nie mniej problem pojawił się z ich dopasowaniem. Oddałem głowicę do zakładu Ignacy w Mikołowie/Chorzowie i tam dopasowali zawory (długość) do dźwigienek, bez użycia pastylek, tak że hydrauliczne popychacze elegancko pracują, a sam silnik jest mega cichy, żadnego klepania. 750 zł koszt zaworów i całego dopasowania. Może nie tanio, ale na pewno warto jak się chce mieć auto na dłużej. Aha, wałek rozrządu pomimo, że używany dałem oryginał. Zamienniki to straszne gó...no.
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.