Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam kilka bolączek w samochodzie natury przeniesienia napędu w okolicach wału napędowego, mianowicie:


1. Podczas zmiany biegów słyszę głuchy stuk, walnięcie, dużo bardziej odczuwalne kiedy bieg zmieniam dynamicznie, mniej kiedy lekko, delikatnie odpuszczę sprzęgło, wówczas nawet niejednokrotnie niewyczuwalny. Samochód był u mechanika, ale sądzę, że był mało rozgarnięty precyzując usterkę jako "gumę przy skrzyni biegów", czy możliwe, że takie efekty dawałby łącznik elastyczny?

2. Kiedy rozpędzę samochód do prędkości 100-120 km na karoserii dają się odczuć wibracje, ten sam mechanik powiedział, że niby podpora wału jest okej, chociaż tak czy siak w niej widziałbym winowajcę, ew. w źle wyważonym wale, czy mogą to być przyczyny? Wymieniałem tuleje pod wózkiem, wszystkie i boję się, że wał mógł być od niechcenia założony bez znaczeń.

3. Również kiedy rozpędzę samochód na piątym biegu i obroty są mniej więcej w okolicach 2tys/min słyszę huczenie, dosyć uciążliwe i głośne, na wyższych obrotach pod obciążeniem niesłyszalne.


Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie od osób które borykały sie z podobnymi rzeczami, ponieważ szkoda wywalać kasy w błoto u kolejnego mechanika. Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli łącznik elastyczny jest zniszczony to może być przyczyną styków przy zmianie, ale również półosie i dyferencjał, który sugerując się opisem wyje. Drgania mogą być od wału jak nie został złożony jak należy, podpora wału oczywiście też ma wpływ.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Co do pierwszego to na 90% tuleja dyfra nr 9 bodajże.

Koszt naprawy 500zl a zmieni się tylko to ze nie będzie sporadycznie stukac prxy zmianie biegow.

Opublikowano
A więc mam jeszcze pytanie, czy 320 Ci miało wkładany jeden dyfer o takim samym przełożeniu i jeśli tak, może wiecie ile wynosi to przełożenie po take 2.0L
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do pierwszego to na 90% tuleja dyfra nr 9 bodajże.

Koszt naprawy 500zl a zmieni się tylko to ze nie będzie sporadycznie stukac prxy zmianie biegow.

Wymieniałem tuleje pod wózkiem, wszystkie

:roll:

A więc mam jeszcze pytanie, czy 320 Ci miało wkładany jeden dyfer o takim samym przełożeniu i jeśli tak, może wiecie ile wynosi to przełożenie po take 2.0L

3,45.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.